توليد محضولات پللاستيكي توليد محضولات پللاستيكي .

توليد محضولات پللاستيكي

مخزن آب آشاميدني چيست؟

اگر آب خانه شما از طريق شبكه اصلي تأمين نشود ، احتمالاً به منابع طبيعي محلي دسترسي خواهيد داشت. اين شما را قادر مي سازد تا از شفت آب چشمه براي گرفتن آب طبيعي كه مي تواند به مخازن ذخيره هدايت شود استفاده كنيد. اينها به مخازن قابل شرب معروف هستند و در اين مقاله درباره آنچه آنها و مزاياي آنها مي تواند بيشتر توضيح دهيم

مخزن آب آشاميدني چيست؟

كلمه "قابل آشاميدن" از كلمه لاتين "potare" به معناي "نوشيدن" گرفته شده است. اين به معناي موثر اين است كه مخازن آب آشاميدني قادر به ذخيره آب قابل نوشيدن توسط انسان هستند. براي اطمينان از ايمني آنها ، اين نوع مخازن بايد مطابق با آيين نامه تامين آب (اتصالات آب) سال 1999 باشند و توسط طرح مشاوره اي تنظيمات آب (WRAS) كنترل مي شوند. 

قبل از اينكه هر مخزني براي فروش به بازار عرضه شود ، آنها بايد براي آزمايش ، تأييد و اعتبار به WRAS ارسال شوند. پس از تأييد ، به مخزن گواهي داده مي شود تا تأييد كند استفاده از آن توسط عموم مردم بي خطر است. 

شافت آب چشمه چيست؟

شافت آب چشمه دستگاهي است با نصب آسان كه براي برداشت آب چشمه و تغذيه آن در مخزن آب شرب استفاده مي شود. همراه با شافت گنبد تلسكوپي براي پشتيباني از نصب در اعماق مختلف و تا سطح زمين مهر و موم شده است. اين دستگاه در زير زمين ذخيره مي شود و به شما كمك مي كند تا به طور مداوم آب شيرين را به خانه خود برسانيد.

مخازن غير قابل شرب چيست؟

هنگامي كه در حال جستجو براي مخازن آب هستيد ، متوجه مي شويد كه آنها به عنوان شير يا غير قابل شرب ذكر شده اند. در حالي كه مي توان از مخزن آب آشاميدني براي ذخيره آب براي مصرف انسان استفاده كرد ، مخزن غير قابل شرب نمي تواند.

از مخزن غير قابل شرب معمولاً به عنوان بخشي از سيستم برداشت آب باران براي جمع آوري و ذخيره آب براي استفاده در باغ و كارهاي خانه استفاده مي شود. اين روشي سازگار با محيط زيست براي كاهش ميزان آب مصرفي همراه با قبض ها (در صورت داشتن كنتور آب) است. 

 

چه نوع مخازن آب آشاميدني موجود است؟

GRAF داراي سه نوع مخزن آب آشاميدني است كه براي استفاده در خانه مناسب است. 

  • مخزن آب قابل شرب Carat XL - ساخته شده از پلي اتيلن مقاوم در برابر مواد غذايي و با دوام ، Carat XL مي تواند تا 10 هزار ليتر آب آشاميدني را در خود نگه دارد. همراه با يك گواهينامه آزمون تأييد شده است كه براي استفاده تأييد شده است و 15 سال ضمانت براي اطمينان از ارزش فوق العاده پول. Carat XL براي نصب در زير زمين در نظر گرفته شده است ، در حالي كه دسترسي به آن در صورت نياز آسان است.
  • مخزن آب آشاميدني پلاتين - مخزن آب آشاميدني Plating در سه اندازه - 1500 ، 3000 يا 5000 ليتر - موجود است و همچنين داراي 15 سال ضمانت و گواهي تست است. به همين ترتيب ، اين مخزن قابل شرب قرار است در زير زمين نصب شود و از پلي اتيلن ساخته شده است. 
  • مخزن آب آشاميدني Diamant - مخزن Diamant داراي طيف وسيعي از گزينه هاي ذخيره سازي است ، با اندازه هاي 2200 ، 3350 ، 4800 و 6500 ليتر موجود است. اين انتخاب محبوب به دليل اندازه هاي نسبتا كوچك است كه حمل و نقل و نصب آن را در زير زمين آسان مي كند. مخزن از پلي اتيلن ساخته شده است و همچنين داراي يك گواهينامه تست است. 

برچسب: مخزن آب، مخزن آب شرب، مخزن آشاميدني، مخزن پلي اتيلن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۲:۳۵ توسط:ياسمن نادري موضوع:

آيا مي توان كيسه پلاستيكي را بازيافت كرد؟

كيسه هاي پلاستيكي را مي توان بازيافت كرد ، اما نه در سطل بازيافت حاشيه اي شما - اكثر شهرداري هاي ايالات متحده آن را نمي پذيرند. در عوض ، مي توانيد آن را با آوردن آن به محل باز كردن بازيافت كنيد.

نحوه بازيافت كيسه پلاستيكي

براي بازيافت كيسه پلاستيكي ، آن را به يكي از 18000+ محل تخليه در ايالات متحده و كانادا بياوريد. بسياري از تخفيف ها در سوپر ماركت ها و ساير فروشگاه هاي بزرگ خرده فروشي قرار دارند.

در ابزار يافتن محل استقرار گروه بازيافت قابل انعطاف ، Firmible Recycling Group را پيدا كنيد . با كليك روي نام مكان مي توانيد جزئيات بيشتري در مورد نوع كيسه پلاستيكي كه يك مكان خاص مي پذيرد دريافت كنيد.

قبل از بازيافت ، مطمئن شويد كيسه پلاستيكي تميز ، خشك و عاري از بقاياي مواد غذايي است. سپس ، مي توان آن را به سادگي در هر سطل بازيافت كيسه هاي پلاستيكي و در محلي براي خروج قرار داد.

كيسه پلاستيكي را نمي توان از سطل زباله بازيافت كرد زيرا با ساير پلاستيك هاي موجود در تجهيزات در تاسيسات بازيافت مواد در هم مي پيچد. اين امر به تجهيزات بازيافت آسيب مي رساند و كيسه پلاستيكي به محل دفن زباله مي رود.

خواندن برچسب هاي كيسه پلاستيكي

انجمن صنعت پلاستيك (SPI) را سيستم طبقه بندي مي تواند به شما نوع پلاستيك شما كمك كند.

در محصول پلاستيكي خود ، به دنبال عددي باشيد كه با علامت بازيافت سه پيكان احاطه شده است. بيشتر كيسه هاي پلاستيكي به عنوان پلاستيك شماره 2 (پلي اتيلن با چگالي بالا) و پلاستيك شماره 4 (پلي اتيلن با چگالي كم) طبقه بندي مي شوند. فقط اين دو نوع كيسه پلاستيكي قابل بازيافت هستند.

كيسه پلاستيكي كه به عنوان شماره 2 يا 4 طبقه بندي نشده است بايد در زباله ها قرار داده شود ، زيرا مهم است كه جريان بازيافت را آلوده نكنيد. متأسفانه ، اگر كيسه پلاستيكي برچسب ندارد ، بايد آن را در زباله ها نيز قرار دهيد.

 

وقتي كيسه پلاستيكي بازيافت مي شود چه اتفاقي مي افتد؟

در طي فرآيند بازيافت ، كيسه پلاستيكي به صورت بلد شده به داخل ساختمان آورده مي شود و سپس با دست يا با گيوتين جدا مي شود. سپس در آسياب خردكن و آب تغذيه مي شود و در آنجا قطعه قطعه مي شود. سپس كيسه شسته شده و از نظر آلودگي بررسي مي شود.

پس از تميز شدن و خشك شدن ، كيسه در يك اكسترودر قرار مي گيرد كه در آن گرما و فشار پلاستيك را ذوب مي كند. سپس پلاستيك مذاب از اكسترودر خارج شده ، به صورت رشته هاي ريز در مي آيد ، سرد شده و به صورت گلوله خرد مي شود. گلوله ها توسط توليد كنندگان براي توليد محصولات جديد كيسه پلاستيكي استفاده مي شود.

كيسه پلاستيكي بازيافتي به صورت چوب كامپوزيت ساخته مي شود كه براي نيمكت ها ، عرشه ها و مجموعه هاي زمين بازي استفاده مي شود. همچنين بازيافت شده و مجدداً در گلوله هاي كوچك كه براي ساخت ظروف پلاستيكي ، جعبه ، لوله ، كيسه هاي پلاستيكي جديد و پالت استفاده مي شود ، پردازش مي شود.

 

چالش هاي بازيافت كيسه هاي پلاستيكي

اثربخشي بازيافت كيسه هاي پلاستيكي مورد بحث بسياري از صنايع است. برنامه هاي بازيافت كيسه هاي پلاستيكي تنها در صورتي موفق مي شوند كه بازيافت مقادير زيادي از مواد را براي بازيافت جمع آوري كند ، اين يكي از دلايلي است كه باعث مي شود در مكان هاي خروجي جمع آوري شود نه در حاشيه. فروشگاه هاي بزرگ خرده فروشي كيسه هاي پلاستيكي را از مصرف كنندگان جمع آوري كرده و به كيسه توليد شده توسط تأسيسات خود اضافه مي كنند. آنها مقادير زيادي از آن را در مدت كوتاهي جمع مي كنند ، كه به آنها امكان مي دهد بارهاي كاملي از كيسه را به بازار عرضه كنند.

با اين حال ، بسياري از مردم سيستم تخليه فروشگاه را مورد انتقاد قرار مي دهند زيرا اغلب كيسه هاي پلاستيكي جمع آوري شده به بازيافت نمي رسند ، زيرا شركت هاي بازيافت ظرفيت آن را ندارند. بنابراين ، ارسال آن به محل دفن زباله به پايان مي رسد. علاوه بر اين ، بسياري از مكان هاي خروج فروشگاه هاي ذكر شده در سراسر ايالات متحده در واقع سيستم رهاسازي فروشگاه ندارند. يان دل ، بنيانگذار The Last Beach Cleanup ، فقط 18 فروشگاه در كاليفرنيا پيدا كرد كه كيسه پلاستيكي را پذيرفتند در حالي كه 52. كيسه وجود داشت. اين يك مشكل بزرگ در صنعت بازيافت پلاستيك است ، زيرا تصور غلطي از سوي مصرف كنندگان وجود دارد كه هنگام خريد آنها كيسه پلاستيكي براي ذخيره محل هاي خروجي 100٪ مواقع بازيافت مي شود.

به طور كلي ، ايالات متحده تنها 5 capacity ظرفيت پردازش كيسه هاي پلاستيكي را دارد و اكثر كيسه هايي كه قابليت بازيافت دارند ، بسته بندي هاي پالت از منابع فروشگاه هاي خرده فروشي هستند زيرا تميزتر هستند. علاوه بر اين ، بازار بازيافت كيسه هاي پلاستيكي ايده آل نيست زيرا ساخت كيسه پلاستيكي جديد بسيار سودآورتر از بازيافت كيسه قديمي است. هزينه جمع آوري ، مرتب سازي ، تميز كردن و پردازش مجدد كيسه پلاستيكي قديمي 100 برابر بيشتر از ايجاد پلاستيك جديد است.

 

نحوه استفاده از كيسه پلاستيكي كمتر

موم زنبور عسل

بهترين راه براي مديريت زباله هاي پلاستيكي اين است كه در وهله اول آنها را ايجاد نكنيد. در سال 2020 ، يك گروه تحقيقاتي در صنعت دريافتند كه 5.3 ميليون آمريكايي از 10 رول يا بيشتر روكش پلاستيكي در مدت 6 ماه استفاده كرده اند. 1 كيسه پلاستيكي به بحران آلودگي پلاستيك كمك مي كند زيرا بازيافت آن چالش برانگيز است و حاوي مواد شيميايي است كه در صورت تجزيه براي محيط زيست مضر است.

خوشبختانه جايگزين هاي پايدار و مقرون به صرفه اي براي كيسه پلاستيكي وجود دارد.

موم زنبور عسل - ساخته شده از پنبه ، موم زنبور عسل ، روغن جوجوبا و رزين درخت - جايگزين خوبي براي بسته بندي چسبيده است. آنها پس از چند دور باز شدن و تكان خوردن شكل پذير مي شوند و غذا را تازه نگه مي دارند. بسته بندي موم زنبور عسل را مي توان براي 1-2 سال تميز و استفاده مجدد كرد و هنگامي كه آنها بالاخره فرسوده شدند ، مي توانيد آنها را كمپوست كنيد.

مبادله هاي ساده مي تواند ميزان استفاده از كيسه پلاستيكي را به ميزان چشمگيري كاهش دهد. به عنوان مثال ، به جاي حمل مواد غذايي با پلاستيك يكبار مصرف ، چند كيسه چندبار مصرف را به مغازه خواربار فروشي ببريد. كيسه هاي زيپ دار خود را با ظروف قابل حمل و قابل استفاده مجدد براي نگهداري مواد غذايي در حال حركت جايگزين كنيد.

 

اگر كيسه پلاستيكي داريد و نمي توانيد آن را بازيافت كنيد ، سعي كنيد راهي براي استفاده از آن پيدا كنيد. به عنوان مثال ، كيسه هاي پلاستيكي مواد غذايي را مي توان دوباره به عنوان سطل زباله يا كيسه زباله حيوانات خانگي استفاده كرد. كيسه چسب را مي توان بيش از يك بار شستشو داده و مجدداً استفاده كرد.


برچسب: پلاستيك، يكبار مصرف، بازيافت، زباله،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۴:۲۶ توسط:ياسمن نادري موضوع: