توليد محضولات پللاستيكي توليد محضولات پللاستيكي .

توليد محضولات پللاستيكي

تحقيق در مورد مديريت پسماند پلاستيك

IMG_0411.JPG

مديريت ضايعات پلاستيكي يك موضوع پيچيده است و دامنه چالش ها بسيار دلهره آور است. در صورت عدم اقدام فوري ، 150 ميليون تن پلاستيك در اقيانوس امروز مي تواند در كمتر از يك دهه به 250 ميليون تن برسد.

با اين وجود ، پيشرفت هاي شگرفي در حال انجام است. اجراي عملي مديريت پسماند موثر ، نشت ضايعات پلاستيك را كاهش مي دهد ، توليد ناخالص داخلي را افزايش مي دهد ، افراد را سالم تر مي كند ، شغل ايجاد مي كند و انتشار سموم و كربن را كاهش مي دهد.

اين پنج گزارش مروري عميق بر چالش هاي جهاني و راه حل هاي جسورانه ارائه مي دهد.  

شماره 5:  رويكردهاي غير رسمي نسبت به اقتصاد دايره اي - يادگيري از بخش بازيافت پلاستيك در هند

اقتصاد بازيافت غيررسمي جزء اساسي مديريت پسماند پلاستيك است. اين گزارش نشان مي دهد كه چگونه بازيگران غير رسمي در كشورهاي در حال توسعه با موفقيت در جمع آوري ، تجارت و بازيافت زباله هاي پلاستيكي مشاركت كرده اند. اين بخش غير رسمي متشكل از مشاغل كوچك و افراد خود اشتغالي است كه به رسميت شناخته شده اند يا هيچ سرمايه گذاري ندارند. 

اين گزارش تلاش مي كند تا چالش ها و فرصت ها را در جهت رفع نگراني هاي مربوط به بسته بندي انعطاف پذير پس از مصرف كننده برجسته كند. با توجه به زمينه زيرساخت هاي ضعيف جمع آوري زباله و فناوري هاي محدود بازيافت ، اين گزارش بينش هاي موجود در زمين را به اشتراك مي گذارد تا بر راه حل هاي هدايت شده براي وضعيت پسماند انعطاف پذير پس از مصرف برف برفي در آسيا تأثير بگذارد.

شماره 3: چشم انداز جهاني مديريت پسماند

GWMO اولين ارزيابي جامع ، بي طرفانه و عميق از مديريت پسماند جهاني است. اين مجموعه جمعي از دانش علمي اخير را منعكس مي كند و از كار متخصصان برجسته و مجموعه وسيعي از تحقيقات انجام شده در داخل و خارج از سيستم سازمان ملل متحد استفاده مي كند. شش فصل به خواننده در مورد روندها ، تجزيه و تحليل در مورد حكومتداري و مكانيزم هاي مالي ، و ارائه مشاوره اين نام مجاز نمي باشد در مورد راه هاي آينده.

شماره 2: موج بعدي - استراتژي هاي سرمايه گذاري براي درياهاي بدون زباله

اين گزارش تجزيه و تحليل جامعي از موضوع ورود زباله هاي پلاستيكي به اقيانوس ارائه مي دهد. اين مقاله برخي از راه حل ها و فناوري هاي موجود را بررسي مي كند و منتظر ايجاد چارچوبي براي ايجاد همكاري و نوآوري بيشتر در راه حل هاي بلند مدت است. مداخلات پيشنهادي مبتني بر علم قوي و تلاش هاي هماهنگ افراد ، مشاغل ، دولت ها و سازمان هاي جامعه مدني است.

شماره 1: اقتصاد پلاستيك جديد: تجديد نظر در آينده پلاستيك ها

اين گزارش تقاطع اين دو موضوع را به ويژه براي پلاستيك و بسته بندي پلاستيك بررسي مي كند: چگونه مي توان در طول توليد گسترده بسته بندي پلاستيكي جهاني و زنجيره ارزش پس از استفاده ، و همچنين با دولت ها و سازمان هاي غيردولتي به تغييرات سيستميك براي غلبه بر بن بست ها دست يافت. اقتصاد پلاستيك امروز به منظور حركت به مدل دايره اي تر؟

اگر اين پست را خوش آيند بود ، لطفاً به اشتراك بگذاريد تا ديگران در راه حل مشاركت كنند. 


برچسب: يكبار مصرف، پسمانده، بازيافت، پلاستيك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۲:۳۵ توسط:ياسمن نادري موضوع:

مناسب ترين روش را براي ساخت مخزن خود انتخاب كنيد

روش ساخت مخزن نقش مهمي در توليد و زندگي روزمره دارد

مخازن ذخيره سازي نقش بي بديل در زندگي ملي، نه تنها پتروشيمي، دفاع ملي، حمل و نقل، بازي، بلكه زندگي روزمره ما، ما مي توانيم چيزي را بدون مختلفي از مخازن ذخيره سازي را انجام ندهيد، به خصوص شركت هاي پتروشيمي خواهد قادر به توليد به طور منظم اگر بدون مخازن ذخيره سازي مي شود . مخازن استيل كه بيشترين مساحت و بيشترين ميزان سرمايه گذاري را در پروژه هاي ساخت انبار نفت به خود اختصاص داده اند ، پركاربردترين ظروفي هستند كه براي ذخيره سازي و حمل و نقل روغن كاربرد دارند 

بنابراين ، فناوري و عملكرد اقتصادي ساخت مخزن به طور مستقيم بر كل هزينه ، هزينه عملياتي و سرمايه سرمايه پروژه تأثير مي گذارد. به طور كلي ، دو متداول ترين روش براي ساخت مخزن عمودي روي زمين وجود دارد ، روش سنتي (از پايين به بالا) و روش جك (از بالا به پايين) . بنابراين يك سوال وجود دارد: چگونه مي توان از بين دو روش كاملاً متفاوت يكي مناسب تر را انتخاب كرد ، كدام يك براي ساخت مخزن شما بهتر است؟ اين دو روش به طور خلاصه در مقاله زير شرح داده خواهد شد.

 

 

 

روش ساخت مخزن سنتي

روش سنتي يك روش ساخت مخزن است كه بر اساس ته مخزن به عنوان صفحه مرجع است ، هر ورق ديواره مخزن را از حلقه پايين مخزن مونتاژ مي كنيد ، سپس ورق را يكي يكي از پايين به بالا مونتاژ مي كنيد تا كل مخزن ساخته شده است.

 

 

 

روش روش ساخت مخزن سنتي

ته مخزن را نصب كنيد —— حلقه اول (پايين ترين) ديواره مخزن ring حلقه دوم ديواره مخزن wall ديواره مخزن را نصب كنيد — حلقه تقويت كننده را نصب كنيد — — سقف شناور را نصب كنيد — لوازم جانبي را نصب كنيد.

 

 

 

 

مزاياي روش سنتي ساخت مخزن

 

 

 

 

  • مي تواند استفاده كامل از تجهيزات بالابر بزرگ ، افزايش عمق پيش ساخته ، آسان به تسلط.                        
  • براي گسترش فناوري جوشكاري اتوماتيك براي ساخت مخازن مناسب است.

معايب روش سنتي ساخت مخزن

 

 

 

 

  • براي سايت ساخت مخزن بزرگتر و داربست مورد نياز است.
  • به دليل سختي فني ، كار در ارتفاع زياد و ناامني احتمالي ، ساخت آن دشوار است.

روش جك براي ساخت مخزن

روش جكينگ يك روش ساخت مخزن است كه بر اساس ته مخزن به عنوان صفحه مرجع است ، ابتدا ورق حلقه بالايي را مونتاژ كنيد ، سپس ديوار مونتاژ شده را بلند كنيد تا از موقعيت ساختاري سمت چپ براي جمع آوري ديواره پايين ، پس از ديواره پايين مونتاژ مي شود ، مخزن را دوباره بلند كنيد تا همه ديواره مخزن جمع شود.

روش هاي مختلف جك سازي براي ساخت مخازن وجود دارد ، اما امروزه محبوب ترين روش براي ساخت مخازن در جهان با استفاده از سيستم جك هيدروليكي است ، و ما در اينجا در مورد اين روش صحبت خواهيم كرد.

ته مخزن را نصب كنيد - سيستم جك هيدروليكي را نصب كنيد - سقف مخزن را نصب كنيد - اولين حلقه ديواره مخزن را جمع كنيد حلقه دوم ديواره مخزن را برداريد ... - لوازم جانبي را نصب كنيد.

 

 

 

 

مزاياي روش جك براي ساخت مخزن

 

 

 

 

  • دوره ساخت مخزن كوتاه ، كارايي بالا است و كيفيت مخزن قابل كنترل است.
  • به جاي كار در ارتفاع زياد ، كل مراحل نصب ديواره مخزن با استفاده از روش جكينگ بدون داربست روي زمين است
  • دامنه فعاليت ساخت مخزن بيشتر است و مي توان از امنيت ساخت مخزن اطمينان بيشتري حاصل كرد.
  • تمام تجهيزات بالابر مورد نياز و ابزار ساخت و ساز نسبتاً ساده تر هستند.

عيب روش جك براي ساخت مخزن

از آنجا كه براي بلند كردن مخزن به قدرت بالايي نياز دارد ، مخصوصاً هرچه مخزن بالاتر جمع شود ، به قدرت بالابر بيشتري نيز نياز خواهد بود ، بنابراين روش جك فقط براي ساخت مخزن در مقياس نسبتاً كوچك مناسب است.

 

 

 

چگونه روش ساخت مخزن خود را انتخاب كنيم؟

يادگيري روش سنتي ، بدون محدوديت در ظرفيت بالابري ، آسان است و فني براي جوشكاري اتوماتيك بالغ است ، اما به دليل كار در ارتفاع زياد ، برخي از عوامل ناامن بالقوه نيز وجود دارد. روش جكينگ روش راحت تري است كه نيازي به كار در ارتفاع زياد نيست ، اما دستيابي به ظرفيت بالابر براي مخزن ذخيره بزرگ تا حدي آسان نيست.

 

بنابراين ، با محدوديت توانايي بلند كردن كل مخزن و استحكام مخزن ، روش جك براي ساخت مخزن در مقياس نسبتاً كوچك با ظرفيت 50000 متر مربع مناسب است . در مورد مخزن با ظرفيت بيش از 50،000 متر مربع ، روش سنتي مناسب ترين روش براي ساخت مخزن براي بهبود كارايي و كاهش ضريب خطر ساخت مخزن است.


برچسب: مخزن آب، مخزن آب شرب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۲:۰۱ توسط:ياسمن نادري موضوع:

پلاستيك از كجا مي آيد؟

اين در اتومبيل هايي است كه ما سوار مي شويم ، تكنولوژي مورد استفاده ما و لباس هايي كه مي پوشيم. پلاستيك به سادگي در هر جايي كه نگاه مي كنيم وجود دارد. اين موادي است كه به طور اساسي جامعه را تغيير داده و زندگي مدرن را از جهات مختلف ممكن ساخته است .

اما آيا تا به حال متوقف شده ايد و فكر كرده ايد: پلاستيك از كجا مي آيد؟ اگر بله ، ادامه مطلب را بخوانيد ، زيرا در شرف يافتن آن هستيد!

نام پلاستيك از كلمه يوناني " plastikós " به معني "قالب يا شكل" گرفته شده است ، اين نام عمومي است كه به طيف وسيعي از مواد مصنوعي كه در واقع از مواد اوليه طبيعي توليد مي شوند ، داده مي شود. در واقع ، برخي از قديمي ترين استفاده از پلاستيك طبيعي به جمعيت باستاني Mesoamerican برمي گردد كه 3500 سال پيش از پلاستيك طبيعي درختان براي ايجاد توپ هاي لاستيكي استفاده مي كردند!

قبل از اينكه پلاستيك به ماده اي فراگير تبديل شود كه امروزه مي شناسيم ، از يك محصول كاملاً طبيعي تبديل به مصنوعي و به طور گسترده اي شد.

درست است ، بيشتر پلاستيك هايي كه ما هر روز مي بينيم و استفاده مي كنيم از منابعي تهيه مي شود كه مادر زمين در اختيار ما قرار داده است - اما تنها پس از طي يك فرايند پيچيده ، ساخته دست بشر. و همه چيز از زماني شروع مي شود كه مواد اوليه مانند نفت خام يا گاز طبيعي از اقيانوس ها يا از سازندهاي سنگي استخراج مي شوند .

Oil Drilling.png

در واقع ، نفت خام و گازهاي طبيعي منابع اصلي پلاستيك مصنوعي هستند زيرا جايگزيني ارزان براي پلاستيك ساخته شده از گياهان هستند.

پس از استخراج اين منابع خام ، بايد تغيير شكل داده تا بتوان آنها را دستكاري كرد و بنابراين مرحله دوم اين فرآيند شامل يك واكنش شيميايي است كه اتان و پروپان ايجاد مي كند ، دو گاز آلي شيميايي كه مي توانند "بلوك هاي سازنده" در نظر گرفته شوند. پلاستيك . اين فرآيند معمولاً در پالايشگاه ها انجام مي شود.

سپس اتان و پروپان در مرحله "ترك خوردن" به مولكولهاي كوچكتر تجزيه مي شوند - به ترتيب به اتيلن و پروپيلن تبديل مي شوند. اين مولكولهاي كوچك كه مونومر ناميده مي شوند سپس تركيب شده و يك زنجيره پليمري را تشكيل مي دهند .

زنجيرهاي پليمري زنجيره هاي انعطاف پذير طولاني از تركيبات شيميايي هستند و ساختار اصلي پلاستيك ها را نشان مي دهند.

در اين فرايند "پليمريزاسيون" ، دو عنصر اتيلن و پروپيلن به لطف افزودن يك كاتاليزور به رزين هاي پلي اتيلن و پلي پروپيلن تبديل مي شوند. اين بخش مهمي از اين فرايند است زيرا در حال حاضر مواد ما را مي توان با استفاده از گرما و فشار به هر شكل كه دوست داريم قالب بندي كرد!

اين رزين ها ابتدا ذوب شده و سپس سرد مي شوند - آماده خرد شدن به شكل گلوله هاي پلاستيكي كوچك معروف به نوردل :

گلوله رزين پلاستيكي. jpg

در اين مرحله ، كار تقريباً به اتمام رسيده است زيرا اين ذرات كوچك پلاستيك را مي توان به توليدكنندگاني كه از گرما براي قالب گيري آنها به انواع مختلف محصولات پلاستيكي استفاده مي كنند منتقل كرد كه در نهايت به سوپر ماركت ها منتقل مي شود تا توسط ما جمع آوري شود.

همانطور كه ممكن است متوجه شده باشيد ، مقدار انرژي ، كار و منابع مورد نياز براي توليد پلاستيك بسيار زياد است. اين مطالعه كه در مجله Environmental Research Letters منتشر شده است نشان مي دهد كه براي توليد تنها يك بطري PET يك ليتري PET ، حدود دو ليتر آب مصرف مي شود و 4 ميليون ژول انرژي (انرژي مورد نياز براي تامين انرژي خانه براي 4 روز متوالي) استفاده شده. در نهايت هر تن از اين پلاستيك توليد شده سه تن CO2 ايجاد مي كند.  

اما نگران نباشيد! اگر همان بطري PET با پلاستيك بازيافتي ساخته شود نه بكر ، مقدار انرژي و منابع (اعم از طبيعي و مالي) مصرفي بسيار كم خواهد بود زيرا هر مرحله كه از فرايند توليد اوليه حذف مي شود ، صرفه جويي مي كند.

اين بسيار چشمگير است ، درست است؟ دقيقاً به همين دليل است كه بازيافت به جاي دور انداختن پلاستيك بسيار مهم است: ما نمي خواهيم تمام اين منابع گرانبها را از دست بدهيم و آنها را در محل هاي دفن زباله به پايان برسانيم و در آنجا هدر مي روند.

به همين دليل ، و بسياري ديگر ، در  ما متعهد هستيم كه " حلقه را ببنديم " و به هر قطعه پلاستيك قابل بازيافت زندگي جديدي ببخشيم در حالي كه كيفيت زندگي جوامع خود را بهبود مي بخشد.

به طور خلاصه ، دفعه بعد كه مي خواهيد يك بطري پلاستيكي را دور بيندازيد ، به اين فكر كنيد كه چقدر زمان و انرژي براي ايجاد آن صرف كرده و كار درست را انجام دهيد ، آن را بازيافت كنيد و ديگران را نيز به انجام چنين كاري تشويق كنيد!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۳:۲۵ توسط:ياسمن نادري موضوع:

آيا مخزن ذخيره سازي آب باعث گرم شدن آب شما مي شود؟

هنگام انتخاب بهترين مخزن آب براي سيستم برداشت باران ، بايد عوامل مختلفي مانند اندازه ، حجم ، نيازهاي پايه و رنگ مخزن خود را در نظر بگيريد . وقتي صحبت از رنگ مي شود ، يكي از محبوب ترين ها سياه است زيرا نور خورشيد را دور نگه مي دارد. در اين پست ، خواهيد فهميد كه مخازن سياه چگونه بر دماي آب تأثير مي گذارند ، مهم نيست يا نه ، و گزينه هاي جايگزين ديگري داريد.

چرا مخازن آب سياه محبوب ترين هستند

بسته به مواد ، مخزن مشكي اغلب مانع ورود نور خورشيد به مخزن نسبت به مخازن با رنگ روشن تر مي شود. از آنجا كه جلبك ها براي رشد به نور خورشيد احتياج دارند ، مخازني كه اجازه ورود نور خورشيد را ندارند از رشد جلبك ها در مخزن شما جلوگيري مي كنند . اين باعث مي شود آب شما تميزتر و قابل استفاده تر باشد. به همين دليل ، مخازن سياه معمولاً توسط مشترياني كه در حال راه اندازي سيستم برداشت آب باران هستند ، ترجيح داده مي شوند.

مخازن سياه چگونه بر دماي آب تأثير مي گذارند

كاملاً مشهور است كه رنگ هاي تيره گرما را جذب مي كنند و مخازن آب سياه نيز از اين قاعده مستثني نيستند. مهم نيست از مواد ، در معرض نور مستقيم خورشيد ، يك مخزن grp را گرم مي كند. وقتي يك مخزن تاريك گرما را جذب مي كند ، گرما به طور طبيعي در آب موجود در مخزن توزيع مي شود. هرچه مخزن در معرض نور خورشيد باشد ، آب گرمتر مي شود. اگر به دنبال دماي اتاق يا آب خنك از مخزن خود هستيد ، اين مي تواند يك مشكل باشد.

 

نكته حرفه اي: موقعيت مخزن در دماي آب تأثيرگذار است.

اگر اين گزينه را داريد ، مي توانيد مخزن خود را زير يك عرشه يا سازه ديگر قرار دهيد تا مانع جذب نور خورشيد شود.

 

آيا آب گرمتر مهم است؟

از آنجا كه دماي آب خارج شده از مخزن سياه شما تحت تأثير تابش مستقيم خورشيد قرار مي گيرد ، بنابراين بايد استفاده مورد نظر خود را در نظر بگيريد. اگر قصد داريد آب خود را تصفيه كنيد و از آن براي مصارف آشاميدني استفاده كنيد ، احتمالاً دما بي ربط خواهد بود. براي اكثر اهداف غير قابل آشاميدن ، دماي آب نبايد زياد مسئله ساز شود.

آيا مخازن رنگي روشن مي توانند نور خورشيد را از بين ببرند؟

اگر مي خواهيد آب شما از مخزن خنك شود ، ممكن است رنگ روشن تر بهترين گزينه براي شما باشد (با اين تفاوت كه مخزن سبك باعث عبور نور خورشيد از ديواره هاي كناري و رشد جلبك ها مي شود). به طور كلي ، اين مورد وجود دارد ، به جز مخازني كه داراي فناوري LIGHT-BLOCK BL هستند . اين فناوري به مخازن رنگ روشن تر مانند بژ و سبز مه اجازه مي دهد تا نور خورشيد را از بين ببرد. من به شما توصيه مي كنم از يكي از اين مخازن استفاده كنيد زيرا در عين تميز و سالم نگه داشتن آب ، 4 رنگ مختلف را براي شما انتخاب مي كند. اين مخازن همچنين داراي يك UV Protect ™ External است كه باعث مي شود تابش خورشيد از تخريب فضاي داخلي مخزن جلوگيري كند.

اميدوارم اين پست به شما كمك كند تا درك كنيد مخازن سياه چگونه بر دماي آب شما تأثير مي گذارند و شما را در انتخاب رنگ مناسب مخزن براي سيستم برداشت آب باران راهنمايي كرده است. همانطور كه در پست ذكر شد ، مكان نيز در اين امر تأثير دارد ، بنابراين هنگام قرار دادن مخزن خود حتماً اين مورد را در نظر بگيريد. اگر سوال ديگري داشتيد ، آزادانه نظر دهيد.

 

 

هنگام انتخاب بهترين مخزن آب براي سيستم برداشت باران ، بايد عوامل مختلفي مانند اندازه ، حجم ، نيازهاي پايه و رنگ مخزن خود را در نظر بگيريد . وقتي صحبت از رنگ مي شود ، يكي از محبوب ترين ها سياه است زيرا نور خورشيد را دور نگه مي دارد. در اين پست ، خواهيد فهميد كه مخازن سياه چگونه بر دماي آب تأثير مي گذارند ، مهم نيست يا نه ، و گزينه هاي جايگزين ديگري داريد.

چرا مخازن آب سياه محبوب ترين هستند

بسته به مواد ، مخزن مشكي اغلب مانع ورود نور خورشيد به مخزن نسبت به مخازن با رنگ روشن تر مي شود. از آنجا كه جلبك ها براي رشد به نور خورشيد احتياج دارند ، مخازني كه اجازه ورود نور خورشيد را ندارند از رشد جلبك ها در مخزن شما جلوگيري مي كنند . اين باعث مي شود آب شما تميزتر و قابل استفاده تر باشد. به همين دليل ، مخازن سياه معمولاً توسط مشترياني كه در حال راه اندازي سيستم برداشت آب باران هستند ، ترجيح داده مي شوند.

مخازن سياه چگونه بر دماي آب تأثير مي گذارند

كاملاً مشهور است كه رنگ هاي تيره گرما را جذب مي كنند و مخازن آب سياه نيز از اين قاعده مستثني نيستند. مهم نيست از مواد ، در معرض نور مستقيم خورشيد ، يك مخزن grp را گرم مي كند. وقتي يك مخزن تاريك گرما را جذب مي كند ، گرما به طور طبيعي در آب موجود در مخزن توزيع مي شود. هرچه مخزن در معرض نور خورشيد باشد ، آب گرمتر مي شود. اگر به دنبال دماي اتاق يا آب خنك از مخزن خود هستيد ، اين مي تواند يك مشكل باشد.

 

نكته حرفه اي: موقعيت مخزن در دماي آب تأثيرگذار است.

اگر اين گزينه را داريد ، مي توانيد مخزن خود را زير يك عرشه يا سازه ديگر قرار دهيد تا مانع جذب نور خورشيد شود.

 

آيا آب گرمتر مهم است؟

از آنجا كه دماي آب خارج شده از مخزن سياه شما تحت تأثير تابش مستقيم خورشيد قرار مي گيرد ، بنابراين بايد استفاده مورد نظر خود را در نظر بگيريد. اگر قصد داريد آب خود را تصفيه كنيد و از آن براي مصارف آشاميدني استفاده كنيد ، احتمالاً دما بي ربط خواهد بود. براي اكثر اهداف غير قابل آشاميدن ، دماي آب نبايد زياد مسئله ساز شود.

آيا مخازن رنگي روشن مي توانند نور خورشيد را از بين ببرند؟

اگر مي خواهيد آب شما از مخزن خنك شود ، ممكن است رنگ روشن تر بهترين گزينه براي شما باشد (با اين تفاوت كه مخزن سبك باعث عبور نور خورشيد از ديواره هاي كناري و رشد جلبك ها مي شود). به طور كلي ، اين مورد وجود دارد ، به جز مخازني كه داراي فناوري LIGHT-BLOCK BL هستند . اين فناوري به مخازن رنگ روشن تر مانند بژ و سبز مه اجازه مي دهد تا نور خورشيد را از بين ببرد. من به شما توصيه مي كنم از يكي از اين مخازن استفاده كنيد زيرا در عين تميز و سالم نگه داشتن آب ، 4 رنگ مختلف را براي شما انتخاب مي كند. اين مخازن همچنين داراي يك UV Protect ™ External است كه باعث مي شود تابش خورشيد از تخريب فضاي داخلي مخزن جلوگيري كند.

اميدوارم اين پست به شما كمك كند تا درك كنيد مخازن سياه چگونه بر دماي آب شما تأثير مي گذارند و شما را در انتخاب رنگ مناسب مخزن براي سيستم برداشت آب باران راهنمايي كرده است. همانطور كه در پست ذكر شد ، مكان نيز در اين امر تأثير دارد ، بنابراين هنگام قرار دادن مخزن خود حتماً اين مورد را در نظر بگيريد. اگر سوال ديگري داشتيد ، آزادانه نظر دهيد.


برچسب: مخزن آب، مخزن آب شرب، مخزن ذخيره آب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۴:۵۰ توسط:ياسمن نادري موضوع:

نايلون در مقابل پلي استر: كدام يك براي كوله پشتي بهتر است؟

مسافران غالباً از ما مي پرسند كه آيا نايلون يا پلي استر پارچه بهتري براي كوله پشتي است؟

مردم به اشتباه تصور مي كنند كه نايلون سخت و بادوام است در حالي كه پلي استر ارزان و بي كيفيت است. هر دو فرض اشتباه است.

پاسخ كوتاه - اما رضايت بخش - اين است كه هر دو پارچه كاملاً مناسب كوله هاي مسافرتي هستند. ما از هر دو استفاده مي كنيم.

حقيقت اين است كه نايلون و پلي استر شباهت بيشتري نسبت به يكديگر دارند. هر دو سبك تر ، محكم تر و بادوام تر از پارچه هاي سنتي مانند پنبه يا چرم هستند.

عوامل ديگر مانند وزن پارچه ، كيفيت ، پايداري يا ظاهر و احساس تعيين مي كنند كه كدام پارچه براي شما مناسب است.

بياييد شباهت ها و تفاوت هاي بين نايلون و پلي استر را عميق تر بررسي كنيم.

نايلون و پلي استر چگونه ساخته مي شوند

پلي استر و نايلون هر دو تركيبات پلاستيكي حاصل از نفت هستند. محققان دوپونت هر دو را در دهه 1930 كشف كردند.

هر دو پارچه نسبت به مواد طبيعي كه معمولاً جايگزين مي شوند ، هر دو استحكام ، سبك و مقاوم تري دارند.

پلاستيك هاي پلي استر و نايلون به روش هاي مشابه پارچه ساخته مي شوند. هر دو به صورت گلوله هاي كوچك در اندازه و رنگ برنج سفيد نپخته شروع مي شوند. كارخانه هاي توليد پارچه گلوله ها را كشيده و بهم متصل مي كنند و رشته هاي طولاني فيبر تشكيل مي دهند. الياف براي ساختن نخ تركيب مي شوند. سپس نخ را بافته يا به صورت رول هاي بزرگ پارچه گره مي زنيم. در حالي كه جزئيات توليد كمي متفاوت است ، روند كار براي هر دو پليمر مشابه است.

چگونه نايلون و پلي استر و مشابه آن

پلي استر و نايلون شباهت بيشتري نسبت به يكديگر دارند.

هر دو پارچه عبارتند از:

  • مراقبت از آن آسان است
  • مقاوم در برابر چروك
  • مقاوم در برابر كپك ، كپك و لك

عملكرد معاملات تجاري

با توجه به تمام شباهت ها ، مزاياي هر پارچه چيست؟

نقاط قوت نايلون

نايلون نرم تر از پلي استر است. با وجود اين نرمي ، نايلون معمولاً از براقتر از پلي استر ظاهر مي شود.

نايلون كشش بيشتري نسبت به پلي استر دارد كه بسته به مورد استفاده شما مي تواند يك مزيت يا يك ضرر باشد. ما در بخش بعدي در مورد چگونگي واكنش هر پارچه به آب اين موضوع را به طور عميق تر بيان خواهيم كرد.

در آخر اينكه ، نسبت مقاومت به وزن نايلون نسبت به پلي استر بالاتر است ، به اين معني كه كيسه نايلون اغلب مي تواند از يك پلي استر قوي تر باشد بدون اينكه سنگين تر باشد. با اين حال ، نايلون هميشه "قوي تر" از پلي استر نيست.

نقاط قوت پلي استر

پلي استر داراي يك نخ ريزتر است ، بنابراين مي توان آن را با تعداد نخ بيشتر بدون افزايش ضخامت پارچه بافته شده كه مي تواند تا حدي نسبت مقاومت به وزن پايين را جبران كند.

همچنين پلي استر نسبت به نايلون مقاومت بيشتري در برابر سايش دارد. يك كوله پشتي پلي استر كمتر قرص مي خورد ، بنابراين طولاني تر از كيسه نايلون معادل آن ظاهر مي شود. لايه برداري مي تواند باعث نازك شدن نايلون در لبه هاي آن شود كه مي تواند مقاومت درزهاي محل اتصال پارچه به هم را كاهش دهد.

سرانجام ، پلي استر بيشتر پذيراي رنگهاي رنگي است. پلي استر هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه UV خورشيد ، رنگ را بهتر نگه مي دارد و كمتر از نايلون محو مي شود. اگر كيسه اي با رنگ روشن يا طرح دار مي خواهيد ، بهترين گزينه پلي استر است.

واكنش به آب

نايلون آب را جذب مي كند

نايلون آب را جذب مي كند و مي تواند تا 3.5٪ كشيده شود .

براي مقابله با اين مشكل ، نايلون ها به طور معمول داراي پوشش مقاوم در برابر دفع آب (DWR) در قسمت پشتي پارچه هستند. پوشش DWR مانع از خيس شدن آب از طريق كيسه مي شود ، اما پارچه هنوز هم مي تواند آب را جذب كند. وقتي اين اتفاق مي افتد ، كوله پشتي شما مي تواند كشيده شود و احساس سنگيني كند.

پوشش هاي DWR ، لمينيت و ساير اقدامات ضد آب مي توانند بر اين موارد در نايلون غلبه كنند. به عنوان مثال ، پارچه هاي پارچه پارچه ضد آب VX ما داراي ساختار پشتيباني داخلي براي جلوگيري از كشش هستند. غشاي ضد آب موجود در پارچه مانع از خيس شدن آب از طريق كيسه مي شود. پوشش هاي DWR در لايه هاي جلو و عقب مانع از خيس شدن آب الياف دو طرف مي شوند.

پلي استر آب را دفع مي كند

برخلاف نايلون ، پلي استر آب گريز است: آب را دفع مي كند.

به همين دليل ، كيسه هاي پلي استر هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت مانند يك كوله پشتي نايلوني ، سنگين تر يا كشيده نمي شوند.

كوله پشتي پلي استر نيز سريعتر از نايلون خشك خواهد شد زيرا آب كمتري جذب مي كند.

واكنش پذيري به آب فقط مسئله باران نيست. نايلون همچنين مي تواند در مناطق مرطوب مانند جنوب شرقي آسيا گسترش يابد و در مناطق خشك و بياباني منقبض شود.

قابليت بازيافت

نايلون بازيافتي

بازيافت نايلون نسبت به پلي استر سخت تر است. بازيافت نايلون گران است و منابع زيادي را صرف مي كند. پارچه هاي نايلوني بازيافتي تا همين اواخر نادر بودند.

نايلون بازيافتي معمولاً از مواد بازيافتي قبل از مصرف كننده ساخته مي شود. منظور از پيش مصرف كننده اين است كه نايلون هاي بازيافتي از زباله هاي كارخانه ساخته مي شوند نه از سطل زباله اي كه در سطل بازيافت قرار مي دهيد.

پلي استر بازيافتي

بازيافت پلي استر آسان و كارآمد است. پلي استر بازيافت شده را مي توان از مواد بازيافتي پس از مصرف مصرف كننده مانند بطري هاي آب تهيه كرد. در نتيجه ، زيرساختي قوي براي تبديل سطل زباله به پارچه هايي با كيفيت بالا ، با كيفيت بالا براي كيف ، كفش و لباس وجود دارد. پلي استر بازيافتي هنوز در همه جا وجود ندارد اما در حال تبديل شدن به يك استاندارد براي شركت هاي پوشاك و كيف است كه مي خواهند ردپاي محيطي خود را كاهش دهند.

استفاده از پلي استرهاي بازيافتي به ما كمك مي كند تا وابستگي خود را به نفت خام كاهش دهيم ، سطل زباله را در محل هاي دفن زباله كاهش دهيم و انتشار سمي ايجاد شده توسط فرآيند دفع زباله را كاهش دهيم.

Tortuga به عنوان يك مارك "سبز" شروع نشده است ، اما ما براي پايداري ارزش قائل هستيم. مجموعه هاي Setout و Prelude ما از پارچه ها و روكش هاي پلي استر بازيافتي استفاده مي كنند . Outbreaker مجموعه يك پوشش پلي استر بازيافت شده. ما قصد داريم به گسترش استفاده از پارچه هاي بازيافتي و سازگار با محيط زيست ادامه دهيم.

نتيجه

به طور سنتي ، از نايلون به دليل احساس نرم و براق خود به عنوان جايگزين ابريشم استفاده مي شد. پلي استر به دليل خشن و سخت بودن يك لباس طبيعي در لباس بيروني پيدا كرد. با گذشت زمان ، تفاوت بين نايلون و پلي استر كمتر شده است زيرا محققان پارچه هاي جديد توليد كرده اند.

نايلون از پلي استر بهتر نيست. پلي استر بهتر از نايلون نيست. آنها تفاوت هاي جزئي ، اما معناداري دارند كه مي تواند يكي را در شرايط با عملكرد بالا مانند قايق هاي بادباني كه در جام آمريكا (پلي استر) يا جوراب هاي فوق العاده نازك (نايلون) مسابقه مي دهند ، بهتر از ديگري كند .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۶:۱۸ توسط:ياسمن نادري موضوع:

چرا نرخ بازيافت پلاستيك بسيار پايين است؟

آيا مي دانيد كه امروزه 95 درصد از مواد بسته بندي پلاستيكي ، كه سالانه 80 تا 120 ميليارد دلار ارزش دارند ، از دست اقتصاد خارج مي شود. 32 درصد از بسته بندي هاي پلاستيكي از سيستم هاي جمع آوري فرار مي كند ، راه هاي آب شهري را مسدود كرده و اقيانوس را آلوده مي كند. برآورد مي شود كه تأثير منفي سالانه 40 ميليارد دلار براي جامعه هزينه داشته باشد. اين ميزان از مجموع سود صنعت بسته بندي پلاستيكي فراتر مي رود.

با همه اين فشارهاي فزاينده محيطي ، چرا نرخ بازيافت پلاستيك هنوز بين 5-9 است؟ بيش از يك ميليارد تن پلاستيك در 50 سال گذشته توليد شده است. آيا بازيافت پلاستيك موجود راحت تر از استخراج پلاستيك جديد از زير پوسته زمين نيست؟                                                                                 

منبع: موج بعدي & nbsp؛

منبع: موج بعدي 

در اينجا شش عامل اصلي بازدارنده اقتصاد گردشي در مناطق در حال توسعه آمده است. ما اين عوامل را از گوش دادن به اعضاي اقتصاد بازيافت غيررسمي گردآوري كرده ايم. از اين گذشته ، در كشورهاي در حال توسعه 80-90 درصد فعاليتهاي بازيافت غيررسمي است.

در اينجا شش عامل اصلي مانع نرخ بازيافت در مناطق در حال توسعه آمده است.

1) عدم جمع آوري و تفكيك خانوارها.

در سطح جهان ، حدود 3.5 ميليارد نفر به خدمات رسمي مديريت پسماند دسترسي ندارند. بانك جهاني تخمين مي زند كه توليد زباله هاي جامد در جهان تا 7025 تا 70 درصد افزايش مي يابد. بودجه شهرداري نمي تواند با رشد مصرف همراه باشد زيرا جمع آوري و پردازش زباله هاي خانگي جدا نشده هزينه بر است.

در اكثر كشورهاي در حال توسعه 80-90 درصد فعاليتهاي بازيافت غيررسمي است. اين كارآفرينان معدن شهري با جلوگيري از حمل زباله به محل دفن زباله ، ميليون ها شهرداري را نجات مي دهند. براي حمايت از اقتصاد بازيافت غيررسمي و ايجاد سيستم هاي بازار فراگير ، يك رويكرد انسان محور مورد نياز است.

2) رقابت با پلاستيك بكر

صنعت پلاستيك بكر 6 درصد از مصرف جهاني نفت را مصرف مي كند. اين نفت بيشتر از كل صنعت هوانوردي است. صرفه جويي در مقياس براي توليدكنندگان تأمين منابع اوليه را نسبت به بازيافت بسيار آسان مي كند.

از تحقيقات ما متوجه شديم كه تنها 5 درصد از تأسيسات رسمي توليد در هند از پلاستيك بازيافتي استفاده مي كنند. غالباً مديران مواد اوليه هيچ گونه آموزشي در مورد چگونگي تامين موثر پلاستيك هاي بازيافتي نديده اند. پلتفرم منبع يابي اخلاقي ما تأمين منابع ثابت پلاستيك بازيافتي با كيفيت بالا را آسان مي كند ، اما در نهايت براي انتخاب مواد بازيافتي به جاي بكر ، صنعت پيشرو است.

صندوق بين المللي پول برآورد مي كند كه صنعت سوخت هاي فسيلي در هر دقيقه 10 ميليون دلار يارانه دريافت مي كند. ضروري است كه سياستگذاران همچنين مشوق هايي را براي صنعت ايجاد كنند تا پلاستيك بازيافتي را تأمين كنند و از جريان ضايعات پلاستيكي ارزش ايجاد كنند. 

3) نوسانات در ارزش كالا

ارزش پلاستيك قراضه دائما در نوسان است. كساني كه پايه زنجيره ارزش بازيافت هستند بيشتر از نوسانات قيمت رنج مي برند. هنگامي كه ارزش كالاهاي پلاستيكي كاهش مي يابد ، آنها اغلب پس انداز ندارند كه به عنوان يك طرح بيمه به آن اعتماد كنند.

در سال 2015 كه قيمت نفت احساس مي شود ، تقاضا براي پلاستيك بازيافتي نيز كاهش يافت زيرا تأمين منابع اوليه بجاي بازيافت ارزان تر بود. اين امر منجر به كاهش 60 درصدي قيمت مبالغ جمع كننده براي پلاستيك جمع آوري شده شد. زباله گردان اغلب حاشيه اي ترين افراد جامعه هستند ، با اين حال آنها همچنين نيروي محركه اقتصاد دوراني هستند. وقتي اين زباله هاي غيررسمي از تغذيه پلاستيك در زنجيره تامين جلوگيري كنند ، كل صنعت بازيافت متضرر مي شود.

 استراتژي ما ايجاد معيشتي انعطاف پذير براي زباله گردان از طريق پيش بيني قيمت قبل از شركاي شركتي است. اين امر هزينه هاي بسته بندي مارك ها را تثبيت مي كند و در عين حال زنجيره تامين براي تجمع دهندگان/عمده فروشان را كه مي توانند پلاستيك را به صورت عمده بدون خطر سقوط قيمت تجمع دهند ، به خطر مي اندازد.

4) دسترسي به سرمايه

بسياري از صندوق هاي توسعه چند جانبه مانند بانك جهاني ميلياردها دلار براي سرمايه گذاري در مديريت پسماند در نظر گرفته اند. با اين وجود ، اين م institutionsسسات در تخصيص سرمايه به پروژه هاي مقياس كوچك بسيار باورنكردني هستند. چند جانبه عموماً پروژه هاي پنج ميليون دلاري يا بيشتر را در نظر مي گيرند. 

 با همكاري صندوق توسعه زيرساخت هاي كوچك (S3IDF) در تلاش است تا اين شكاف بين م institutionsسسات مالي توسعه و سرمايه گذاري هاي كوچك در زيرساخت ها را برطرف كند.

بيش از 90 درصد مشاغل شركت كننده در صنعت بازيافت پلاستيك در مناطق در حال توسعه ، شركت هاي كوچك و متوسط ​​هستند. اكثر اين ذينفعان حساب بانكي ندارند و نمي توانند به وام دسترسي پيدا كنند. حتي اگر اين مشاغل بتوانند به وام دسترسي پيدا كنند ، نرخ بهره در مناطق در حال توسعه معمولاً 15-20 است.

به عنوان مثال ، يكي از ذينفعان شركت كننده در پلت فرم تامين اخلاقي ما صاحب مغازه قراضه به نام چندپراشا است. او بايد هر ماه يك هفته مغازه خود را ببندد زيرا در حالي كه منتظر است تا خريدار نهايي در زنجيره تأمين حل و فصل شود ، در اين مدت تأخير به سرمايه گردش براي خريد پلاستيك بيشتر دسترسي ندارد. 

 با ارائه دسترسي به منابع سرمايه در گردش از طريق پلتفرم منبع يابي اخلاقي به اين مشكل رسيدگي مي كند تا اطمينان حاصل شود كه همه ذينفعان پرداخت هاي فوري دريافت مي كنند.

 

5) فقدان فن آوري پردازش پيشرفته

حداقل 267 نوع مختلف از پليمرهاي پلاستيكي وجود دارد. وقتي اين انواع مختلف پليمرها با هم مخلوط شوند ، بر خواص مواد تأثير مي گذارد و مي تواند منجر به نقص در فرايند توليد شود. براي ايجاد ذخيره اوليه با كيفيت بالا از پلاستيك بازيافت شده براي جبران استفاده از مواد اوليه ، به تجهيزات پردازش پيشرفته اي نياز است.

فقدان زيرساخت هاي بازيافت پيشرو در هند منجر به از دست رفتن اقتصادي عظيم اقتصاد و پيامدهاي زيست محيطي و اجتماعي فراواني مي شود. در حال حاضر اكثريت پلاستيك در حال چرخه شدن به محصولات پلاستيكي بي كيفيت است. اين به اين دليل است كه از فناوري بسيار ابتدايي براي ذوب و پردازش مجدد مواد قراضه استفاده مي شود.

در ايالات متحده ، صندوق حلقه بسته براي تأمين مالي پروژه هايي كه مقياس زير ساخت بازيافت و فناوري توليد پايدار را تأسيس كردند. صاحبان برندها به اين صندوق صنعت كمك مي كنند كه وام هاي كم بهره براي زيرساخت بازيافت اختصاص مي دهد.

6) تحصيلات

شايد آموزش مهمترين عامل در اين ليست باشد. براي حل اين مشكلات پيچيده ، مشاركت و آگاهي در سراسر زنجيره ارزش مورد نياز است.

همه نقش دارند ، از مصرف كننده اي كه از مارك هاي مسئول خريد مي كند ، تا طراح كه محصولاتي را توليد مي كند كه به راحتي قابل بازيافت هستند ، اما مهمتر از همه ، مارك ها و توليدكنندگان بايد با انتخاب منبع بازيافت ، بازارهايي را براي جريان زباله هاي پلاستيكي ايجاد كنند.

اگر اين مقاله براي شما جالب بود ، لطفاً اين پيام را به اشتراك بگذاريد. حل اين مسائل مهم براي كاهش پلاستيك اقيانوس و گذار به سمت اقتصاد دايره اي بسيار مهم است. 


برچسب: پلاستيك، يكبار مصرف، بازيافت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۱:۲۲ توسط:ياسمن نادري موضوع:

7 مبادله هوشمند كه شما را به زندگي بدون پلاستيك نزديك مي كند

ليوان قهوه BYO. بطري هاي آب ضد زنگ يا شيشه اي. انتخاب كيسه هاي كاغذي - يا بهتر است از كيف هاي قابل استفاده مجدد كه قوي تر هستند استفاده كنيد. اين مبادله هاي اساسي براي محصولات پلاستيكي مدت زيادي است كه وجود دارد و محبوبيت بيشتري نسبت به گذشته دارد. بسياري از مناطق قبلاً انواع پلاستيك هاي يكبار مصرف مانند كيسه هاي پلاستيكي ، ني و ساير اقلام يكبار مصرف را ممنوع كرده اند .

اما پلاستيك يكبار مصرف بسيار بيشتري وجود دارد ، به اين معني كه ما كارهاي بيشتري براي انجام دادن داريم - و نه يك لحظه خيلي زود. مشكل پلاستيك ما در حال افزايش است و به معناي واقعي كلمه به همه جا ختم مي شود ، از داخل ماهي كه مي خوريم تا ريزپلاستيك ها در نمكي كه براي طعم دادن به غذاي خود استفاده مي كنيم. در اين مرحله ، ما يك لايه زمين شناسي ايجاد كرده ايم كه براي ده ها هزار سال باقي مي ماند. اگر همه ما فردا ناپديد شويم ، بيگانگان مي توانند 50 هزار سال آينده فرود آمده و يك لايه زميني از پلاستيك به ضخامت 50 سال پيدا كنند. پس اين ميراث ماست؟ لايه اي از پلاستيك كه زمين را پوشانده است؟

آني لئونارد ، بنيانگذار پروژه Story of Stuff مي نويسد : "ما به شركت هايي نياز داريم-مانند Coca-Cola ، Unilever ، Starbucks و Nestlé كه همچنان بطري هاي پلاستيكي دور ريختني ، ليوان ها و ني ها را مي ريزند-تا قدم برداريم و واقعي نشان دهيم. شركت هاي نوشابه سالانه بيش از 500 ميليارد بطري پلاستيكي يكبار مصرف توليد مي كنند ؛ راهي وجود ندارد كه بتوانيم راه خود را براي حل مشكل در اين مقياس بازيافت كنيم. " (در واقع ، يكي از اقدامات مورد علاقه من ، به غير از اقدامات زير ، اين است كه تصاوير پسماندهاي اين شركتها را هنگام برداشتن آنها ، به خصوص در سواحل ، توييت كنم. چرا اين شركتها به هيچ وجه مسئول اين موارد نيستند. آلودگي ايجاد مي كنند؟)

تا زماني كه شركتها مسئوليت بيشتري در قبال ضايعات خود بر عهده نگيرند ، بقيه ما بايد آنچه را كه مي توانيم انجام دهيم - و هيچ زماني بهتر از زمان فعلي براي كاهش مصرف پلاستيك خود وجود ندارد. ويدئوي زير برخي از مبادله هاي اساسي را قبل از بررسي گزينه هاي شگفت انگيز ارائه مي دهد.

من مي دانم كه تغيير مي تواند سخت باشد: در طول گذار از پلاستيك ، ممكن است احساس نااميدي كنيد ، اما در اينجا ترفندي وجود دارد كه به من كمك كرده است: به سادگي هر آنچه را كه نمي خواهيد از خود استفاده كنيد پنهان كنيد. من متوجه شدم كه بسته بندي پلاستيكي چسبي است كه مي توان از آن در كشو جلوگيري كرد و من عادت داشتم آن را بگيرم. بنابراين ، من آن را در پشت كابينت زير سينك ظرفشويي قرار داده ام كه رسيدن به آن دردآور است. اگر من واقعاً نياز دارم از پلاستيك براي چيزي استفاده كنم (مانند اين كه موهايم را هر شش هفته يكبار حنا مي كنم) ، آنجاست. اما رسيدن به آن بسيار آزاردهنده است ؛ واقعاً بايد براي آن انرژي صرف كنم. بيشتر اوقات متوجه مي شوم كه استفاده از يكي از مبادله هاي زير آسان تر است. يك ماه بعد ، عادت ترك شد!

  

بسته بندي چسبيده را به Wes Wrap يا بشقاب عوض كنيد

صحبت از بسته بندي چسبناك: برخي افراد آن را پلاستيك مي نامند ، اما از نظر فني اين مواردي است كه در صنعت بسته بندي استفاده مي شود و بيشتر شبيه يك ورق از مواد كيسه پلاستيكي است. در اينجا من در مورد بسته بندي هايي كه در آشپزخانه براي پيچاندن ميوه ها و سبزيجات خرد شده استفاده مي شود صحبت مي كنم تا خشك نشوند يا در بالاي يك كاسه باقي مانده كشيده شوند.

مواردي كه آن را مفيد مي كند-جنبه كشسان و چسبيده-تقريباً در همه جا غيرقابل بازيافت است. چرا؟ به گفته Recyclebank ، "بسته بندي چسبنده نه تنها معمولاً با مواد غذايي آلوده مي شود و ساير مواد قابل بازيافت با ارزش را آلوده مي كند ، بلكه مانند كيسه هاي پلاستيكي ، ممكن است ماشين آلات [بازيافت] را نيز درگير كرده ، زمان و هزينه پردازش را هزينه كند. متأسفانه ، بسته بندي چسبنده نمي تواند همچنين به همراه فيلم هاي پلاستيكي ديگر مانند كيسه هاي پلاستيكي بازيافت مي شوند ؛ مواد شيميايي و رزين هاي اضافه شده براي پيچاندن چسبنده و قابل كشش قابل جدا شدن نيستند ، بنابراين پلاستيكي بسيار پيچيده براي بازيافت است. "

اگر با استفاده از روكش چسبيده بزرگ شده ايد ، استفاده نكردن از آن غيرممكن است. اما به ياد داشته باشيد: مردم مدت ها قبل از اختراع اين چيزها غذا مي خوردند و ذخيره مي كردند. چيزي كه پدرم به من آموخت اين است كه به جاي آن از يك بشقاب كوچك (يا يك نعلبكي) كه بالاي يك كاسه قرار دارد استفاده كنم. اين مزيت اضافي اين است كه كاسه را بلافاصله روي هم بچينيد ، كه براي به حداكثر رساندن فضاي يخچال مفيد است! شما نمي توانيد كاسه هاي پيچيده را روي هم چيده باشيد. البته ، انواع سيستم هاي ذخيره مواد غذايي قابل استفاده مجدد وجود دارد ، اما اكثر مردم قبلاً بشقاب هاي اضافي در اطراف خود دارند ، به همين دليل من اين هك را دوست دارم. همچنين مي توانيد صفحات كوچك تصادفي را در Goodwill با قيمت بسيار ارزان تر از هر سيستم ذخيره سازي مواد غذايي پيدا كنيد (و اغلب آنها داراي اجزاي پلاستيكي هستند ، به اين معني كه در نهايت به هر حال در محل دفن زباله به پايان مي رسند.)

براي ميوه هاي بريده شده من ، از Bee's Wrap استفاده مي كنم ، كه پارچه اي است كه با موم زنبور پوشانده شده است. به راحتي قابل شستشو و استفاده مجدد است ، غذا را مرطوب نگه مي دارد و حتي مي توانيد لبه ها را با كشيدن كف دست ها روي لبه كاسه يا دو لبه بسته بندي را به هم بچسبانيد - گرماي دستان شما كمي موم زنبور را ذوب كرده و منجر به مهر مهرباني من بيش از يك سال است كه از همان سه بسته اي كه در اولين بسته خود داشتم استفاده مي كنم.

  

سواب گوش را با بافت يا بافت تجزيه پذير جايگزين كنيد

بسياري از سواب هاي گوش داراي يك چوب مركزي ساخته شده از پلاستيك هستند كه قابل بازيافت نيست. در اين مورد چند گزينه وجود دارد. حداقل راه خوب خريد Q-Tips است كه به جاي پلاستيك چوب مقوايي دارد. حداقل آنها در نهايت تنزل خواهند يافت يك گزينه بهتر اين است كه به سادگي از كمي دستمال توالت استفاده كنيد - گوش به طور طبيعي خود را تميز مي كند ، بنابراين به هر حال براي تميز كردن قسمتهاي بيروني بايد از سواب گوش استفاده كنيد ، همچنين مي توانيد از صورتي و دستمال خود استفاده كنيد. حتي مي توانيد از يك پارچه نازك لباسشويي استفاده كنيد كه مي توانيد آن را در ماشين لباسشويي بيندازيد.

  

كيسه هاي پلاستيكي را با كيسه هاي پارچه اي عوض كنيد (يا فقط آنها را رد كنيد)

كدو سبز و كدو تنبل تابستاني با هم مرتب شده اند

براي تهيه سبزيجات بزرگتر مانند كدو سبز و كدو سبز نيازي به كيسه نداريد. (عكس: شريل كيسي/Shutterstock)

در اينجا يك راز وجود دارد كه من حقيقت دارد: 90 درصد ميوه ها و سبزيجات براي رفتن از مغازه خواربار به خانه شما نيازي به كيسه پلاستيكي خاصي ندارند. افرادي را مي بينم كه هميشه پرتقال ، سيب ، موز ، خيار ، سيب زميني و ساير ميوه ها و سبزيجات با پوست ضخيم مي خورند. چرا؟ به هر حال قبل از خوردن آنها پوست مي كنيد ، مي پزيد يا كاملاً مي شويد! من بيش از يك دهه است كه از كيسه هاي پلاستيكي استفاده نمي كنم و در سراسر ايالات متحده زندگي كرده ام. من هرگز از صف پرداخت امتناع نكرده ام و هرگز مريض نشده ام. در حال حاضر ، اقلام كوچكتر ، مانند لوبيا سبز ، گيلاس ، انگور و ساير ميوه ها كه در صورت نداشتن آنها در هنگام خريد از بين مي روند ، مي توانند در يك كيسه سبك توليد شوند. البته تعداد زيادي براي فروش آنلاين وجود دارد - من اينها را دوست دارم- يا فقط از هر كيسه كوچك قديمي كه دور آن دراز كشيده ايد استفاده كنيد. وزن زيادي به كل سفارش شما نخواهند داد.

  

نخ دندان را با دسته ها با نخ و انگشتان مستقيم دندان عوض كنيد

نخ دندان با دسته پلاستيكي

براي سلامت دهان و دندان خوب است؟ مطمئنا ، اما گزينه هاي ديگري وجود دارد كه براي محيط بهتر است. (عكس: Sirichai Puangsuwan/Shutterstock)

هيچ كس به نخ دندان نياز ندارد مگر اينكه در دستان خود مشكل داشته باشد (آرتريت) يا در غير اين صورت قادر به استفاده از نخ ساده نباشد. براي آن دسته از افراد ، پلاستيك هاي كوچك دستي بسيار مفيد هستند و بايد از آنها استفاده كنند. براي بقيه ما: انگشتان خود را همانطور كه دندانپزشك به شما نشان داده است استفاده كنيد. متوجه مي شوم ؛ نخ دندان كشيدن يك درد است اما ميدوني بدتر چيه؟ يكي از آن بازوهاي پلاستيكي با نخ روي آن در شكم لاك پشت گير كرده است. تا مي توانيد از دستان خود استفاده كنيد.

  

صابون مايع به صابون

يك تكه صابون بلغور جو دوسر و جو دوسر خشك شده

يك مزيت ديگر براي صابون تخته اي: حتي نيازي به لباس ندارد. (عكس: Nataliia Melnychuk/Shutterstock)

صابون تخته اي در هر بار استفاده ارزان تر است ، بيشتر طول مي كشد ، ريخته نمي شود و بسته به فروشگاه ، ممكن است بتوانيد آن را بدون هيچ گونه بسته بندي پيدا كنيد ، يا شايد فقط يك روبان كاغذي ساده در وسط با نام شركت روي آن آي تي. آن را با بطري پلاستيكي مقايسه كنيد كه بايد توليد ، حمل ، پر از صابون ، برچسب گذاري شده و دوباره به فروشگاه ارسال شود. و صابون مايع بيشتر آب است ، بنابراين براي مايع شدن صابون خود هزينه اضافي پرداخت مي كنيد. مسخره است. من حتي براي موهايم از شامپو استفاده مي كنم و بطري پلاستيكي ديگري را ذخيره مي كنم.

  

روبان پلاستيكي به روبان واقعي يا رافيا يا ريسمان

دسته گل با نخ رافيا بسته شده است

رافيا يك جايگزين طبيعي است كه كار را انجام مي دهد و به نظر مي رسد بهتر است آن را انجام دهد. (عكس: SpelaG91/Shutterstock)

نوارهاي پلاستيكي به ويژه براي زندگي دريايي خطرناك هستند زيرا شبيه غذا هستند كه در حال شنا هستند. من هرگز اين وسايل را نمي خريدم و به جاي آن از روبان پارچه اي واقعي استفاده مي كنم. (من 5 سال پيش يك رول بزرگ روبان قرمز خريدم و هنوز محكم است ؛ من همچنين با هديه ديگران از هديه خود استفاده مي كنم و آنها را ذخيره مي كنم و دوباره استفاده مي كنم.) رافيا يا تار گزينه ديگري است و با روزنامه يا كاغذ عالي به نظر مي رسد- كاغذ بسته بندي كيف براي ظاهري مينيماليستي-شيك.

  

كيسه هاي ساندويچي پلاستيكي به كيسه هاي كاغذي يا پارچه

من سه سال پيش يك جعبه كيسه هاي ساندويچي قابل جمع شدن خريدم و به تازگي از آنها استفاده مي كنم. من هنوز بيش از 15 بسته از بسته 30 تايي باقي مانده است. مانند روكش پلاستيكي ، شما آنطور كه فكر مي كنيد به كيسه هاي پلاستيكي احتياج نداريد. اگر واقعاً به چيزي براي يكبار مصرف نياز دارم ، از كيسه هاي ساندويچي كاغذي موم دار استفاده مي كنم ، اما بيشتر اوقات ساندويچ ها را در يك دستمال قابل استفاده مجدد مي پيچم و سپس آنها را در كيسه يا جعبه اي كه براي حمل و نقل استفاده مي كنم ، قرار مي دهم. اگر عادت داريد كه وسايل را در كيسه هاي پلاستيكي در يخچال ذخيره كنيد ، از Tupperware قابل استفاده مجدد يا روش كاسه و بشقابي كه در بالا ذكر كردم استفاده كنيد.

البته هك هاي زيادي براي جلوگيري از ضايعات پلاستيكي وجود دارد ، مانند تعويض ني هاي پلاستيكي با فلزات. آوردن ناهار به جاي خريد باعث صرفه جويي در هزينه و اتلاف مي شود. در صورت عادت ماهانه ، استفاده از Lunapads (كه من بيش از يك دهه است از آن استفاده مي كنم) و/يا ليوان Diva به جاي محصولات زنانه پلاستيكي يك انتخاب سالم است كه باعث كاهش پلاستيك نيز مي شود. (و براي شما كه قهوه خانه يا اسنپ اسپرسو هستيد-اعتراف مي كنم ، من يكي هستم-Keep Cups را به عنوان انتخاب زيبا و دوستدار باريستا براي قهوه آماده ميل كنيد.)

براي اكثر مردم ، مبادله بالا ساده و آسان است. من مي توانم بگويم زيرا آنها را ساخته ام و هيچ گونه افت كيفيت زندگي نداشته ام. در واقع ، استفاده از اقلام قابل استفاده مجدد كه از مواد غير پلاستيكي ساخته شده اند ، از نظر زيبايي لذت بخش بوده و همچنين كمتر هدر مي رود.

وقتي دست به اين كار مي زنيد ، متوجه شويد كه از تنهايي فاصله داريد! بسياري از ما براي دنيايي تقريباً بدون پلاستيك كار مي كنيم. اين ليست از Instagrammers هاي بدون زباله را براي ايده ، الهام و اجتماع بررسي كنيد. و اگر مي خواهيد انگيزه بيشتري براي پيوستن به جنبش داشته باشيد ، اين اينفوگرافيك بايد اين كار را انجام دهد:



برچسب: پلاستيك، يكبار مصرف، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۳:۲۷ توسط:ياسمن نادري موضوع:

راهنماي خريد سپتيك تانك

سپتيك تانك ها ابرقهرمانان نامرئي هستند كه زندگي ما را تميز و سالم نگه مي دارند. بسياري از ما به سختي متوجه زندگي آنها مي شويم. در حقيقت ، آنها طوري طراحي شده اند كه فقط در صورت خرابي مورد توجه قرار گيرند. وقتي آنها اشتباه مي كنند ، بسيار قابل توجه ، بسيار آشفته و بسيار ناسالم است. به همين دليل مهم است كه سپتيك تانك مناسب براي نيازهاي شخصي يا تجاري خود تهيه كنيد.

انواع تانك سپتيك

در گذشته ، ايده مخزن سپتيك فقط يك مخزن بتني بود كه در جايي در حياط خلوت دفن شده بود. ارزان نبود ، اما گران ترين اقلامي نبود كه مردم بايد براي اموال خود بخرند. بسياري از املاك قديمي هنوز اين واحدهاي اساسي را دارند ، اما مقررات فعلي غالباً امكان نصب جديد آن نوع قديمي از سيستم هاي سپتيك تانك سپتيك را نمي دهد. مهم است كه از مقررات منطقه خود در مورد طراحي سپتيك تانك مطلع باشيد.

انواع سپتيك تانك چيست؟ بيشتر سيستم هاي سپتيك را مي توان بر اساس عملكرد به چهار دسته كلي تقسيم كرد.

  • گرانش استاندارد - اينها سيستم هايي هستند كه به سادگي به نيروي جاذبه اجازه مي دهند فاضلاب را از طريق سيستم تصفيه خارج كند.

  • توزيع فشار - توزيع فشار فشار مصنوعي خارجي را اعمال مي كند تا فاضلاب را از طريق سيستم تصفيه مجبور كند

  • درمان پيشرفته ، زير زمين - اين سيستم هاي فيلترينگ در زير سطح زمين قرار دارند و ايمني بيشتري را ارائه مي دهند ، اما اغلب نياز به تلاش بيشتري براي نگهداري دارند.

  • درمان پيشرفته ، روي زمين - اين سيستم هاي فيلترينگ در بالاي زمين واقع شده اند ، كه تعمير و نگهداري را آسان تر مي كند ، اما مي تواند خطري براي كساني كه در اطراف آنها كار مي كنند يا بازي مي كنند ، ايجاد كند.

با اين حال ، طراحي مخازن سپتيك در اين دسته بندي هاي كلي مي تواند با توجه به مواد تركيب متفاوت باشد. برخي از سپتيك تانك ها از پيش ساخته شده در بتن هستند. برخي ديگر از پلاستيك و فايبرگلاس يا فولاد ساخته شده اند. فولاد ممكن است قوي ترين گزينه براي استفاده به نظر برسد ، اما در واقع كمترين محبوبيت را دارد. آنها فقط 20-25 سال عمر مي كنند ، اما حتي قبل از آن نيز مي توانند زنگ بزنند.

همه مخازن سپتيك نياز به پمپاژ منظم دارند ، بنابراين هدف لزوما انتخاب بزرگترين گزينه نيست. اين مهم است كه شما به اندازه كافي قوي براي منطقه ، نوع زمين و نيازهاي خانگي خود انتخاب كنيد تا دچار استراحت نشويد و مجبور نشويد با مخزن نشتي برخورد كنيد.

چقدر به مخزن سپتيك نياز دارم؟

تانك هاي سپتيك در اندازه هاي مختلف وجود دارند و اينكه كدام يك از آنها نياز داريد بستگي به اندازه خانه يا ساختماني دارد كه براي آن در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال ، يك خانه يك خوابه فقط ممكن است به يك سپتيك تانك كوچك نياز داشته باشد. يك خانه چهار خوابه احتمالاً به يك خانه بزرگتر نياز دارد زيرا تعداد افرادي كه در ساختمان زندگي مي كنند تعيين مي كند كه چقدر فاضلاب توليد مي شود. يكي از قوانين خوب اين است كه يك سپتيك تانك به اندازه يك نفر بزرگتر از آنچه شما نياز داريد تعيين كنيد. به اين ترتيب ، وقتي تمام اعضاي خانواده براي شام شكرگزاري مي آيند ، نيازي نيست با يك سپتيك تانك بيش از حد سر و كار داشته باشيد.

همچنين به خاطر داشته باشيد كه شما بايد هر 2-5 سال يكبار مخزن خود را پمپاژ كنيد ، بنابراين يك مخزن كوچكتر ممكن است در كوتاه مدت در هزينه شما صرفه جويي كند ، اما در درازمدت با نياز به پمپاژ بيشتر ، هزينه پمپاژ شما را بيشتر خواهد كرد. نسبت به استاندارد

گزينه هاي سپتيك تانك

يك سيستم مخزن سپتيك چيزي بيشتر از ذخيره فاضلاب نيست. وظيفه آن اين است كه با خيال راحت آن آب را از طريق نوعي فيلتر پخش كرده ، سموم موجود در آن را تصفيه كرده و به سيستم آب زيرزميني برگرداند تا دوباره مورد استفاده قرار گيرد. از آنجا كه اين روش فيلترينگ بر آبي كه مي نوشيد و استفاده مي كنيد تأثير مي گذارد ، مهم است كه يك روش فيلتر مناسب و م effectiveثر داشته باشيد.

سيستم هاي درماني پيشرفته گران تر هستند ، اما اغلب كارآمدتر نيز هستند. هزينه پروژه هاي مسكوني معمولاً بين 13000 تا 20000 دلار است. يكي از نمونه هاي آن سيستم هوازي است. سيستم هاي سپتيك هوازي از اكسيژن براي تسهيل پوسيدگي سريعتر استفاده مي كنند ، بنابراين زمان فيلتراسيون را كاهش مي دهند. با اين حال ، پوسيدگي سريعتر مي تواند مشكلات بيشتري را در خود سيستم ايجاد كند ، بنابراين مراقبت بيشتري لازم است.

گزينه هاي ديگر شامل مخزن سپتيك با ميدان تخليه و فيلترهاي سپتيك تانك است كه ممكن است از ماسه ، منسوجات يا روش جديدتري به نام بيوفيلترهاي گلندون ساخته شود. فيلترهاي شني عمومي ديگر جديد نصب نشده اند ، اما ممكن است آنها را با دارايي خود به ارث ببريد. به طور معمول ، تپه هاي ماسه اي به جاي آن ايجاد مي شود. فيلترهاي بيولوژيكي گلندون معمولاً زماني استفاده مي شوند كه آبهاي زيرزميني يا سنگهاي مهم در نزديكي سطح قرار دارند. آنها از لايه هاي مختلف شن و ماسه ساخته شده اند كه در يك جعبه مهر و موم شده در خاك قرار گرفته و يك ماسه پر شده در بالاي كل منطقه قرار داده شده است. آنها به خوبي كار مي كنند ، به ويژه در مناطقي كه نوع خاك يا زمين موجود ممكن است سيستم هاي ديگر را مشكل سازد ، اما از نظر زيبايي چندان خوشايند نيستند ، بنابراين بسياري از آنها تركيبي از انواع ديگر فيلترهاي سپتيك تانك با يا بدون زمينه تخليه را انتخاب كرده اند.

قبل از خريد

قبل از خريد ، بايد قوانين محلي را بررسي كنيد. EPA داراي برخي اطلاعات اساسي است كه مي توانيد در اينجا پيدا كنيد ، اما مقررات حاكم بر سپتيك تانك ها توسط دولت محلي شما تعيين مي شود ، بنابراين شما بايد برخي تحقيقات محلي را انجام دهيد تا مشخص شود اولين گام هاي شما چيست.

شما بايد قوانين محلي مربوط به انواع سپتيك تانك (بتن ، فولاد ، پلاستيك و غيره) را بدانيد. شما همچنين بايد نوع طراحي سپتيك تانك را كه مجاز است بدانيد و در صورتي كه به شما اجازه داده شده يا نياز به داشتن فيلتر سپتيك تانك يا زمينه تخليه سپتيك تانك داريد.

نكته مهم ديگري كه بايد در نظر بگيريد اين است كه چقدر مخزن شما به خط املاك شما نزديك است. ما اغلب به جزئياتي كه از ديد ما پنهان است توجه نمي كنيم ، اما ممكن است از شما خواسته شود كه مخزن خود را به اندازه كافي از خط املاك خود دور كنيد تا زهكشي به اموال همسايه شما نفوذ نكند.

همچنين مهم است كه در مورد هزينه هاي نگهداري پرس و جو كنيد. برخي از سيستم هاي سپتيك تانك نياز به نگهداري بسيار كمي فراتر از پمپاژ معمولي دارند. برخي ديگر مانند بسياري از سيستم هاي هوازي به برق نياز دارند. اين بدان معناست كه شما فقط با اجراي آن هزينه هاي منظمي را متحمل مي شويد و بايد آنها را با دقت نگهداري كنيد زيرا خرابي الكتريكي به معناي خرابي سپتيك است.

بودجه سپتيك تانك

مهم است كه هنگام تهيه بودجه سپتيك تانك به ياد داشته باشيد كه همه اين مخازن بايد هر 2-5 سال يكبار پمپاژ شوند ، بنابراين صرفه جويي در هزينه براي نصب كوچكتر ممكن است در نهايت هزينه بيشتري براي پمپ هاي مكرر يا مكرر داشته باشد. هزينه هاي تعمير و نگهداري به دليل بار زياد مخزن. براي اندازه اي بزرگتر از نياز متوسط ​​خود از قبل برنامه ريزي و بودجه بندي كنيد تا براي آن رويدادهاي بالاتر از حد متوسط ​​آماده شويد.

  • سيستم هاي متعارف (مبتني بر گرانش) كم هزينه ترين و آسان ترين تعمير و نگهداري هستند ، اما اغلب توسط مقررات ممنوع مي شوند. اينها 4000-5000 دلار هزينه دارند. همين قيمت احتمالاً يك سيستم پمپ معمولي را براي شما به ارمغان مي آورد كه مي تواند در سطح بالايي از منزل شما به پهلوگيري برسد.

  • سيستم هاي منيفولد فشار شبيه پمپ هاي معمولي هستند و همچنين مي توانند به صورت رو به بالا در يك ميدان تخليه توزيع شوند. اينها 6000-8000 دلار هزينه دارند.

  • سيستم هاي لوله فشار كم براي شيب هاي تندتر و عمق كمتر خاك استفاده مي شود. اينها بين 12000-15000 دلار قيمت دارند.

  • سيستم هاي بي هوازي دفع قطره به شما امكان مي دهد از شيب هاي تند و عمق خاك كمتر از 18 اينچ استفاده كنيد. هزينه آنها 17000-25000 دلار است.

  • سيستم هاي هوازي دفع قطره اي براي شيب دارترين شيب ها و عمق خاك كمتر از 13 اينچ موجود است. آنها 25 تا 40 هزار دلار فروخته مي شوند.

اين به شما در مورد نيازهاي بودجه سپتيك شما چه مي گويد؟ حداقل 5000 دلار براي شروع به شما نياز دارد. به اموال خود نگاهي بيندازيد. صاف است يا شيب دار؟ هرچه شيب شما بيشتر باشد ، احتمالاً سيستم سپتيك شما گران تر خواهد بود. چقدر سطح بالاي خاك در ملك خود داريد؟ هرچه خاك بيشتري داشته باشيد سيستم سپتيك شما هزينه كمتري خواهد داشت. بر اساس آن برنامه ريزي و بودجه بندي كنيد.

با كارشناسان مشورت كنيد

مهم است كه قبل از خريد 10000 دلار (يا بيشتر) كمي تحقيق كنيد. وقتي مي خواهيد اين خريد چندين سال بدون هزينه نگهداري و تعويض جدي دوام بياورد ، اهميت بيشتري پيدا مي كند. سيستم هاي سپتيك تانك تجهيزات "يك اندازه مناسب همه" نيستند. آنها بايد متناسب با چالش هاي منحصر به فرد خانه و دارايي شما سفارشي شوند. آنها همچنين بايد قوانين منطقه را نيز تصويب كنند. اين تحقيق در دراز مدت باعث صرفه جويي در هزينه شما مي شود و شما را از آلودگي سيستم هاي سپتيك تانك خراب يا ضعيف محافظت مي كند.

مي توانيد آنلاين شويد و سعي كنيد خودتان همه مقررات را پيگيري كنيد. مي توانيد معادلات رياضي را انجام دهيد تا بهترين اندازه و نوع متناسب با نيازهاي خاص خود را بدست آوريد. مي توانيد بيرون بياييد و سوراخي در زمين بكنيد تا ببينيد تا كجا بايد پيش برويد تا به سنگ مهمي برخورد كنيد…

... و يا شما مي توانيد پاسخ كارشناسان اجازه دهيد آنها شما را راهنمايي از طريق اين فرايند. هيچ كس نبايد تحت فشار تصميم گيري براي همه اين اطلاعات به تنهايي قرار گيرد ، زيرا مي داند كه يك محاسبه اشتباه كوچك ممكن است در چند سال 10.000 دلار هزينه جايگزيني داشته باشد. چرا وقتي مي توانيد با ما تماس بگيريد و در وقت و هزينه خود در اين تصميم صرفه جويي كنيد ، ريسك كنيد؟ همين امروز با ما تماس بگيريد تا در جستجوي مخزن سپتيك مناسب براي ملك خود باشيد. ( لطفاً توجه داشته باشيد: براي دريافت مجوز و شرايط خاص از وزارت بهداشت ، بايد با شهرستان تماس بگيريد.)



برچسب: مخزن آب، مخزن آب شرب، مخزن سپتيك تانك، تانكر آب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۶:۴۷ توسط:ياسمن نادري موضوع:

5 راه پلاستيك كه انقلابي در صنعت بهداشت ايجاد كرد

پلاستيك به طور قابل توجهي بر تمام بخشهاي صنعت تأثير گذاشته است ، اما در مراقبت هاي بهداشتي ، پيشرفت هاي چشمگيري داشته است.

1. عقيم بودن
از پلاستيك به طور گسترده اي براي ايجاد ابزار پزشكي و پزشكي مانند دستكش جراحي ، سرنگ ، قلم انسولين ، لوله هاي IV ، كاتتر ، تقسيم بادي و غيره استفاده شده است. اين محصولات براي استفاده يكبار مصرف ايجاد مي شوند و با از بين بردن نياز به عقيم سازي و استفاده مجدد از دستگاه
 
از پلاستيك همچنين براي ايجاد سطوح لمسي ضد ميكروبي خاص استفاده مي شود كه مي تواند باكتري ها و ساير ميكروب ها را از بين ببرد و در نتيجه شيوع بيماري هاي خطرناك را كاهش مي دهد. در حقيقت ، پلاستيك ضد ميكروبي به عنوان يك اثر بسيار بالا در از بين بردن باكتري ها شناخته شده است و قادر است عوامل بيماري زا را از بين ببرد حتي اگر سطوح گفته شده به طور منظم تميز نشوند.
  
 
2. ايمني پيشرفته
طبيعت بادوام پلاستيكها امكان استفاده از آن را در ايجاد وسايل ايمني پزشكي مانند كلاهك هاي ضد دستكاري روي بسته هاي پزشكي ، بسته هاي تاول زده و كيسه هاي مختلف دفع مواد زائد پزشكي فراهم مي كند. پلاستيك ها نيز ضد شكن هستند و بنابراين يك گزينه مناسب براي ذخيره سازي و حمل و نقل ايجاد مي كنند. علاوه بر اين ، با استفاده از پوشش هاي محافظ ، مي توان از پلاستيك ها براي حفظ موثر تماميت مواد ديگر استفاده كرد. به عنوان مثال ، از پلاستيك ها به طور گسترده اي براي ايجاد كيسه هاي غير قابل نفوذ در معرض خطر زيستي براي حمل مواد مانند ضايعات پزشكي استفاده مي شود.
 
3. افزايش راحتي
پيش از اين ، صنعت مراقبت هاي بهداشتي از تجهيزات پزشكي فلزي يا فلزي به ويژه در زمينه پروتز استفاده مي كرد. اكنون ، با داشتن دوام و قابليت استفاده از پلاستيك ، اكنون از آن به عنوان جايگزيني براي چنين اجزاي فلزي استفاده مي شود. پلاستيك ها نه تنها راحتي بهتر را فراهم مي كنند بلكه راه حل هاي تخصصي را نيز فراهم مي كنند كه زندگي سالم و طبيعي را فراهم مي كند. به عنوان مثال ، بيماراني كه به فلزات خاصي حساسيت دارند از پلاستيك استريل و ضد حساسيت استفاده مي كنند كه امكان مراقبت و درمان بهتر را فراهم مي كند.
 
4. برنامه هاي ابتكاري
از آنجا كه پلاستيك را مي توان با توجه به نياز يك برنامه خاص قالب گيري كرد ، همچنين براي توليد دستگاه هاي پزشكي جديد مورد استفاده قرار مي گيرد. در حال حاضر از پلاستيك ها در دستگاه ها و روش هاي جراحي استفاده مي شود ، و محصولاتي مانند ضربان سازهاي مدرن ، استنت ها يا دستگاه هاي جايگزين مفصل به دليل توانايي سازگاري با كوچكترين و پيچيده ترين قالب ها.
 
5. مقرون به صرفه بودن
پلاستيك ها نه تنها مي توانند با نرخ مقرون به صرفه به توليد انبوه برسند ، بلكه كاربردهاي وسيع تري را نيز در اختيار شما قرار مي دهند و آن را به يك سرمايه گذاري ارزشمند تبديل مي كنند. و در حالي كه دستگاه هاي پزشكي مبتني بر فلز مستعد ساييدگي و همچنين خوردگي هستند ، مي توان پلاستيك را براي مقاومت در برابر چنين استرسي و جلوگيري از چنين شرايطي درمان كرد. اين نه تنها هزينه هاي ايجاد شده در هنگام ايجاد دستگاه هاي فلزي را كاهش مي دهد بلكه باعث كاهش زمان و تلاشي مي شود كه در غير اين صورت از دستگاه هاي فلزي گفته مي شود.

برچسب: پلاستيك، بهداشت، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۴:۵۲ توسط:ياسمن نادري موضوع:

مناسب ترين روش را براي ساخت مخزن خود انتخاب كنيد

قيمت ديزل نوسان دارد و براي افزايش سودآوري كشاورزان ، آنها بايد از اين افت قيمت ها استفاده كنند. حداكثر ، كشاورزان استراليايي با انجام حجم روزانه گازوئيل براي كارهاي روزمره و آماده سازي اوقات شلوغ خود آشنا هستند  .  

وقتي شيوع ويروس كرونا در سطح جهاني گسترش يافت ، مشاغل به طور قابل توجهي تحت تأثير  آن قرار گرفتند . از سوي ديگر، صنعت كشاورزي  بود نه به عنوان  نهفته به عنوان من تي فراهم آوردن همه ES  كالاهاي ضروري مردم نياز  مانند  محصولات تازه.    

عمليات كشاورزي كسب و كار به طور معمول ، البته  با در محدوديت هاي دولتي  به دليل Covid19، براي مثال،  پوشيدن  از  ماسك، فاصله صورت قابل اجرا  و ديگر  ايمني  پروتكل هاي .   

 

 

 

قيمت گازوئيل هميشه قابل پيش بيني نيست. گاهي اوقات داراي بالاترين و پايين ترين سطح خود است ، بنابراين تهيه يك برنامه استراتژيك براي صرفه جويي مناسب در مصرف سوخت براي كشاورزان چالش برانگيز است.  

در حال حاضر ، قيمت سوخت ديزل با تغييرات غيرمنتظره قيمت همچنان ادامه دارد. يك گزارش خبري از ABC اظهار داشت كه ساكنان كلانشهر پرت مي توانند به قيمت سوخت ارزان تر دسترسي داشته باشند.

ارزان تر شدن قيمت سوخت منجر به جنگ عربستان سعودي و روسيه ، صادر كنندگان اصلي نفت خام در  جهان شد -  اين  به نوبه خود بر تقاضاي كم عرضه نفت در سطح جهان تأثير مي گذارد  . كشورهايي كه مرزهاي خود را تعطيل مي كنند نيز عامل مهمي در نوسان قيمت گازوئيل است.   

با اين حال ، اين مورد براي افراد بوش نيست. آنها بيشتر براي حمل و نقل و Bowser خود هزينه شارژ براي رسيدن به مناطق خود ، L eaving آنها تاثير پذيري از پس انداز ساكنان شهري با تغييرات قيمت سوخت را تجربه كرده اند.  

اكنون كه همه گيري به خوبي كنترل شده است ، قيمت سوخت در حال بازگشت به مسير خود است ، به زودي تقاضاي زيادي در سراسر جهان به حالت اوليه خود مي رسد.  


در مواردي از اين قبيل ، شما بايد راه حل هاي سريع را براي به حداكثر رساندن سود خود و  بهره گيري از قيمت پايين گازوئيل كه سريع وارد مي شوند ، تهيه كنيد. راه حل؟ اطمينان حاصل كنيد كه  مخازن ذخيره سازي ديزل با كيفيت خوب و  كافي داريد .  


 

مخازن ذخيره سازي ديزل خود را بررسي كنيد  

 

هر كشاورز باتجربه اي مي داند كه ذخيره سازي گازوئيل فله به آساني كه به نظر مي رسد آسان نيست. يافتن  يك  تامين كننده قابل اطمينان سوخت و همچنين روز يا زمان مناسب براي ذخيره مخازن ذخيره سازي ، نگراني هاي شما را افزايش مي دهد. 

اكنون زمان مناسبي براي شماست كه زودتر از زمان فكر كنيد اگر اين افت قيمت غير منتظره در آينده اتفاق بيفتد. كشور ما صرفاً به تأمين سوخت از كشورهاي همسايه ما متكي است.

مواجهه با سناريوها با كمبود سوخت در   صورت برنامه ريزي و آماده سازي مناسب ، نبايد نگراني ديگري براي حمل شما باشد.  

براي تحت كنترل نگه داشتن مخازن ذخيره سازي و سوخت ديزل ،  دستورالعمل هاي زير به شما كمك مي كند  تا  آگاهانه  در مورد محلول ذخيره سوخت خود تصميم بگيريد:  

 

 

 

D مخازن ذخيره سازي iesel دستورالعمل: 

 

1. آيا مخازن ذخيره سازي شما هنوز مانند گذشته كار مي كنند؟

شما بايد كيفيت مخازن ذخيره خود را بررسي كنيد ، به خصوص اگر آنها از فولاد ساخته شده اند و به درستي ذخيره نشده اند. مخازن استيل مستعد زنگ زدگي و تراكم هستند و باعث خطر ريختن گازوئيل مي شوند.  

تصاوير مخزن استيلمخازن ذخيره سازي ديزل استيل 

اگر فكر مي كنيد كه بايد مخازن ذخيره سازي خود را به روز كنيد ، تعويض  مخزن ذخيره سازي ديزل پلي اتيلن Coerco  گزينه خوبي است. مخازن ما از  پلي اتيلن Alkutuff ساخته شده اند و باعث مي شوند مخازن  پلي ما با ديزل سازگار باشد.  

مخازن ذخيره سازي Coerco Poly Diesel

مخازن ذخيره سازي ديزل Coerco Polyethene


2. آيا مخازن ذخيره سازي خود را با دوام اندازه كافي به آخرين بذر و برداشت، بار ؟  

كاشت، داشت و برداشت  زمان بازديد كنندگان  دلايلي است كه چرا شما در حال ذخيره سازي ديزل هستند. تراكتورها و ساير تجهيزات كشاورزي صرفاً به ديزل كمك مي كنند تا از محصولات شما حمايت كنند.  

تغييرات در روال كشاورزي و محصولات خود را نيز ممكن است ليتر ديزل مورد نياز در طول بذر و برداشت خود را تحت تاثير  بار . اگر ميزان  مصرف ليتر خود را محاسبه نكرده ايد ، نمي خواهيد رويدادي را تجربه كنيد كه مجبور به خريد ديزل با قيمت بالا شويد  .  

اضافه كردن مخازن ذخيره سازي جديد احتمالاً مي تواند شما را از اين نوع سناريو نجات دهد و در پر مشغله ترين زمان خود كاملا آماده باشيد  .


3. چند ليتر گازوئيل براي ذخيره در مزرعه من مناسب است؟ 

ما مي دانيم كه ذخيره سازي گازوئيل ارزان هنگام كاهش بازار بايد اولويت شما باشد. با اين حال ،  مواظب باشيد  كه ديزل اضافي مي تواند شما را به هزينه هاي اضافي سوق دهد.

اين هزينه هاي ديگر مي تواند ناشي از  مخازن آلوده ، ريختن گازوئيل ، سو fuel استفاده از سوخت ديزل و حتي سرقت سوخت باشد.  بنابراين ، به طور متوسط ​​ليتر سوختي را كه در طول كار روزانه خود مصرف مي كنيد ، يادداشت كنيد.  

گاهي اوقات ، از دست دادن اين جزئيات كوچك ممكن است شما را به هزينه هاي بي مورد وادار  كند حتي اگر فكر مي كنيد در گازوييل ارزان قيمت صرفه جويي مي كنيد  . 


4. آيا من در مورد ذخيره سازي گازوئيل برنامه احتمالي و بودجه اي دارم؟ 

چون  قيمت سوخت ثابت نيست. به طور مداوم بسته به آنچه در بازار جهاني اتفاق مي افتد و تقاضاي مصرف كنندگان آن متفاوت است. با نظارت بر بازار و تدوين استراتژي هايي كه مي تواند براي شما و مزرعه شما مفيد باشد ،  مي توانيد به خود كمك كنيد .  

هر پس انداز هنوز پس انداز است و اين واقعيت كه شما توانستيد در برخي از هزينه ها پس انداز كنيد ، مي تواند با برنامه ريزي صحيح ، برد كمي باشد. 

 

 

 

بهترين زمان براي به روزرساني مخازن ذخيره سازي  

 

بهترين زمان براي به روزرساني مخازن ذخيره سازي هر زمان كه فكر مي  كنيد  قابل استفاده است. مخازن ذخيره سازي ديزل در صورت نگهداري صحيح مي توانند مدت زمان طولاني دوام بياورند ، اما بايد به ياد داشته باشيد كه اگر به طور منظم نگهداري نشوند ، نمي توانيد از ظرفيت كل آنها بهره مند شويد. 

آيا  دريغ به درخواست كمك از حرفه اي اگر عملكرد مخزن شما شده است شما را آزار. اگر در انجام كارهاي روزمره خود براي پيگيري تغييرات در مزرعه خود عمل كنيد ، اين يك مزيت بزرگ نيز محسوب مي شود.  

به طور خلاصه ،  اگر  براي آن برنامه ريزي شده باشد ،   قيمت پايين تر سوخت مي  تواند صرفه جويي زيادي داشته باشد  . انتخاب زمان صحيح براي به روزرساني ذخيره سازي ديزل نيز مي تواند در طولاني مدت به نفع شما و مزرعه شما باشد. 



برچسب: مخزن سوخت، مخزن، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۸:۲۸ توسط:ياسمن نادري موضوع: