توليد محضولات پللاستيكي توليد محضولات پللاستيكي .

توليد محضولات پللاستيكي

كدام اقلام قابل بازيافت نيستند؟

  • هر چقدر هم كه ما دوست داريم درست باشد، همه چيز را نمي توان بازيافت كرد.

  • مقررات و سيستم هاي بازيافت از كشوري به كشور ديگر و حتي از شهرداري به شهرداري ديگر متفاوت است.

  • دانستن چيزهايي كه قابل بازيافت نيستند ضروري است، زيرا اين اقلام در دفن زباله، سوخته يا در اقيانوس به پايان مي رسند.

 

در حالي كه همه ما مي توانيم قبول كنيم كه در وهله اول ايجاد نكردن زباله راه حل ايده آل است، بازيافت دوستدار محيط زيست ترين راه براي تصفيه زباله هايي است كه ايجاد مي كنيم .

متأسفانه، شيوه هاي بازيافت مي تواند از كشوري به كشور ديگر و حتي از شهري به شهر ديگر تغيير زيادي كند.

قوانين زيادي در مورد اينكه چه چيزهايي قابل بازيافت هستند و چه چيزهايي را نمي توان وجود دارد، وجود دارد و اين نمادهاي كوچك روي محصولات هميشه آن را واضح تر نمي كند.

از آنجايي كه بسيار پيچيده است، گاهي اوقات با قرار دادن اقلام غيرقابل بازيافت در سطل بازيافت، بيشتر آسيب مي‌رسانيم تا سود. و اگرچه ممكن است اين يك اشتباه بي‌گناه به نظر برسد، اقلام غيرقابل بازيافت مي‌توانند به كل دسته‌اي از مواد قابل بازيافت آسيب برسانند و حتي كل مراكز بازيافت را تعطيل كنند.

 " اقلام غيرقابل بازيافت مي توانند به كل دسته مواد قابل بازيافت آسيب برسانند و حتي باعث تعطيلي كل مراكز بازيافت شوند "

براي جلوگيري از اين اتفاق، مهم است كه قوطي خود را در مورد مواردي كه قابل بازيافت نيستند آموزش دهيم. بنابراين، در اينجا ليستي از بهترين مواردي كه (تقريباً) هرگز بازيافت نمي شوند را معرفي مي كنيم :

 

بسته هاي خارو بار

فيل در اتاق، كيسه هاي پلاستيكي. اگر در سطل بازيافت پرتاب شوند، به ساير پلاستيك‌ها ختم مي‌شوند، اما مي‌توانند مشكلات زيادي در تأسيسات بازيافت ايجاد كنند، زيرا اغلب گير مي‌كنند و به تجهيزات بازيافت آسيب مي‌رسانند. به عنوان مثال، در مركز فناوري بازيافت در واشنگتن، اپراتورها مجبور مي شوند تقريباً هر دو ساعت يك بار عمليات را متوقف كنند تا سيستم كيسه هاي پلاستيكي را شستشو دهند. به همين دليل است كه تقريباً همه برنامه‌هاي بازيافت در كنار خيابان كيسه‌هاي پلاستيكي را نمي‌پذيرند .

 

استايروفوم

معمولاً از استايروفوم براي ظروف كناري استفاده مي شود. هميشه بايد از اين مواد اجتناب كرد و يكي از شناخته شده ترين مواد غير قابل بازيافت است. از پلي استايرن ساخته شده است، ماده اي كه زيست تخريب پذير نيست. بهترين راه حل اين است كه به طور كلي از استايروفوم به نفع مواد دوستدار زمين بيشتر اجتناب كنيد. هرچند ممكن است امكاناتي در نزديكي شما وجود داشته باشد كه آن را بپذيرند.

با ظهور همه‌گيري، جعبه‌هاي تحويلي بسيار محبوب شده‌اند.

با ظهور همه‌گيري، جعبه‌هاي تحويلي بسيار محبوب شده‌اند.

 

بسته بندي حباب

اگرچه بسته بندي حباب دار به آرامي ناپديد مي شود، در گذشته اگر بسته اي را به صورت آنلاين سفارش مي داديد - به احتمال زياد با اين بسته بندي پلاستيكي جادويي روبرو شده ايد.

متأسفانه، لايه نازك موجود در بسياري از پوشش‌هاي حباب‌دار مي‌تواند در ماشين‌هاي بازيافت گره بخورد.

علاوه بر اين، روكش حباب دار آنقدر سبك است كه ديدن پرواز آن در اطراف غيرمعمول نيست. نيازي به گفتن نيست كه احتمال زيادي وجود دارد كه اين ماده پرنده راه خود را به اقيانوس پيدا كند.

همه ما در دوران كودكي دوست داشتيم آنها را بيرون بياوريم، اما بهتر است از پوشيدن حباب‌ها اجتناب شود.

همه ما در دوران كودكي دوست داشتيم آنها را بيرون بياوريم، اما بهتر است از پوشيدن حباب‌ها اجتناب شود.

 

جعبه هاي پيتزا

blog-pizza.jpg

جعبه هاي پيتزا از نظر فني قابل بازيافت هستند و اغلب با مقواي بازيافتي ساخته مي شوند.

با اين حال، اگر متوجه شديد كه آنها بسيار كثيف و با تكه هاي غذا در سراسر آنها هستند، پس بهتر است آنها را در زباله قرار دهيد.

برعكس، اگر جعبه پيتزا كاملاً بدون چربي و پنير داريد، به سراغ سطل بازيافت برويد .

 

فنجان هاي قهوه خوري

شنيدن اين ممكن است سخت باشد زيرا آنها بسيار پراكنده هستند، اما فنجان هاي قهوه آماده قابل بازيافت نيستند. در حالي كه ليوان‌هاي كاغذي عمدتاً از كاغذ ساخته مي‌شوند، قابل بازيافت نيستند، زيرا در واقع با پلاستيك پوشانده شده‌اند - به اندازه پنج درصد در هر فنجان. به همين دليل، آنها به خمير تجزيه نمي شوند و به كاغذ بازيافتي تبديل نمي شوند. و زماني كه آنها هنوز بازيافت مي شوند، بازار زيادي براي آنها وجود ندارد، به اين معني كه فنجان هاي نوشابه، فنجان هاي قهوه و غيره در نهايت به زباله داني مي رسند.

 

دستمال دستمال استفاده شده

حوله هاي كاغذي، دستمال، بشقاب هاي كاغذي و دستمال كاغذي همه محصولات كاغذي هستند اما بر خلاف اكثر اقلام كاغذي، نمي توان آنها را بازيافت كرد. درست مانند جعبه هاي پيتزا، اين اقلام با ضايعات مواد غذايي، چربي ها و احتمالا مايعات بدن در تماس هستند و در طي فرآيند بازيافت به سختي تميز مي شوند. به همين دليل، آنها نبايد با ساير ضايعات كاغذي "تميز" مانند مجلات و كاغذ كپي باشند. هميشه آنها را به سطل زباله بيندازيد!

رسيدهاي كاغذي

بياييد اين را روشن كنيم: رسيدهاي كاغذي قابل بازيافت نيستند . از آنجايي كه آنها روي كاغذ حرارتي چاپ مي شوند، حاوي ماده شيميايي به نام بيسفنول-A هستند. اين ماده شيميايي در طول فرآيند بازيافت به راحتي از كاغذ جدا نمي شود، بنابراين رسيدهاي كاغذ بازيافت نمي شوند. براي جلوگيري از آلوده شدن ساير محصولات كاغذي در جريان بازيافت، مطمئن ترين روش اين است كه رسيدها را در سطل زباله بيندازيد!

قبض هاي كاغذي حاوي ماده شيميايي به نام بيسفنول-A هستند كه آنها را غيرقابل بازيافت مي كند

قبض هاي كاغذي حاوي ماده شيميايي به نام بيسفنول-A هستند كه آنها را غيرقابل بازيافت مي كند

 

اميدواريم اين ليست بتواند به شما در تصميم گيري آگاهانه تري در حين خريد كمك كند!

فراموش نكنيد كه اين مقاله را با دوستان يا نزديكان خود براي انتشار دانش به اشتراك بگذاريد!


برچسب: پلاستيك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۲:۱۱ توسط:ياسمن نادري موضوع:

مخازن آب پلي اتيلن در مقابل استيل

براي بسياري از افرادي كه در حال سرمايه گذاري براي مخزن آب يا ظرفيت ذخيره آب خود هستند ، انتخاب بين مخازن پلي اتيلن يا استيل است. براي كمك به شما در اين تصميم ، تعدادي از اين تفاوت ها را در زير جمع آوري كرده ايم.

مخازن آب استيل

مخازن آب استيل به طور معمول از فولاد گالوانيزه ، فولاد ساخته مي شوند و مخازني به سبك سنتي تر هستند كه مردم عادت دارند در محيط هاي روستايي اطراف استراليا ببينند.

مخازن آب استيل معمولاً از قبل ساخته و در محل ساخته مي شوند و در بسته هاي مسطح به محل حمل مي شوند. مخازن استيل بايد بر روي يك شن و ماسه آماده شده ساخته شوند كه در اطراف آن جمع شده باشد تا اطمينان حاصل شود كه هيچ تغيير و افتادي رخ نمي دهد ، زيرا اين امر باعث بي ثباتي مخزن مي شود.

به لطف پيچ و مهره طراحي مدولار مخازن آب فولادي ، مي توان آنها را تا ظرفيت هاي بسيار بزرگتر از مخازن آب پلي ساخت. به طور معمول حجم بيشتري از ذخيره آب مورد نياز است ، سرمايه گذاري در يك مخزن آب فولادي از لحاظ اقتصادي امكان پذيرتر است.

اگر قرار باشد از مخزن آب شرب براي آب آشاميدني استفاده شود ، مخزن استيل به آستر نياز دارد كه آب را تازه نگه مي دارد و از خوردگي آلياژهاي روي در فلز مخزن جلوگيري مي كند. تمام آسترها براي محصولات با تماس با آب آشاميدني مطابق با استانداردهاي درجه مواد غذايي طراحي شده اند.

مخازن آب پلي اتيلن

مخازن پلي اتيلن يا مخازن پلاستيكي معمولاً از پلاستيك پلي اتيلن ساخته مي شوند كه ماده اي درجه يك براي مواد غذايي است و به اين معني است كه مخازن به آستر نياز ندارند. پلي اتيلن به طور معمول در برابر اشعه ماورا بنفش تثبيت مي شود تا اطمينان حاصل شود كه پلاستيك در برابر آفتاب تجزيه نمي شود.

مخازن پلي به مكان كاملاً ساخته شده منتقل مي شوند و معمولاً به صورت يك تكه يا دو قطعه با درز جوش داده شده در وسط ساخته مي شوند. خريدهاي معمولي مخزن پلي آب بين 20000 ليتر و 25000 ليتر است ، اما در برخي شرايط مي توانند تا 50000 ليتر نيز توليد شوند.

مخازن پلي به طور معمول توسط يك سازنده پلاستيك آموزش ديده قابل تعمير است ، سرويسي كه اكثر تأمين كنندگان نيز در طول عمر مفيد مخزن شما ارائه مي دهند.

طول عمر و طول عمر

با تشكر از تكنيك هاي تثبيت UV ، مخازن پلي اتيلن عمر بسيار بيشتري نسبت به پلاستيك هاي معمولي دارند كه در معرض عناصر قرار مي گيرند ، اما به دليل استفاده از پلاستيك براي نگهداري آب ، تعداد مواد شيميايي قابل افزودن محدوديت دارد. اين بدان معناست كه مخازن با گذشت زمان هنوز به آرامي خراب مي شوند.

طول عمر مخازن آب استيل معمولاً بيشتر از مخازن پلي است ، زيرا در اثر تابش خورشيد ، فولاد تخريب نمي شود. با اين حال، مخازن استيل بدون آستر كه با آب با نمك زياد يا مواد شيميايي در ارتباط هستند ممكن است سريعتر از آنهايي كه داراي آستر هستند ، خورده شوند در صورتي كه به درستي تصفيه نشده يا گالوانيزه نشوند. تمام مخازن آب South Cross با 10 سال گارانتي ارائه مي شوند.

حفاظت در برابر آتش و مقاومت در برابر آتش

در حالي كه هم مخازن آب استيل و هم مخازن پلي آب مي توانند به عنوان مخازن آتش نشاني و براي محافظت در برابر آتش استفاده شوند ، اما فقط يكي از آنها در برابر آتش مقاوم است. با قرار گرفتن در معرض فونت آتش ، با خراب شدن پلاستيك ، مخازن پلي اتيلن تحت فشار گرما ذوب شده و سگك مي كنند ، كه باعث مي شود مخازن بعد از آن نقطه غير قابل استفاده شوند.

مخازن آب فولادي در برابر آتش مقاومت مي كنند ، و پس از عبور از جبهه آتش سوزي اغلب به نگه داشتن آب ادامه مي دهند ، كه مي تواند براي تلاش هاي آتش نشاني بسيار مهم باشد. اگر مخزن ذخيره آب استيل مجهز به آستر باشد ، ممكن است آستر در زير گرماي شديد نتواند خود را حفظ كند و مهم اين است كه يك نصب كننده يا متخصص مخزن قبل از استفاده از آن براي آب آشاميدني ، مخزن آب را بازرسي كند.

اثرات زيست محيطي

در پايان عمر آنها ، تفاوت قابل توجهي در نحوه استفاده مجدد يا دفع مخازن آب استيل و مخازن پلاستيكي وجود دارد.

از آنجا كه مخازن آب استيل از آلياژهاي فولاد ساخته مي شوند ، پس از عمر مفيد خود ، مي توان ذوب را ذوب و بازيافت كرد تا محصولات متنوعي ديگر ايجاد كند.

مخازن آب پلي در پايان عمر عملكردي مسئله بسيار دشواري دارند. از آنجا كه دليل اصلي نياز به دفع مخازن پلي است ، تخريب پلاستيك است ، اين بدان معني است كه بازيافت آن مشكل است و فقط در تعداد بسيار محدودي از محصولات قابل استفاده مجدد است. مخازن آب پلي به طور معمول در محل دفن زباله قرار مي گيرند.

رنگ ها و طراحي ها

با توجه به روند قالب گيري مخازن آب پلي ، آنها مي توانند در اشكال و اندازه هاي مختلف ساخته شوند ، به لطف slimline و انواع ديگر مخزن آب ، امكان دسترسي به آب باران را حتي براي افراد با فضاي محدود فراهم مي كند.

مخازن آب فولادي به طور معمول فقط در مخازن گرد بزرگتر موجود است ، اما به طور معمول در تمام رنگهاي استاندارد Colorbond either يا به ورق ها متصل مي شوند ، يا پودر كارخانه اي كه قبل از ساخت به ورق هاي مخزن پوشانده شده اند ، موجود است.

حكم

مخازن آب پلي براي افرادي كه به دنبال گزينه ارزانتري هستند ، يا براي فضاي مناسب به چالش كشيده مي شوند ، يا به دنبال ذخيره كمتر آب هستند ، مناسب تر است. با افزايش نياز به حجم بيشتري از آب ، يا اگر مخزن براي حفاظت از آتش سوزي يا سرمايه گذاري طولاني مدت باشد ، مخازن آب فولادي گزينه مناسب تري مي شوند.


برچسب: مخرن آب شرب، مخزن آب، مخزن پلي اتيلن، مخزن استيل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۴:۳۳ توسط:ياسمن نادري موضوع:

جهان پيرامون ليوان هاي پلاستيكي

پلاستيك يكي از موادي است كه در مورد بسته بندي مورد بحث واقع مي شود. به همين دليل ، اعتقادات زيادي در مورد خوب يا بد بودن پلاستيك براي محيط زيست و پايداري مواد وجود دارد.

 

ما در كيوي پلاست چند راه حل بسته بندي پلاستيكي مختلف ارائه مي دهيم زيرا يكي از با دوام ترين مواد موجود است. اين البته ما را از نظر پلاستيك و جوانب مثبت و منفي آن كمي مغرضانه مي كند. در اين پست ، ما سعي كرده ايم همه سوالات مختلف مربوط به ليوان هاي پلاستيكي را جمع آوري كنيم. بنابراين كيوي پلاست نحوه ساخت ليوان هاي پلاستيكي و پلاستيكي ، انواع مختلف پلاستيك را بررسي خواهيم كرد و در پايان ، به معرفي محصول جام يكبار مصرف دسري قلبي شكل ميپردازيم

پلاستيك چگونه ساخته مي شود؟

نحوه ساخت پلاستيك بستگي زيادي به نوع پلاستيكي دارد كه براي ليوان هاي پلاستيكي استفاده مي شود. بنابراين بياييد با مرور سه نوع مختلف پلاستيك كه براي ساخت ليوان استفاده مي شود ، شروع كنيم. نوع پلاستيكي كه براي ساخت ليوان هاي پلاستيكي استفاده مي شود نيز تأثير زيادي بر تأثير آنها بر محيط دارد (بعداً با تأثيرات زيست محيطي بيشتر آشنا مي شويم). سه نوع مختلف پلاستيك PET ، rPET و PLA پلاستيك است.

پلاستيك PET

PET مخفف پلي اتيلن ترفتالات است كه رايج ترين نوع پلاستيك است. اين بخصوص براي بطري ها و مواد پلاستيكي قابل انعطاف تر استفاده مي شود ، زيرا واقعا بادوام است و اگر به درستي جمع آوري شود ، مي توان آن را بازيافت و براي ساير rPET استفاده كرد. همچنين اين ماده براي ساخت ليوان هاي پلاستيكي بيشترين استفاده را دارد زيرا مقدار زيادي از آن وجود دارد و تماس با مواد غذايي تاييد شده است.

پلاستيك از روغن نفتا ساخته شده است كه بخشي از روغن خام است ، اين در طي يك فرآيند تصفيه كه در آن روغن به نفتا ، هيدروژن و ساير بخشها تقسيم مي شود ، ساخته مي شود. عصاره روغن نفتا از طريق فرآيندي به نام پليمريزاسيون پلاستيك مي شود. اين فرآيند اتيلن و پروپيلن را متصل مي كند تا زنجيره هاي پليمري را تشكيل دهد كه در نهايت همان چيزي است كه پلاستيك PET از آن ساخته شده است.

پلاستيك rPET

rPET مخفف پلي اتيلن ترفتالات بازيافتي است و رايج ترين نوع پلاستيك بازيافتي است ، زيرا دوام PET باعث مي شود بازيافت آن آسان باشد و همچنان كيفيت بالايي را تضمين كند. PET بازيافتي در حال تبديل شدن به يك نوع پلاستيك پركاربرد است و بسياري از شركت ها سعي مي كنند محصولات خود را به جاي PET معمولي از rPET توليد كنند. اين امر به ويژه صنعت ساختمان است ، جايي كه پنجره هاي بيشتري از پلاستيك rPET ساخته شده است. در واقع مي تواند قاب عينك نيز باشد.

هنگامي كه مواد PET مرتب شده اند ، مواد را به صورت ذراتي در مي آورند كه به آنها پولك هاي پلاستيكي مي گويند ، كمي شبيه خمير كاغذ. خلوص و چگونگي نفوذ اين پوسته هاي پلاستيكي و نحوه شستشو و شستشوي آنها از باكتري ها ، كيفيت پلاستيك بازيافتي را تعيين مي كند. قبل از اينكه مواد خشك شوند و آماده استفاده در توليد ساير مواد شوند ، فرآيند حذف آلاينده هاي غير ذوب شده را طي مي كند.

پلاستيك PLA

PLA مخفف PolyLacticAcid است كه نوعي پلاستيك زيستي است. اين پركاربردترين پلاستيك زيستي در جهان است. پلاستيك PLA به دليل اينكه پلاستيك زيستي ناميده مي شود ، به طور گسترده اي براي بسته بندي ، ساخت و ساز و ساير محصولات استفاده مي شود. بعداً در مورد سازگاري با محيط زيست صحبت خواهيم كرد. به عنوان مثال مي توانيم ليوان هاي كاغذي و ليوان هاي پلاستيكي را از پلاستيك PLA بسازيم . يكي از مشكلات اصلي پلاستيك PLA اين است كه عرضه بسيار كمتر از تقاضا براي آن است ، بنابراين قيمتهاي آن بسيار بالاتر از پلاستيك PET و rPET است.

پلاستيك PLA پلي استري است كه از مواد گياهي مانند نشاسته ذرت يا نيشكر توليد مي شود. هنگام استفاده از اين براي توليد پلاستيك PLA چند مرحله وجود دارد. مواد مورد استفاده از طريق آسياب مرطوب عبور مي كنند ، جايي كه نشاسته از بقيه مواد استخراج شده از مواد گياهي جدا مي شود. نشاسته سپس با اسيد يا آنزيم ها مخلوط شده و در نهايت گرم مي شود. نشاسته ذرت تبديل به D- گلوكز مي شود و سپس فرايند تخمير را طي مي كند و آن را به اسيد لاكتيك تبديل مي كند.

ليوان هاي پلاستيكي چگونه ساخته مي شوند

وقتي صحبت از ليوان هاي پلاستيكي و نحوه ساخت آن مي شود ، در واقع يك ليوان پلاستيكي يكبار مصرف يا قابل استفاده متفاوت است. همچنين ممكن است اين ليوان هاي چندبار مصرف را به عنوان ليوان هاي سخت بشناسيد. نوع ليوان پلاستيكي نه تنها بر نحوه توليد آنها تأثير مي گذارد بلكه بر اثرات زيست محيطي آنها و كاربردهاي معمول آنها نيز تأثير مي گذارد.

ليوان هاي پلاستيكي از طريق فرايندي به نام قالب گيري تزريقي ساخته مي شوند ، جايي كه مواد پلاستيكي با مايعات مخلوط شده و در قالب آن وارد مي شوند ، كه اندازه و ضخامت فنجان ها را تعيين مي كند.

فرايند قالب گيري تزريقي با قرار دادن مواد اوليه در دستگاهي به نام قيف آغاز مي شود. اين دستگاه در واقع فقط نوع پلاستيك را با ساير مواد مورد نياز براي تشكيل نتيجه نهايي مخلوط مي كند. وقتي مواد با هم مخلوط مي شوند ، در قالب ها ريخته مي شود و وقتي ضخامت و اندازه مناسب را داشت ، در قالب باقي مي ماند و سرد مي شود. تنها چيزي كه باقي مي ماند اين است كه ليوان هاي پلاستيكي به آرامي گرم شوند تا گچ از سطح برداشته شود.

ليوان هاي پلاستيكي چگونه ساخته مي شوند

بنابراين اينكه آنها به صورت يكبار مصرف يا چندبار مصرف ساخته شوند ، به الگوهاي توليد كننده بستگي دارد. اين در واقع هنوز يك تنظيم نسبتاً بزرگ براي سازنده است ، به همين دليل توليد كنندگان در ساخت ليوان هاي پلاستيكي يكبار مصرف يا ليوان هاي پلاستيكي قابل استفاده مجدد تخصص دارند.

چاپ روي ليوان هاي پلاستيكي

نوشيدني هاي رفتني در حال تبديل شدن به بخشي تأثيرگذارتر در زندگي ما هستند و همچنين به بخشي از بسياري از كافه ها ، آب ميوه ها و غيره تبديل مي شوند. چرا تفاوت آب ميوه كوچك با بقيه رقبا نيز مهم است. چاپ روي ليوان هاي پلاستيكي يك راه عالي براي انجام اين كار است ، در واقع ممكن است ساده ترين راه نيز باشد ، زيرا آب ميوه در حال حاضر به فنجان هاي پلاستيكي براي فروش آنها نياز دارد. ما به بسياري از مشتريان كمك مي كنيم تا روي ليوان هاي پلاستيكي خود چاپ كنند و ما با چند توليد كننده كه روش هاي مختلف چاپ ليوان هاي پلاستيكي را دارند كار مي كنيم-ما روش هاي مختلف چاپ روي ليوان هاي پلاستيكي را بررسي مي كنيم ، آنها چاپ فلكسو ، افست هستند چاپ ، چاپ تامپون و چاپ ديجيتال.

جام يكبار مصرف قلبي دسري فانتزي

چاپ تامپون

چاپ تامپون پركاربردترين روش چاپ براي پلاستيك و به ويژه ليوان هاي پلاستيكي در مقادير كمتر است ، زيرا چاپ تامپون براي چاپ روي سطوح محدب بسيار مناسب است. روش چاپ تامپون به عنوان يك اثر مهر زني عمل مي كند ، جايي كه جوهر مستقيماً از صفحه چاپ گرفته مي شود و روي يك پد سيليكوني انعطاف پذير قرار مي گيرد و بعداً روي ليوان هاي پلاستيكي مهر مي شود تا چاپ شود. دليل اينكه چاپ تامپون به طور گسترده اي در دسته هاي ديگر پخش نمي شود اين است كه ساخت چاپي كه تمام سطح را بپوشاند دشوار است و براي چاپ در هر طرف فنجان بهترين است.

چاپ فلكسو

چاپ فلكسوگرافي بيشتر براي چاپ روي سطوح بسته بندي پلاستيكي محدب در مقادير زياد استفاده مي شود. اين به دليل هزينه بالاي صفحه چاپ و تنظيم صفحات چاپ است زيرا براي هر رنگ به يك صفحه چاپ نياز داريد. روش چاپ فلكسوگرافي با غلطك هايي كار مي كند كه مستقيماً روي ليوان پلاستيكي مي پيچند تا روي چاپ قرار گيرد تا از روش چاپ سريعتر و ارزانتر اطمينان حاصل شود. صفحات چاپ از پلاستيك ساخته شده اند ، بنابراين مي توان از آنها براي چاپ بسياري از فنجان ها قبل از نياز به تعويض استفاده كرد.

چاپ آفست

هنگام چاپ مقادير زياد ، چاپ افست پركاربردترين روش چاپ است. روش چاپ به ويژه براي مجلات ، روزنامه ها و محصولاتي استفاده مي شود كه نياز به چاپ مشابه با حجم بالا دارند. فناوري چاپ افست از صفحات چاپ آلومينيومي استفاده مي كند و سپس چاپ را روي "پتو" لاستيكي منتقل مي كند كه چاپ را روي محصول مي چرخاند. به آن افست گفته مي شود زيرا صفحات چاپ مستقيماً محصول را چاپ نمي كنند ، اما در عوض رول چاپ مي كند. چاپ افست احتمالاً كارآمدترين روش چاپ است ، اما در واقع دقيق ترين بازتوليد رنگ را نيز ارائه مي دهد. به همين دليل است كه بيشتر توليد كنندگان ليوان پلاستيكي اين روش چاپ را انتخاب مي كنند زيرا چاپ روي سطوح محدب و زمينه شفاف دقيق است.

چاپ ديجيتال

وقتي نوبت به ليوان هاي پلاستيكي مي رسد ، ما دانش لازم را نداريم يا نتوانسته ايم در مورد افرادي كه مي توانند ليوان هاي پلاستيكي چاپ شده ديجيتالي بسازند تحقيق كنيم. عمدتاً به اين دليل است كه چاپ ديجيتال به عنوان يك روش از رنگهاي CMYK استفاده مي كند و فناوري چاپ رنگ CMYK روي ليوان هاي پلاستيكي امروزه در دسترس نيست. اگر چاپ ديجيتال براي ليوان هاي پلاستيكي امكان پذير بود ، به حداقل مقدار سفارش و هزينه راه اندازي نيز كمك مي كرد ، زيرا هزينه يك صفحه چاپ نزديك به صفر است.

رنگهاي مورد استفاده در ليوان هاي پلاستيكي

چاپ روي ليوان هاي پلاستيكي البته نياز به رنگ هايي دارد كه مي توان آنها را روي ليوان هاي پلاستيكي چاپ كرد . بنابراين در ادامه كمي در مورد رنگ پنتون مورد استفاده در ليوان هاي پلاستيكي صحبت خواهيم كرد . شايد براي شما اين سوال پيش آمده باشد كه چرا نمي توان آن را با رنگهاي CMYK چاپ كرد ، اما پاسخ ساده اين است كه نحوه عملكرد رنگ نمي تواند بر روي ليوان هاي پلاستيكي با فناوري فعلي چاپ شود.

رنگهاي پنتون

دليل اينكه رنگ هاي پنتون تنها طرح رنگي هستند كه مي توان بر روي ليوان هاي پلاستيكي چاپ كرد اين است كه هنگام قرار دادن چاپ ، رنگ هاي پنتون مخلوط نمي شوند. از آنجا كه طرح رنگ Pantone شامل 1867 رنگ خاص است ، رنگها مستقيماً در ناحيه اي كه در چاپ مورد نياز است اضافه مي شوند. دليل مهم بودن عدم تركيب رنگها هنگام چاپ روي چاپ ، شفاف بودن ليوان هاي پلاستيكي است و اگر رنگها مخلوط شوند ، نامشخص مي شوند. اين دليل آن است كه هنگام خريد ليوان پلاستيكي بايد براي هر رنگي كه در طرح خود اضافه مي كنيد هزينه اضافي پرداخت كنيد.

رنگهاي مورد استفاده در ليوان هاي پلاستيكي

شيشه هاي پلاستيكي چگونه حمل مي شوند؟

يكي از مهمترين موارد هنگام خريد ليوان هاي پلاستيكي و اندازه گيري تأثيرات محيطي ليوان هاي پلاستيكي ، تحويل ليوان هاي پلاستيكي و نحوه حمل آنها است. ليوان هاي پلاستيكي را مي توان به روش هاي مختلف حمل كرد و روش حمل و نقل اغلب به ميزان عجله مشتري بستگي دارد.

بسته هاي توليد شده به طور معمول ليوان هاي پلاستيكي با كاميون يا كشتي باري حمل مي شوند. برخي از بسته بندي ها نيز با هواپيما ارسال مي شوند تا بتوانند به مهلت مقرر برسند ، و از آنجا كه هواپيماهاي باري بسيار رايج هستند ، مي توانيد چيزي را در سراسر جهان در يك روز حمل كنيد. ما هيچ توليد كننده ليوان پلاستيكي نمي شناسيم كه ليوان پلاستيكي خود را با هواپيما ارسال كند. بنابراين ما با انتشار CO2 در انتقال فنجان هاي پلاستيكي با هواپيما عميق تر نمي شويم. آنچه بايد به آن توجه شود اين است كه انتشار CO2 در حمل و نقل يك برنامه نسبت به كاميون 2 تا 3 برابر و 11-15 برابر بيشتر از كشتي است.

فقط براي نشان دادن آن ، در زير مقدار CO2 از روشهاي مختلف حمل و نقل را نشان داده ام. معيار گرم بر تن بار و هر كيلومتر حمل و نقل است.

هواپيما (محموله متوسط ​​B747) - 500 گرم

كاميون يا كاميون - 60 تا 150 گرم

قطار - 30 گرم تا 100 گرم

كشتي - 10 گرم تا 40 گرم

اينكه آيا ليوان هاي پلاستيكي با كاميون يا كشتي ارسال مي شوند بستگي به اين دارد كه ليوان هاي پلاستيكي در آسيا يا اروپا توليد شوند. بنابراين اجازه دهيد به عنوان مثال از ما بخواهيم برخي از ليوان هاي پلاستيكي را در آلمان تحويل دهيم ، و ما يك توليد كننده در چين و يك توليد كننده ديگر در يونان داريم. فاصله هنگ كنگ تا بندر هامبورگ 22737 كيلومتر با كشتي است ، جايي كه فاصله از وسط يوناني تا بندر هامبورگ 2502 كيلومتر است.

براي انجام اين محاسبه ، ما بايد مسافتي را كه كاميون يا كشتي طي كرده است ، وزن محموله و ضريب آلايندگي خاص حالت را در نظر بگيريم. فرض كنيد وزن ليوان هاي پلاستيكي 1 تن است زيرا استفاده از اين عدد آسان است. سپس ما 2502 كيلومتر را با 1 تن ضرب مي كنيم و اين مقدار 2502 تن كيلومتر مي شود. از اين پس ما بايد ضريب انتشار را با تن مايل ضرب كنيم و فرض كنيم كاميون 90 كيلوگرم co2 pr ساطع مي كند. تن كيلومتر (902 250 2502) كه سپس 225.180 گرم co2 براي حمل ليوان هاي پلاستيكي 1 تني با كاميون است.

كشتي 22737 كيلومتري 0،568 تن co2 است

كاميون 2505 كيلومتري 0.225 تن CO2 است

با توجه به مسافت طولاني كه كشتي بايد طي مي كرد ، CO2 بيشتري در طول حمل و نقل آزاد مي كند ، اما اگر 40 of مسافت باشد ، CO2 بيشتري در هنگام حمل و نقل منتشر نمي كند. بيشتر ليوان هاي پلاستيكي در آسيا توليد مي شوند و با كشتي به اروپا ارسال مي شوند. ما تجربه مي كنيم كه بيشتر و بيشتر به دليل زمان تحويل كمتر ، توليد اروپايي را انتخاب مي كنيم.

ليوان هاي پلاستيكي براي چه مواردي استفاده مي شود؟

همانطور كه قبلاً توضيح دادم ، دو نوع ليوان پلاستيكي مختلف وجود دارد ، وقتي نوبت به نوشيدني هاي مجلسي مي رسد. اين ليوان هاي پلاستيكي قابل استفاده مجدد يا ليوان هاي پلاستيكي يكبار مصرف است. دو نوع مختلف ليوان پلاستيكي معمولاً در تنظيمات مختلف استفاده مي شود.

ليوان هاي پلاستيكي يكبار مصرف

فنجان پلاستيكي يكبار مصرف به طور معمول در حوادث باز كه در آن مردم مي توانند در اطراف با دوستان خود نشسته استفاده مي شود. فنجان هاي پلاستيكي يكبار مصرف البته ابتدا براي نوشيدني هاي كافه ، آب ميوه يا ميلك شيك از يخ بار محلي استفاده مي شود. فنجان هاي پلاستيكي شفاف هستند كه نشان دادن نوشيدني در داخل را آسان مي كند و واقعا دوام دارند ، بنابراين مي توان از آنها براي نوشيدني هاي الكلي و غير الكلي استفاده كرد.

گاهي اوقات ليوان هاي پلاستيكي يكبار مصرف مي توانند با ليوان هاي پلاستيكي قابل استفاده مجدد رقابت كنند ، در صورتي كه برگزاركنندگان رويداد بايد از يك فنجان براي نوشيدني استفاده كنند. اين امر به ويژه در جشنواره ها و رويدادهاي 2 روزه صادق است ، جايي كه شركت كنندگان در استفاده مجدد از ليوان هاي پلاستيكي بسيار بد عمل مي كنند و بنابراين ، استفاده از ليوان هاي پلاستيكي يكبار مصرف مفيدتر خواهد بود.

ليوان هاي پلاستيكي چندبار مصرف

ليوان هاي پلاستيكي چندبار مصرف مي توانند در دو نوع مختلف عرضه شوند. يكي از انواع آن براي نوشابه ها و نوشيدني هاي الكلي استفاده مي شود ، زيرا كمي شفاف هستند. انواع ديگر براي نوشيدني هاي گرم مانند قهوه و چاي استفاده مي شود زيرا برخي از آنها با آستين ساخته مي شوند كه مشتريان را از سوزاندن دست هاي خود محافظت مي كند.

ليوان هاي پلاستيكي شفاف قابل استفاده مجدد بيشتر در جوامع بسته استفاده مي شود ، اين مي تواند يك پارك تفريحي باشد كه مغازه هاي مختلف مجبور به استفاده از ليوان هاي پلاستيكي يكبار مصرف هستند و جمع آوري ، شستشو و استفاده مجدد از اين طريق آسان خواهد بود.

فنجان هاي پلاستيكي قابل استفاده مجدد قهوه نيز عمدتاً در اجتماعات بسته استفاده مي شود ، اما بيشتر در نمايشگاه ها و رويدادهاي حرفه اي در محيط داخلي. در واقع بسياري از مصرف كنندگان از آنها براي آوردن قهوه صبحگاهي خود به دفتر استفاده مي كنند ، زيرا مي توانيد درپوش فنجان ها را بگيريد. برخي از دفاتر بزرگتر داراي فنجان هاي پلاستيكي قابل استفاده مجدد هستند زيرا كاركنان از بخشهاي مختلف حركت مي كنند و مايلند قهوه خود را با خود بياورند.

سازگارتر با محيط زيست چيست؟

وقتي در مورد محصولات سازگار با محيط زيست صحبت مي كنيد ، و اطمينان حاصل كنيد كه محصولات بيشتر از نظر زيست محيطي تبديل مي شوند. تمركز اغلب بر نحوه تجزيه يا بازيافت محصولات است ، اغلب ما پيامدها و انتشار CO2 را در حين توليد محصولات فراموش مي كنيم. در اين بخش ما سعي مي كنيم co2 ساطع شده از ليوان هاي پلاستيكي يكبار مصرف و يكبار مصرف را توليد كنيم و اين بدان معناست كه اين امر براي دوستدار محيط زيست آنها چيست.

استارباكس فنجان قهوه قابل استفاده مجدد

در مقالاتي كه پيدا كرديم ، در مورد اين منطقه فقط مقاله اي را پيدا كرديم كه ليوان هاي يكبار مصرف در فوم و كاغذ را به عنوان يك ماده مقايسه مي كند ، آنها آن را با ليوان هاي قابل استفاده مجدد از پلاستيك و سراميك مقايسه مي كنند. از آنجا كه اين تحقيقات ليوان هاي پلاستيكي يكبار مصرف و ليوان هاي پلاستيكي چندبار مصرف را مقايسه نمي كند ، بنابراين براي يافتن نزديك ترين نتيجه ، از ليوان هاي يكبار مصرف در مواد فوم به عنوان ليوان يكبار مصرف براي مقايسه با ليوان هاي پلاستيكي قابل استفاده مجدد استفاده مي كنيم. اين به اين دليل است كه CO2 ساطع شده در طول توليد ليوان هاي فوم يكبار مصرف و ليوان هاي پلاستيكي يكبار مصرف تقريباً با يكديگر مطابقت دارد.

اين تحقيق نتيجه مي گيرد كه اگر هر دو CO2 ساطع شده را در طول توليد و در طول عمر آنها (شستن ليوان هاي قابل استفاده مجدد) در نظر بگيريم ، بايد از ليوان هاي پلاستيكي چندبار مصرف 30 بار استفاده شود زيرا co2 ساطع شده مانند ليوان هاي پلاستيكي يكبار مصرف است. به ( REF ) نتيجه گيري اين خواهد بود كه آيا يك ليوان پلاستيكي يا يك ليوان پلاستيكي چندبار مصرف پايدارترين ليوان پلاستيكي است ، بستگي به اين دارد كه در واقع چند بار از ليوان هاي پلاستيكي قابل استفاده مجدد استفاده شود. در دانمارك ، پارك تفريحي تيوولي ، مي گويد كه ليوان هاي پلاستيكي قابل استفاده مجدد آنها به طور متوسط ​​6 بار استفاده مي شود كه يك پارك بسته است.

ليوان هاي پلاستيكي چگونه قابل تجزيه هستند؟

نحوه و عملكرد ليوان هاي پلاستيكي در بسياري از موارد ديگر در اين پست بستگي به اين دارد كه ليوان هاي پلاستيكي در چه موادي ساخته شده اند. تفاوت تنها در پلاستيك PLA و PET است زيرا rPET از مواد مشابه PET ساخته شده است اما اينطور است فقط بازيافت بنابراين ما در زير آن را به اين دو دسته تقسيم مي كنيم.

PET و rPET

متأسفانه PET و rPET نمي توانند در طبيعت تنزل پيدا كنند ، همچنين نمي توانند در ماشينهاي تجزيه كننده تجاري تخريب شوند. چرا جمع آوري و بيرون ريختن پلاستيك بسيار مهم است ، در صورت امكان بايد جمع آوري و به بازيافت ارسال شود. بيشتر هنگام بيرون ريختن پلاستيك ، به شركت هاي انرژي ارسال مي شود ، جايي كه مي تواند به عنوان سوخت زيستي سوزانده شود.

PLA

PLA به عنوان PET و rPET از نظر طبيعت قابل تجزيه نيست ، بنابراين چرا استفاده از ليوان هاي پلاستيكي PLA تجزيه پذير كمي سخت است. اما پلاستيك PLA در تاسيسات صنعتي خاص قابل تجزيه است و پلاستيك PLA فقط در اين تاسيسات قابل تجزيه است زيرا لازم است حداقل 60 روز در دماي معيني با برخي مواد شيميايي مخلوط شوند و سپس شروع به تجزيه مي كنند. بنابراين بسيار مهم است كه ليوان هاي پلاستيكي PLA جمع آوري شده و به مراكز صحيح ارسال شوند ، بنابراين مي توانند تخريب شوند.

با وجود دو مشكل ، اين امكانات صنعتي براي تخريب پلاستيك PLA چندان رايج نيست و بيشتر در انگلستان گسترش مي يابد. مشكل ديگر اين است كه امكانات مرتب سازي نمي توانند تشخيص دهند كه آيا ليوان هاي پلاستيكي از پلاستيك PLA و PET ساخته شده اند ، و اگر پلاستيك PET در دستگاه هاي مشابه پلاستيك PLA قرار گيرد ، مي تواند كل فرايند تخريب را از بين ببرد. ( REF )

قابليت بازيافت چطور؟

بهترين راه براي ساختن ليوان هاي پلاستيكي و مواد پلاستيكي سازگار با محيط زيست اين است كه مطمئن شويد پلاستيك بازيافت شده و به محصولات جديد تبديل شده است. هر دو اين اطمينان را مي دهد كه از روغن بيشتري در توليد استفاده نمي شود ، اما دوباره از آن استفاده مي شود. اين امر همچنين باعث مي شود كه CO2 كمتري تحت توليد پلاستيك منتشر شود زيرا نيازي به برداشتن روغن از سطح زمين نداريم.

قابليت بازيافت مواد بستگي به اين دارد كه ليوان هاي پلاستيكي از چه موادي ساخته شده اند. به سرعت متوجه خواهيد شد كه شباهت هاي زيادي بين مواد مختلف وجود دارد ، هم از نظر نحوه بازيافت و هم از نظر سخت شدن بازيافت.

PET

همانطور كه قبلاً از نظر پلاستيك PET حدس زده ايد ، قابل بازيافت است. هر چند مواردي وجود دارد كه بازيافت پلاستيك PET سخت تر است. به خصوص اگر از پلاستيك براي بسته بندي مواد غذايي استفاده مي شود ، زيرا فرآيند بازيافت موادي كه با مواد غذايي در تماس بوده اند متفاوت از مواردي است كه براي مصارف ديگر مانند كارهاي ساختماني استفاده مي شود. پلاستيك PET از مواد غذايي به طور معمول به بقيه پلاستيك PET ختم مي شود ، قابليت بازيافت پلاستيك PET بستگي به نحوه عملكرد سيستم مرتب سازي زباله در كشور دارد.

بهترين راه براي اطمينان از بازيافت بيشتر پلاستيك PET اين است كه امكان طبقه بندي پلاستيك PET را كه در تماس با غذا در سطل زباله قرار گرفته و بقيه را در سطل ديگر قرار دهيد. اين امر باعث مي شود كه تمام پلاستيك PET به امكانات بازيافت صحيح ارسال شود ، بنابراين چيزي براي سوزاندن ارسال نمي شود مگر اينكه كشور امكانات بازيافت را نداشته باشد.

rPET

در مورد تجزيه پذيري پلاستيك rPET در واقع همانند پلاستيك PET است ، اما پلاستيك rPET فقط 9 بار بازيافت مي شود. وقتي پلاستيك rPET بيش از 9 برابر بازيافت شود كيفيت پلاستيك به اندازه كافي بالا نخواهد بود و توليد كنندگان محصولات پلاستيكي نمي خواهند محصولات با اين كيفيت را ارائه دهند.

PLA

پلاستيك PLA مي تواند مانند پلاستيك PET بازيافت شود ، اما چند مشكل وجود دارد كه ممكن است روند بازيافت پلاستيك PLA را پيچيده كند. اولين نكته اين است كه از آنجا كه پلاستيك PLA به اندازه پلاستيك PET يك ماده بادوام نيست ، مواد نهايي پلاستيك PLA بازيافتي در بين توليدكنندگان تقاضاي زيادي ندارد. نكته دوم اين است كه پلاستيك PLA را نمي توان با همان فرايند پلاستيك PET بازيافت كرد ، زيرا فرآيند بازيافت پلاستيك PET در واقع آنزيم هاي پلاستيك PLA را از بين مي برد ، بنابراين نمي تواند به محصولات تبديل شود. ( REF )

راه براي بازيافت بيشتر پلاستيك PLA ، ايجاد يك سيستم مرتب سازي آسانتر و اطمينان از ارسال مواد مختلف پلاستيكي به امكانات بازيافت صحيح است.

نوآوري هاي جديد چيست؟

نوآوري ها در صنعت ليوان پلاستيكي در درجه اول تحت تأثير محيط زيست آنها است. اين امر منطقي است زيرا تقاضا براي اندازه ، كيفيت و حداقل مقدار سفارش ليوان هاي پلاستيكي در بين مصرف كنندگان تغيير نمي كند.

ليوان هاي پلاستيكي rPET

پلاستيك rPET به عنوان ماده اي براي بسته بندي مواد غذايي به طور گسترده اي پخش نمي شود كه عمدتاً به اين دليل است كه مواد با نيازهاي مواد تماس با مواد غذايي مطابقت ندارند. اما به دليل فرايندهاي تميز كردن بهتر و حذف مواد شيميايي قبلي ، برخي از توليد كنندگان ليوان هاي پلاستيكي به آرامي در حال استفاده از پلاستيك rPET در توليد خود هستند. ما يكي از توليدكنندگان در اتحاديه اروپا را مي شناسيم كه براي استفاده از rPET در توليد ليوان هاي پلاستيكي تأييد شده است ، چرا ليوان هاي پلاستيكي آنها از 50٪ پلاستيك بازيافتي ساخته شده است. آنها امكان تهيه 100٪ پلاستيك بازيافتي را به عنوان ماده ارائه مي دهند ، اما به دليل كيفيت پلاستيك ، حداقل مقدار سفارش بالايي براي آن دارند.

ديگر نوآوري عمده در ليوان هاي پلاستيكي در واقع نه در مورد پايداري ، بلكه در مورد روش هاي چاپ براي آنها است. بسياري از توليدكنندگان به دليل كيفيت بالاي چاپ روي ليوان هاي پلاستيكي و هزينه كمتر حمل ، سعي مي كنند توليد خود را قادر به چاپ با چاپ افست به جاي Flexo- يا Tampon كنند.

آخرين نوآوري كه ما مي دانيم برخي از توليدكنندگان پلاستيك روي آن كار مي كنند و سالهاي آينده نيز روي آن كار خواهند كرد ، نحوه تجزيه پلاستيك در طبيعت است. ما از توليدكنندگان پلاستيك كه نزديك به شكستن كد هستند مطلع نيستيم ، اما مي دانيم كه آنها روي آن كار مي كنند. اما شما نبايد در حال حاضر اميدهاي خود را بالا ببريد.

پيشنهادات ما براي نوآوري

همانطور كه در قسمت قبل متوجه شديم ، اصلي ترين نوآوري هاي جديد در ليوان هاي پلاستيكي و بسته بندي پلاستيكي مواد غذايي استفاده از 100٪ پلاستيك بازيافت شده است. ما فكر مي كنيم اين يك ابتكار عالي است و ما توليدكنندگان خود را وادار مي كنيم تا براي اين امر بيشتر تلاش كنند. ما فكر مي كنيم يكي از مهمترين مواردي كه بايد روي آن تمركز كنيم ، در واقع در سطح دولتي است.

 

از آنجايي كه ليوان هاي پلاستيكي نمي توانند در طبيعت يا محل دفن زباله تجزيه شوند ، بهترين كار براي محيط زيست در مورد ليوان هاي پلاستيكي ، سيستم جمع آوري و مرتب سازي بهتر است. اگر دولت ها اين كار را مي كردند ، مي توانست تلاش هاي خود را بر ارسال بسته هاي پلاستيكي قابل بازيافت به تاسيسات بازيافت و بسته بندي هاي پلاستيكي كه قابل بازيافت نيستند ، به كارخانه هايي ارسال كند كه مي توانند به عنوان سوخت زيستي بسوزانند.

ما همچنين معتقديم كه ابتكار اضافي براي افزايش فرايند مرتب سازي مفيد خواهد بود. ما پيشنهاد مي كنيم برچسبي ايجاد كنيد كه همه ليوان هاي پلاستيكي بايد روي آنها مشخص شده باشد ، برچسب نبايد براي هر كشوري محتاط باشد ، بنابراين شركت ها مي توانند فرايند را بدون توجه به جايي كه از ليوان هاي پلاستيكي استفاده مي شود ، ساده كنند. برچسب بايد مشخص كند كه ليوان ها از چه نوع پلاستيكي ساخته شده اند. بايد برچسب l براي آن وجود داشته باشدليوان هاي پلاستيكي PLA ، و يكي ديگر براي ليوان هاي پلاستيكي PET و يك سوم براي ليوان هاي پلاستيكي rPET. اين امر به خصوص در بازيافت ليوان هاي پلاستيكي بيشتر كمك مي كند زيرا آنها به مراكز بازيافت صحيح ارسال مي شوند.

جام يكبار مصرف پايه دار طرح قلب

جام يكبار مصرف دسري فانتزي قلب شكل در بسته بهاي 10 عددي در فروشگاه كيوي پلاست موجود ميباشد

ظرفي شگفت انگيز و رمانتيك براي لحظات خاص شما

اين جام يكبار مصرف قلبي فانتزي شگفت انگيز اشتها آور مناسب براي انواع دسر، بستني و نوشيدني ها با طراحي فوق العاده زيبا و دوست داشتني ميباشد و هم اكنون ميتوانيد از فروشگاه اينترنتي كيوي پلاست آن را تهيه فرماييد.

كاربرد اين جام در دسر، بستني، تستر، نوشيدني سرد و گرم است. قطر اين جام پلاستيكي قلبي 7 و ارتفاع 7.7 و گنجايش 100 سي سي است.


برچسب: پلاستيك، يكبار مصرف، پسمانده، ليوان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۷:۰۷ توسط:ياسمن نادري موضوع:

مخازن آب فايبرگلاس چقدر عمر مي كنند؟

اين موضوع كه تانك هاي FRP چقدر دوام خواهند آورد بسيار جالب است! FRP يا پلاستيك تقويت شده با فايبرگلاس، چيزي بيش از يك ماده مقرون به صرفه است. FRP نيز يك ماده بسيار بادوام است. قايق هاي فايبر گلاس وجود دارند كه شصت سال از عمرشان مي گذرد و هنوز هم در حال حاضر بدون مشكل هستند! با اين حال، به همان اندازه كه FRP مي تواند بادوام باشد، هنگام تعيين طول عمر مخازن آب فايبرگلاس بايد چند نكته را در نظر بگيريد.

همانطور كه باورنكردني است كه قايق هاي فايبرگلاس بالاي شصت سال هنوز در خدمت هستند، مخازن FRP ممكن است تا اين حد دوام نداشته باشند. اين به دليل اين واقعيت است كه مخازن آب و ساير اشكال مخازن فايبرگلاس اغلب براي ذخيره آب مورد استفاده قرار مي گيرند. آنچه در يك مخزن فايبرگلاس ذخيره مي شود مي تواند تأثير قابل توجهي در طول عمر آن داشته باشد. هر چه ماده شيميايي مورد نياز يك مخزن خورنده تر باشد، زودتر نياز به تعويض دارد.

مخازن همچنين مي توانند تحت شرايط محيطي قرار بگيرند كه باعث پوسيدگي سريعتر آنها مي شود. هنگامي كه مخازن تحت فشار و دماهاي فزاينده قرار مي گيرند، تهاجمي تر مي شوند. عمر مخزن نيز مي تواند با تغييرات فشار و دما كاهش يابد. مواد با كيفيت بالا و ساخت مخزن، و همچنين انتخاب سازندگاني كه به طور مداوم معيارهاي صنعت را برآورده مي كنند، همگي به طول عمر مخزن كمك مي كنند.

به طور كلي، برآورد طول عمر مخازن فايبرگلاس نشان مي دهد كه مخازن آب فايبر گلاس با طول عمر متوسط ​​سي تا چهل سال، بيشترين دوام را دارند. مخازن سفيد كننده فايبرگلاس از نظر طول عمر در رديف بعدي قرار دارند كه بين 10 تا 20 سال دوام مي آورند. مخازن واكنش فايبرگلاس يا فلز و اسيد و فلز به سختي پنج تا ده سال دوام خواهند آورد. چند كار وجود دارد كه مي توانيد انجام دهيد تا مطمئن شويد تانك هاي شما تا زماني كه ممكن است دوام بياورند. بازرسي منظم مخازن فايبر گلاس يكي از مهم ترين نكاتي است كه بايد به خاطر بسپاريد.

هر چه ماده اي كه در آنها خورنده تر باشد يا شرايطي كه در آن نگهداري مي شود تهاجمي تر باشد، مخازن بايد بيشتر مورد بررسي قرار گيرند. اگر مخازن در شرايط شديدتري قرار دارند، بازرسي سالانه توصيه مي شود. همچنين ايده خوبي است كه از الزامات سازنده براي مخزن فايبرگلاس خود دور نشويد. طول عمر مخزن را مي توان با تغيير مواد شيميايي يا شرايط محيطي بدون طراحي مجدد مخزن كاهش داد.

نتيجه

بهترين توليد كنندگان براي بهترين نتايج مورد نياز هستند. اگر مي خواهيد بيشترين بهره را از سرمايه گذاري خود ببريد، مخازن آب فايبرگلاس ما را بررسي كنيد. يك سازنده معتبر مانند مخازن GSC با سابقه طولاني در توليد مخازن آب با كيفيت بالا مي تواند اطمينان حاصل كند كه در هنگام خريد و نصب مخازن خود تا حد امكان با مشكلات كمتري مواجه خواهيد شد. هنگامي كه يك مخزن آب FRP خريداري مي كنيد، مي خواهيد بدانيد كه مي توانيد سال هاي زيادي از آن استفاده كنيد!


برچسب: مخزن آب، مخزن فايبرگلاس، مخزن فايبرگلس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۵:۴۲ توسط:ياسمن نادري موضوع:

اهداف مبتني بر علم براي يك معاهده جهاني پلاستيك

بيش از دو سوم كشورهاي عضو سازمان ملل متحد اعلام كرده اند كه آماده توافق جديدي براي جلوگيري از موج فزاينده زباله هاي پلاستيكي هستند. اين معاهده مشابه توافقنامه آب و هواي پاريس و پروتكل مونترال براي جلوگيري از تخريب لايه لايه ازن خواهد بود. 

وقتي نوبت به اندازه‌گيري انتشار CO2 مي‌رسد، معيارها ساده هستند. دانشمندان مي توانند مقدار CO2 موجود در جو را در حال حاضر 412 قسمت در ميليون اندازه گيري كنند. علاوه بر اين، توافق پاريس باعث ايجاد اجماع در مورد هدف محدود كردن افزايش دما به زير 2٪ سانتيگراد شد. 

 

بزرگ‌ترين چالش‌ها براي اجرا چيست؟

يكي از چالش هاي اصلي براي اجراي يك معاهده جهاني زباله هاي پلاستيكي فقدان داده هاي مورد توافق جهاني است . تقريباً غيرممكن است كه بتوان اندازه گيري دقيقي از ميزان پلاستيكي كه در اقيانوس ريخته، سوخته يا جاري مي شود، به دست آورد. حتي مشهورترين مقالات علمي در مورد اين موضوع بر اساس برون يابي نقاط داده محدود است. معاهده جهاني براي تعيين كميت وضعيت آلودگي پلاستيك و ايجاد اهداف مبتني بر علم به يك معيار پذيرفته شده جهاني نياز دارد.  

 

چگونه مي توان آنها را حل كرد؟

معاهده جهاني پلاستيك در عوض بايد به دنبال ايجاد اهداف مبتني بر علم از اندازه گيري ميزان ميكروپلاستيك در بدن خودمان باشد. 

مطالعه اخير در دانشگاه پزشكي وين در اتريش، نمونه هاي مدفوع انسان را تجزيه و تحليل كرد و ميانگين 20 قطعه ميكروپلاستيك در هر 10 گرم مدفوع را يافت. اين تعجب آور نيست زيرا ميكروپلاستيك ها اكنون در آب لوله كشي، آبجو، نمك، غذاهاي دريايي، شكر، الكل و عسل يافت مي شوند. 

تصور كنيد يك معاهده جهاني پلاستيك مبتني بر اهداف محدود كردن قطعات در هر ميليون ميكروپلاستيك در بدن انسان است . شايد اين چارچوب بتواند به تصويب يك معاهده پلاستيك كمك كند، به همان روشي كه توافق پاريس از قطعات در هر ميليون دي اكسيد كربن موجود در جو به عنوان يك معيار كليدي استفاده كرد. 

تصور كنيد يك معاهده جهاني پلاستيك بر اساس اهداف محدود كردن ميكروپلاستيك در بدن انسان باشد .

شما نمي توانيد آنچه را كه نمي توانيد اندازه گيري كنيد مديريت كنيد. داشتن يك معيار جهاني از ميكروپلاستيك PPM در بدن انسان به شناسايي عوامل كليدي آلودگي پلاستيك در جوامعي با بالاترين سطح ميكروپلاستيك كمك مي كند. اين داده ها مي توانند براي شكل دادن به سياست ها و تمركز تلاش ها بر روي راه حل ها استفاده شوند. يك چيز مسلم است، آلودگي پلاستيكي در حال تبديل شدن به يك موضوع شخصي است، زيرا مردم از تأثيرات آن بر سلامتي آگاه مي شوند.

 

 


برچسب: پلاستيك، يكبار مصرف، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۶:۱۴ توسط:ياسمن نادري موضوع:

مخزن آب آشاميدني چيست؟

اگر آب خانه شما از طريق شبكه اصلي تأمين نشود ، احتمالاً به منابع طبيعي محلي دسترسي خواهيد داشت. اين شما را قادر مي سازد تا از شفت آب چشمه براي گرفتن آب طبيعي كه مي تواند به مخازن ذخيره هدايت شود استفاده كنيد. اينها به مخازن قابل شرب معروف هستند و در اين مقاله درباره آنچه آنها و مزاياي آنها مي تواند بيشتر توضيح دهيم

مخزن آب آشاميدني چيست؟

كلمه "قابل آشاميدن" از كلمه لاتين "potare" به معناي "نوشيدن" گرفته شده است. اين به معناي موثر اين است كه مخازن آب آشاميدني قادر به ذخيره آب قابل نوشيدن توسط انسان هستند. براي اطمينان از ايمني آنها ، اين نوع مخازن بايد مطابق با آيين نامه تامين آب (اتصالات آب) سال 1999 باشند و توسط طرح مشاوره اي تنظيمات آب (WRAS) كنترل مي شوند. 

قبل از اينكه هر مخزني براي فروش به بازار عرضه شود ، آنها بايد براي آزمايش ، تأييد و اعتبار به WRAS ارسال شوند. پس از تأييد ، به مخزن گواهي داده مي شود تا تأييد كند استفاده از آن توسط عموم مردم بي خطر است. 

شافت آب چشمه چيست؟

شافت آب چشمه دستگاهي است با نصب آسان كه براي برداشت آب چشمه و تغذيه آن در مخزن آب شرب استفاده مي شود. همراه با شافت گنبد تلسكوپي براي پشتيباني از نصب در اعماق مختلف و تا سطح زمين مهر و موم شده است. اين دستگاه در زير زمين ذخيره مي شود و به شما كمك مي كند تا به طور مداوم آب شيرين را به خانه خود برسانيد.

مخازن غير قابل شرب چيست؟

هنگامي كه در حال جستجو براي مخازن آب هستيد ، متوجه مي شويد كه آنها به عنوان شير يا غير قابل شرب ذكر شده اند. در حالي كه مي توان از مخزن آب آشاميدني براي ذخيره آب براي مصرف انسان استفاده كرد ، مخزن غير قابل شرب نمي تواند.

از مخزن غير قابل شرب معمولاً به عنوان بخشي از سيستم برداشت آب باران براي جمع آوري و ذخيره آب براي استفاده در باغ و كارهاي خانه استفاده مي شود. اين روشي سازگار با محيط زيست براي كاهش ميزان آب مصرفي همراه با قبض ها (در صورت داشتن كنتور آب) است. 

 

چه نوع مخازن آب آشاميدني موجود است؟

GRAF داراي سه نوع مخزن آب آشاميدني است كه براي استفاده در خانه مناسب است. 

  • مخزن آب قابل شرب Carat XL - ساخته شده از پلي اتيلن مقاوم در برابر مواد غذايي و با دوام ، Carat XL مي تواند تا 10 هزار ليتر آب آشاميدني را در خود نگه دارد. همراه با يك گواهينامه آزمون تأييد شده است كه براي استفاده تأييد شده است و 15 سال ضمانت براي اطمينان از ارزش فوق العاده پول. Carat XL براي نصب در زير زمين در نظر گرفته شده است ، در حالي كه دسترسي به آن در صورت نياز آسان است.
  • مخزن آب آشاميدني پلاتين - مخزن آب آشاميدني Plating در سه اندازه - 1500 ، 3000 يا 5000 ليتر - موجود است و همچنين داراي 15 سال ضمانت و گواهي تست است. به همين ترتيب ، اين مخزن قابل شرب قرار است در زير زمين نصب شود و از پلي اتيلن ساخته شده است. 
  • مخزن آب آشاميدني Diamant - مخزن Diamant داراي طيف وسيعي از گزينه هاي ذخيره سازي است ، با اندازه هاي 2200 ، 3350 ، 4800 و 6500 ليتر موجود است. اين انتخاب محبوب به دليل اندازه هاي نسبتا كوچك است كه حمل و نقل و نصب آن را در زير زمين آسان مي كند. مخزن از پلي اتيلن ساخته شده است و همچنين داراي يك گواهينامه تست است. 

برچسب: مخزن آب، مخزن آب شرب، مخزن آشاميدني، مخزن پلي اتيلن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۲:۳۵ توسط:ياسمن نادري موضوع:

آيا مي توان كيسه پلاستيكي را بازيافت كرد؟

كيسه هاي پلاستيكي را مي توان بازيافت كرد ، اما نه در سطل بازيافت حاشيه اي شما - اكثر شهرداري هاي ايالات متحده آن را نمي پذيرند. در عوض ، مي توانيد آن را با آوردن آن به محل باز كردن بازيافت كنيد.

نحوه بازيافت كيسه پلاستيكي

براي بازيافت كيسه پلاستيكي ، آن را به يكي از 18000+ محل تخليه در ايالات متحده و كانادا بياوريد. بسياري از تخفيف ها در سوپر ماركت ها و ساير فروشگاه هاي بزرگ خرده فروشي قرار دارند.

در ابزار يافتن محل استقرار گروه بازيافت قابل انعطاف ، Firmible Recycling Group را پيدا كنيد . با كليك روي نام مكان مي توانيد جزئيات بيشتري در مورد نوع كيسه پلاستيكي كه يك مكان خاص مي پذيرد دريافت كنيد.

قبل از بازيافت ، مطمئن شويد كيسه پلاستيكي تميز ، خشك و عاري از بقاياي مواد غذايي است. سپس ، مي توان آن را به سادگي در هر سطل بازيافت كيسه هاي پلاستيكي و در محلي براي خروج قرار داد.

كيسه پلاستيكي را نمي توان از سطل زباله بازيافت كرد زيرا با ساير پلاستيك هاي موجود در تجهيزات در تاسيسات بازيافت مواد در هم مي پيچد. اين امر به تجهيزات بازيافت آسيب مي رساند و كيسه پلاستيكي به محل دفن زباله مي رود.

خواندن برچسب هاي كيسه پلاستيكي

انجمن صنعت پلاستيك (SPI) را سيستم طبقه بندي مي تواند به شما نوع پلاستيك شما كمك كند.

در محصول پلاستيكي خود ، به دنبال عددي باشيد كه با علامت بازيافت سه پيكان احاطه شده است. بيشتر كيسه هاي پلاستيكي به عنوان پلاستيك شماره 2 (پلي اتيلن با چگالي بالا) و پلاستيك شماره 4 (پلي اتيلن با چگالي كم) طبقه بندي مي شوند. فقط اين دو نوع كيسه پلاستيكي قابل بازيافت هستند.

كيسه پلاستيكي كه به عنوان شماره 2 يا 4 طبقه بندي نشده است بايد در زباله ها قرار داده شود ، زيرا مهم است كه جريان بازيافت را آلوده نكنيد. متأسفانه ، اگر كيسه پلاستيكي برچسب ندارد ، بايد آن را در زباله ها نيز قرار دهيد.

 

وقتي كيسه پلاستيكي بازيافت مي شود چه اتفاقي مي افتد؟

در طي فرآيند بازيافت ، كيسه پلاستيكي به صورت بلد شده به داخل ساختمان آورده مي شود و سپس با دست يا با گيوتين جدا مي شود. سپس در آسياب خردكن و آب تغذيه مي شود و در آنجا قطعه قطعه مي شود. سپس كيسه شسته شده و از نظر آلودگي بررسي مي شود.

پس از تميز شدن و خشك شدن ، كيسه در يك اكسترودر قرار مي گيرد كه در آن گرما و فشار پلاستيك را ذوب مي كند. سپس پلاستيك مذاب از اكسترودر خارج شده ، به صورت رشته هاي ريز در مي آيد ، سرد شده و به صورت گلوله خرد مي شود. گلوله ها توسط توليد كنندگان براي توليد محصولات جديد كيسه پلاستيكي استفاده مي شود.

كيسه پلاستيكي بازيافتي به صورت چوب كامپوزيت ساخته مي شود كه براي نيمكت ها ، عرشه ها و مجموعه هاي زمين بازي استفاده مي شود. همچنين بازيافت شده و مجدداً در گلوله هاي كوچك كه براي ساخت ظروف پلاستيكي ، جعبه ، لوله ، كيسه هاي پلاستيكي جديد و پالت استفاده مي شود ، پردازش مي شود.

 

چالش هاي بازيافت كيسه هاي پلاستيكي

اثربخشي بازيافت كيسه هاي پلاستيكي مورد بحث بسياري از صنايع است. برنامه هاي بازيافت كيسه هاي پلاستيكي تنها در صورتي موفق مي شوند كه بازيافت مقادير زيادي از مواد را براي بازيافت جمع آوري كند ، اين يكي از دلايلي است كه باعث مي شود در مكان هاي خروجي جمع آوري شود نه در حاشيه. فروشگاه هاي بزرگ خرده فروشي كيسه هاي پلاستيكي را از مصرف كنندگان جمع آوري كرده و به كيسه توليد شده توسط تأسيسات خود اضافه مي كنند. آنها مقادير زيادي از آن را در مدت كوتاهي جمع مي كنند ، كه به آنها امكان مي دهد بارهاي كاملي از كيسه را به بازار عرضه كنند.

با اين حال ، بسياري از مردم سيستم تخليه فروشگاه را مورد انتقاد قرار مي دهند زيرا اغلب كيسه هاي پلاستيكي جمع آوري شده به بازيافت نمي رسند ، زيرا شركت هاي بازيافت ظرفيت آن را ندارند. بنابراين ، ارسال آن به محل دفن زباله به پايان مي رسد. علاوه بر اين ، بسياري از مكان هاي خروج فروشگاه هاي ذكر شده در سراسر ايالات متحده در واقع سيستم رهاسازي فروشگاه ندارند. يان دل ، بنيانگذار The Last Beach Cleanup ، فقط 18 فروشگاه در كاليفرنيا پيدا كرد كه كيسه پلاستيكي را پذيرفتند در حالي كه 52. كيسه وجود داشت. اين يك مشكل بزرگ در صنعت بازيافت پلاستيك است ، زيرا تصور غلطي از سوي مصرف كنندگان وجود دارد كه هنگام خريد آنها كيسه پلاستيكي براي ذخيره محل هاي خروجي 100٪ مواقع بازيافت مي شود.

به طور كلي ، ايالات متحده تنها 5 capacity ظرفيت پردازش كيسه هاي پلاستيكي را دارد و اكثر كيسه هايي كه قابليت بازيافت دارند ، بسته بندي هاي پالت از منابع فروشگاه هاي خرده فروشي هستند زيرا تميزتر هستند. علاوه بر اين ، بازار بازيافت كيسه هاي پلاستيكي ايده آل نيست زيرا ساخت كيسه پلاستيكي جديد بسيار سودآورتر از بازيافت كيسه قديمي است. هزينه جمع آوري ، مرتب سازي ، تميز كردن و پردازش مجدد كيسه پلاستيكي قديمي 100 برابر بيشتر از ايجاد پلاستيك جديد است.

 

نحوه استفاده از كيسه پلاستيكي كمتر

موم زنبور عسل

بهترين راه براي مديريت زباله هاي پلاستيكي اين است كه در وهله اول آنها را ايجاد نكنيد. در سال 2020 ، يك گروه تحقيقاتي در صنعت دريافتند كه 5.3 ميليون آمريكايي از 10 رول يا بيشتر روكش پلاستيكي در مدت 6 ماه استفاده كرده اند. 1 كيسه پلاستيكي به بحران آلودگي پلاستيك كمك مي كند زيرا بازيافت آن چالش برانگيز است و حاوي مواد شيميايي است كه در صورت تجزيه براي محيط زيست مضر است.

خوشبختانه جايگزين هاي پايدار و مقرون به صرفه اي براي كيسه پلاستيكي وجود دارد.

موم زنبور عسل - ساخته شده از پنبه ، موم زنبور عسل ، روغن جوجوبا و رزين درخت - جايگزين خوبي براي بسته بندي چسبيده است. آنها پس از چند دور باز شدن و تكان خوردن شكل پذير مي شوند و غذا را تازه نگه مي دارند. بسته بندي موم زنبور عسل را مي توان براي 1-2 سال تميز و استفاده مجدد كرد و هنگامي كه آنها بالاخره فرسوده شدند ، مي توانيد آنها را كمپوست كنيد.

مبادله هاي ساده مي تواند ميزان استفاده از كيسه پلاستيكي را به ميزان چشمگيري كاهش دهد. به عنوان مثال ، به جاي حمل مواد غذايي با پلاستيك يكبار مصرف ، چند كيسه چندبار مصرف را به مغازه خواربار فروشي ببريد. كيسه هاي زيپ دار خود را با ظروف قابل حمل و قابل استفاده مجدد براي نگهداري مواد غذايي در حال حركت جايگزين كنيد.

 

اگر كيسه پلاستيكي داريد و نمي توانيد آن را بازيافت كنيد ، سعي كنيد راهي براي استفاده از آن پيدا كنيد. به عنوان مثال ، كيسه هاي پلاستيكي مواد غذايي را مي توان دوباره به عنوان سطل زباله يا كيسه زباله حيوانات خانگي استفاده كرد. كيسه چسب را مي توان بيش از يك بار شستشو داده و مجدداً استفاده كرد.


برچسب: پلاستيك، يكبار مصرف، بازيافت، زباله،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۴:۲۶ توسط:ياسمن نادري موضوع:

بتن در مقابل مخازن پلاستيكي: تفاوت چيست؟

چه به دنبال مخزن آب باشيد يا يك مخزن سپتيك، احتمالاً با دو گزينه براي مواد سروكار داريد: پلاستيك (مخصوصاً پلي اتيلن) ​​و بتن. هر دو فراز و نشيب هاي خود را دارند، اما بيشتر تصميمات به شرايط محيطي بستگي دارد - يعني عوامل مالي، لجستيكي و آب و هوايي كه براي هر ملك منحصر به فرد است.

 

اين هرگز ايده بدي نيست كه يك متخصص را استخدام كنيد تا توصيه اي متناسب با نيازهاي شما ارائه دهد. تكنسين هاي سپتيك يا مخزن آب مي توانند تجزيه و تحليل عيني در مورد اينكه كدام نوع مخزن مناسب خانه يا ملك شما است، ارائه دهند. همچنين براي آشنايي با تفاوت هاي كليدي پلاستيك و بتن ارزش وقت شما را دارد. با توجه به مقدار پول، زمان و تلاشي كه براي نصب يك مخزن بتني يا پلي صرف مي شود، هيچ راه ميانبري وجود ندارد. در اينجا ما به مزايا و معايب مخازن پلاستيكي و بتني مي پردازيم، اميدواريم اطلاعات كافي براي تصميم گيري در مورد نوع مخزن تهيه كنيد.

 

مزايا: مخازن بتني

 

بتن يك ماده بسيار بادوام است كه براي قرن ها در ساخت و ساز استفاده مي شود. به دليل استحكام و انعطاف پذيري، بتن را مي توان تقريباً به هر شكلي درآورد و به سازندگان اين امكان را مي دهد كه مخازن، سازه ها و پايه هاي محكمي بسازند كه فشارهاي زمين شناسي و محيطي را تحمل كنند.

 

هنگامي كه مخازن بتني در زير زمين مدفون مي شوند، مي توانند در برابر تغيير زمين مقاومت كنند. از آنجايي كه آنها بسيار سنگين هستند، مي توان انتظار داشت كه در جايي كه در ابتدا كاشته شده بودند بنشينند و براي دهه هاي آينده در جاي خود باقي بمانند. وسايل نقليه مي توانند بر روي خاك بالاي يك مخزن بتني مدفون حركت كنند و درختان مجاور مي توانند بدون نگراني از نفوذ يا تاب برداشتن سازه، ريشه هاي خود را رشد دهند.

 

به همان دليل كه بتن بسيار ارتجاعي است، به نگهداري كمي نياز دارد. (با اين حال، دشواري و فراواني تعميرات اغلب به محل و نحوه نصب مخزن بستگي دارد.) وقتي صحبت از ذخيره آب آشاميدني مي شود، بتن داراي جرم حرارتي قابل توجهي است كه به حفظ دماي پايدار در بالا يا زير زمين كمك مي كند.

 

معايب: مخازن بتني

 

نقاط قوت بتن همچنين نقاط ضعف آن است. اين ماده عمدتاً به دليل سنگيني و حجيم بودن آن انعطاف پذير است. وزن زياد براي حمل و نقل و نصب مشكل ايجاد مي كند و مي تواند هزينه هاي شما را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد. نصاب ها بايد از ماشين آلات سنگين استفاده كنند تا يك مخزن را به محل مورد نظر وارد كنند و نشتي را نمي توان به سادگي با بلند كردن مخزن از زمين براي اعمال يك درزگير سريع برطرف كرد. تعميركاران براي رسيدن به منبع نشتي احتمالاً بايد زمين را حفاري كنند.

 

در حالي كه بتن مي تواند براي چندين دهه دوام بياورد، هنگامي كه شروع به تخريب كرد، انواع مشكلاتي را ايجاد مي كند كه به راحتي قابل اصلاح نيستند. با افزايش سن بتن در برابر ترك و فرسايش آسيب پذيرتر مي شود كه به نوبه خود باعث نشت مخزن مي شود. باز هم، اين نشتي‌ها به‌راحتي برطرف نمي‌شوند، مخصوصاً زماني كه مخزن در زير زمين مدفون است، و مطمئناً ارزان نيستند. اگر با يك مخزن سپتيك بتني سر و كار داريد، خطرات به ويژه جدي است، زيرا ترك ها مي توانند باعث شوند كه فاضلاب يا فاضلاب تصفيه نشده به زمين اطراف نفوذ كند يا حتي به سطح برسد. تعمير سپتيك تانك بتني هرگز يك پروژه ارزان نيست.

 

بتن از مواد پلاستيكي مانند پلي اتيلن متخلخل تر است. به همين دليل است كه ترك‌ها و نشتي‌ها با افزايش سن بتن و همچنين هزينه تعميرات نسبتاً گران هستند. علاوه بر اين، بتن اغلب با صفحاتي كه در زمان‌هاي مختلف ريخته و خشك مي‌شوند، درز مي‌شوند. اين همه فرصت‌ها را براي شكاف‌ها و آسيب‌پذيري‌ها در طول زمان ايجاد مي‌كند.

 

تعمير و نگهداري صحيح مي تواند برخي از اين مشكلات را قبل از اينكه از كنترل خارج شود، جلوگيري كند، اما تعمير و نگهداري خود نياز به بازرسي هاي دوره اي دارد كه مي تواند بسيار گران باشد. و بر خلاف ترك‌هاي پلاستيك كه مي‌توان آن‌ها را با يك درزگير اوليه آب‌بندي كرد، تثبيت بتن معمولاً شامل سوراخ‌كردن و آب‌بندي ترك‌ها از داخل به بيرون است. يك مخزن بتني واقعا قديمي ممكن است به يك بازي ضرب و شتم تبديل شود، با ترك‌ها و نشت‌هاي جديد هميشه ظاهر مي‌شود، كه منجر به نقطه‌اي مي‌شود كه هزينه آن ديگر موجه نيست. برخي از مالكان حتي ممكن است مجبور شوند يك پوشش پلاستيكي در اطراف مخزن نصب كنند، كه مي تواند هزينه هاي بيشتري را افزايش دهد و در عين حال دليل اصلي تهيه مخزن بتني را از بين ببرد.

 

مزايا: مخازن پلاستيكي

 

نصب و تعمير مخازن پلاستيكي يا پلي اتيلن سبك تر و ضد آب هستند. به همين دلايل به تنهايي، پلاستيك اغلب براي مخازن سپتيك و ذخيره آب ترجيح داده مي شود. پلاستيك همچنين رايج ترين ماده اي است كه براي نگهداري مواد شيميايي، سوخت و شربت هاي غذايي استفاده مي شود.

 

برخلاف مخازن بتني كه براي بلند كردن و حمل و نقل به ماشين آلات سنگين نياز دارند، مخازن پلاستيكي سبك وزن هستند و با تجهيزات ساده مي توان آنها را جابجا كرد. اين آنها را به راه حل هاي ايده آلي براي تصفيه سپتيك و ذخيره آب در مناطق دورافتاده كه هزينه هاي حمل و نقل در آنها بالا است تبديل مي كند.

 

پلاستيك همچنين در برابر ترك خوردگي مقاوم‌تر است، بنابراين لزوماً نيازي به بازرسي‌هاي معمول ساختاري ندارد. مخازن پلي كه از يك تكه پلاستيك ساخته شده اند، هيچ اتصال، تير و يا اجزاي مهر و موم شده اي ندارند. بهتر از آن، آنها كاملاً در برابر آسيب هاي مبتني بر آب مقاوم هستند. مخازن پلاستيكي چه در خاك مرطوب و چه در بالاي زمين در آب و هواي مرطوب نصب شوند، هرگز دچار خوردگي يا زنگ زدگي نمي شوند. با اين حال، وقتي ترك مي‌خورند، رفع آن بسيار ساده است : شما فقط مقداري حرارت و مقداري درزگير براي بستن شكستگي اعمال مي‌كنيد. از برخي جهات، پلاستيك دقيقاً به دليل انعطاف پذيري آن، انعطاف پذيرتر از بتن است. و هنگامي كه چرخه عمر مخزن در نهايت به پايان رسيد، پلاستيك را مي توان به راحتي بازيافت كرد.

 

معايب: مخزن پلاستيكي

 

در حالي كه پلاستيك انعطاف پذيرتر از بتن است، تحت فشار شديد مستعد ترك خوردن است. مخازن پلاستيكي روي زمين به ويژه در شرايط آب و هوايي شديد آسيب پذير هستند و احتمال ترك خوردن آنها بيشتر از بتن است. اگر ملك شما در منطقه اي مستعد طوفان، گردباد يا آتش سوزي است، اين عامل مهمي است كه بايد در نظر بگيريد.

 

دفن يك مخزن پلاستيكي مي تواند آن را از آسيب هاي جوي نجات دهد، اما همچنين آن را در معرض برخي تهديدات زيرزميني قرار مي دهد. درختان مجاور مي توانند ريشه هاي خود را به اطراف بپيچند يا حتي سطح يك مخزن پلي اتيلن را سوراخ كنند. هنگامي كه مخازن پلاستيكي در منطقه اي با سطح بالاي سطح آب دفن مي شوند، مي توانند "شناور" شوند، آنها را هموار يا حتي از محل مورد نظر خود خارج كنند. مخازن پلي ممكن است راحت تر از بتن جابجا شوند، اما هيچكدام در برابر خطرات زمين شناسي غيرقابل نفوذ نيستند. مناطقي با فعاليت لرزه اي زياد ممكن است تهديدهايي به شكل زمين لرزه و جابجايي زمين ايجاد كنند.

 

از آنجايي كه پلاستيك به اندازه بتن ارتجاعي نيست، مالكان بايد مراقب ميزان وزني باشند كه روي آن قرار مي گيرد. اين بدان معناست كه مخازن پلاستيكي را مي توان تنها تا عمق حدود سه فوت دفن كرد و شما بايد از رانندگي يا پارك وسايل نقليه بر روي سطح بالاي مخازن خودداري كنيد. وزن بيش از حد مي تواند يك مخزن پلي را فرورفته، تاب و يا حتي خرد كند. يك راه حل اين است كه يك لايه از فلز راه راه را به قسمت بيروني مخزن اضافه كنيد. اين مي تواند به تقويت يكپارچگي ساختاري پلاستيك كمك كند و اجازه دهد آن را بيشتر در زير زمين دفن كند. همچنين به سازه وزن اضافه مي كند و به مقاومت در برابر آسيب ناشي از جابجايي زمين كمك مي كند. البته اين امر بر هزينه هاي پروژه افزوده و چالش هايي را براي نگهداري و تعميرات معمولي ايجاد مي كند.

 

نحوه انتخاب نوع مناسب تانك

 

مزايا و معايب مخازن بتني در مقابل پلاستيك كم و بيش به طور مساوي تقسيم مي شوند. اين ممكن است به شما در تصميم گيري كمك كند يا نه، اما مطمئن باشيد كه يك صنعت كامل از تكنسين هاي متخصص و پرسنل تعمير وجود دارد كه مي توانند كمك كنند. بيشتر مردم به پلاستيك تمايل دارند زيرا ارزان‌تر، نصب آسان‌تر و تعمير آسان‌تر است – اما ممكن است هميشه اينطور نباشد. اگر پول يك نگراني بزرگ نيست، يا اگر در مكاني با ملاحظات زيست محيطي قابل توجهي نصب مي كنيد، شايد بتن گزينه بهتري باشد.

 

چه مخزن براي ذخيره آب آشاميدني يا فاضلاب باشد، عوامل محيطي زيادي وجود دارد كه بايد در نظر بگيريد. چيزي كه براي يك خانه مناسب است ممكن است براي خانه ديگر كارساز نباشد. بهترين شرط شما اين است كه يك متخصص را استخدام كنيد تا موقعيت مكاني شما را بررسي كند و توصيه هايي در مورد اينكه كدام نوع تانك براي شما بهتر كار مي كند ارائه دهد.

 


برچسب: مخزن آب شرب، مخزن آب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۸:۴۰ توسط:ياسمن نادري موضوع:

آيا مي توان كيسه پلاستيكي را بازيافت كرد؟

كيسه هاي پلاستيكي را مي توان بازيافت كرد ، اما نه در سطل بازيافت حاشيه اي شما - اكثر شهرداري هاي ايالات متحده آن را نمي پذيرند. در عوض ، مي توانيد آن را با آوردن آن به محل باز كردن بازيافت كنيد.

نحوه بازيافت كيسه پلاستيكي

براي بازيافت كيسه پلاستيكي ، آن را به يكي از 18000+ محل تخليه در ايالات متحده و كانادا بياوريد. بسياري از تخفيف ها در سوپر ماركت ها و ساير فروشگاه هاي بزرگ خرده فروشي قرار دارند.

در ابزار يافتن محل استقرار گروه بازيافت قابل انعطاف ، Firmible Recycling Group را پيدا كنيد . با كليك روي نام مكان مي توانيد جزئيات بيشتري در مورد نوع كيسه پلاستيكي كه يك مكان خاص مي پذيرد دريافت كنيد.

قبل از بازيافت ، مطمئن شويد كيسه پلاستيكي تميز ، خشك و عاري از بقاياي مواد غذايي است. سپس ، مي توان آن را به سادگي در هر سطل بازيافت كيسه هاي پلاستيكي و در محلي براي خروج قرار داد.

كيسه پلاستيكي را نمي توان از سطل زباله بازيافت كرد زيرا با ساير پلاستيك هاي موجود در تجهيزات در تاسيسات بازيافت مواد در هم مي پيچد. اين امر به تجهيزات بازيافت آسيب مي رساند و كيسه پلاستيكي به محل دفن زباله مي رود.

خواندن برچسب هاي كيسه پلاستيكي

انجمن صنعت پلاستيك (SPI) را سيستم طبقه بندي مي تواند به شما نوع پلاستيك شما كمك كند.

در محصول پلاستيكي خود ، به دنبال عددي باشيد كه با علامت بازيافت سه پيكان احاطه شده است. بيشتر كيسه هاي پلاستيكي به عنوان پلاستيك شماره 2 (پلي اتيلن با چگالي بالا) و پلاستيك شماره 4 (پلي اتيلن با چگالي كم) طبقه بندي مي شوند. فقط اين دو نوع كيسه پلاستيكي قابل بازيافت هستند.

كيسه پلاستيكي كه به عنوان شماره 2 يا 4 طبقه بندي نشده است بايد در زباله ها قرار داده شود ، زيرا مهم است كه جريان بازيافت را آلوده نكنيد. متأسفانه ، اگر كيسه پلاستيكي برچسب ندارد ، بايد آن را در زباله ها نيز قرار دهيد.

 

وقتي كيسه پلاستيكي بازيافت مي شود چه اتفاقي مي افتد؟

در طي فرآيند بازيافت ، كيسه پلاستيكي به صورت بلد شده به داخل ساختمان آورده مي شود و سپس با دست يا با گيوتين جدا مي شود. سپس در آسياب خردكن و آب تغذيه مي شود و در آنجا قطعه قطعه مي شود. سپس كيسه شسته شده و از نظر آلودگي بررسي مي شود.

پس از تميز شدن و خشك شدن ، كيسه در يك اكسترودر قرار مي گيرد كه در آن گرما و فشار پلاستيك را ذوب مي كند. سپس پلاستيك مذاب از اكسترودر خارج شده ، به صورت رشته هاي ريز در مي آيد ، سرد شده و به صورت گلوله خرد مي شود. گلوله ها توسط توليد كنندگان براي توليد محصولات جديد كيسه پلاستيكي استفاده مي شود.

كيسه پلاستيكي بازيافتي به صورت چوب كامپوزيت ساخته مي شود كه براي نيمكت ها ، عرشه ها و مجموعه هاي زمين بازي استفاده مي شود. همچنين بازيافت شده و مجدداً در گلوله هاي كوچك كه براي ساخت ظروف پلاستيكي ، جعبه ، لوله ، كيسه هاي پلاستيكي جديد و پالت استفاده مي شود ، پردازش مي شود.

 

چالش هاي بازيافت كيسه هاي پلاستيكي

اثربخشي بازيافت كيسه هاي پلاستيكي مورد بحث بسياري از صنايع است. برنامه هاي بازيافت كيسه هاي پلاستيكي تنها در صورتي موفق مي شوند كه بازيافت مقادير زيادي از مواد را براي بازيافت جمع آوري كند ، اين يكي از دلايلي است كه باعث مي شود در مكان هاي خروجي جمع آوري شود نه در حاشيه. فروشگاه هاي بزرگ خرده فروشي كيسه هاي پلاستيكي را از مصرف كنندگان جمع آوري كرده و به كيسه توليد شده توسط تأسيسات خود اضافه مي كنند. آنها مقادير زيادي از آن را در مدت كوتاهي جمع مي كنند ، كه به آنها امكان مي دهد بارهاي كاملي از كيسه را به بازار عرضه كنند.

با اين حال ، بسياري از مردم سيستم تخليه فروشگاه را مورد انتقاد قرار مي دهند زيرا اغلب كيسه هاي پلاستيكي جمع آوري شده به بازيافت نمي رسند ، زيرا شركت هاي بازيافت ظرفيت آن را ندارند. بنابراين ، ارسال آن به محل دفن زباله به پايان مي رسد. علاوه بر اين ، بسياري از مكان هاي خروج فروشگاه هاي ذكر شده در سراسر ايالات متحده در واقع سيستم رهاسازي فروشگاه ندارند. يان دل ، بنيانگذار The Last Beach Cleanup ، فقط 18 فروشگاه در كاليفرنيا پيدا كرد كه كيسه پلاستيكي را پذيرفتند در حالي كه 52. كيسه وجود داشت. اين يك مشكل بزرگ در صنعت بازيافت پلاستيك است ، زيرا تصور غلطي از سوي مصرف كنندگان وجود دارد كه هنگام خريد آنها كيسه پلاستيكي براي ذخيره محل هاي خروجي 100٪ مواقع بازيافت مي شود.

به طور كلي ، ايالات متحده تنها 5 capacity ظرفيت پردازش كيسه هاي پلاستيكي را دارد و اكثر كيسه هايي كه قابليت بازيافت دارند ، بسته بندي هاي پالت از منابع فروشگاه هاي خرده فروشي هستند زيرا تميزتر هستند. علاوه بر اين ، بازار بازيافت كيسه هاي پلاستيكي ايده آل نيست زيرا ساخت كيسه پلاستيكي جديد بسيار سودآورتر از بازيافت كيسه قديمي است. هزينه جمع آوري ، مرتب سازي ، تميز كردن و پردازش مجدد كيسه پلاستيكي قديمي 100 برابر بيشتر از ايجاد پلاستيك جديد است.

 

نحوه استفاده از كيسه پلاستيكي كمتر

موم زنبور عسل

بهترين راه براي مديريت زباله هاي پلاستيكي اين است كه در وهله اول آنها را ايجاد نكنيد. در سال 2020 ، يك گروه تحقيقاتي در صنعت دريافتند كه 5.3 ميليون آمريكايي از 10 رول يا بيشتر روكش پلاستيكي در مدت 6 ماه استفاده كرده اند. 1 كيسه پلاستيكي به بحران آلودگي پلاستيك كمك مي كند زيرا بازيافت آن چالش برانگيز است و حاوي مواد شيميايي است كه در صورت تجزيه براي محيط زيست مضر است.

خوشبختانه جايگزين هاي پايدار و مقرون به صرفه اي براي كيسه پلاستيكي وجود دارد.

موم زنبور عسل - ساخته شده از پنبه ، موم زنبور عسل ، روغن جوجوبا و رزين درخت - جايگزين خوبي براي بسته بندي چسبيده است. آنها پس از چند دور باز شدن و تكان خوردن شكل پذير مي شوند و غذا را تازه نگه مي دارند. بسته بندي موم زنبور عسل را مي توان براي 1-2 سال تميز و استفاده مجدد كرد و هنگامي كه آنها بالاخره فرسوده شدند ، مي توانيد آنها را كمپوست كنيد.

مبادله هاي ساده مي تواند ميزان استفاده از كيسه پلاستيكي را به ميزان چشمگيري كاهش دهد. به عنوان مثال ، به جاي حمل مواد غذايي با پلاستيك يكبار مصرف ، چند كيسه چندبار مصرف را به مغازه خواربار فروشي ببريد. كيسه هاي زيپ دار خود را با ظروف قابل حمل و قابل استفاده مجدد براي نگهداري مواد غذايي در حال حركت جايگزين كنيد.

 

اگر كيسه پلاستيكي داريد و نمي توانيد آن را بازيافت كنيد ، سعي كنيد راهي براي استفاده از آن پيدا كنيد. به عنوان مثال ، كيسه هاي پلاستيكي مواد غذايي را مي توان دوباره به عنوان سطل زباله يا كيسه زباله حيوانات خانگي استفاده كرد. كيسه چسب را مي توان بيش از يك بار شستشو داده و مجدداً استفاده كرد.


برچسب: پلاستيك، يكبار مصرف، بازيافت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۸:۳۳ توسط:ياسمن نادري موضوع:

عملي ترين راه حل هاي مديريت آب چيست؟

از آنجايي كه اكنون به خوبي و واقعاً در مسير تابستان و فصل آتش سوزي هستيم، بسيار مهم است كه اكنون اقداماتي را انجام دهيد كه به مديريت ذخيره آب شما در طول فصل بسيار خشك ديگري كمك كند. در گلوبال تانكز، ما در زمينه يافتن بهترين راه حل هاي مديريت آب و مخازن ذخيره آب براي جوامع روستايي، مزارع و مشاغل كشاورزي، سال ها تجربه داريم. در ادامه بخوانيد تا بياموزيد چگونه مي توانيد از سيستم هاي مديريت خشكسالي خود بيشترين بهره را ببريد:

اكنون ممكن است زمان يك منطقه مهار سهام باشد

اگر در يك مزرعه زندگي مي‌كنيد يا آن را مديريت مي‌كنيد، احتمالاً در مورد يك منطقه نگهداري سهام يا SCA شنيده‌ايد. بدون هيچ پايان تضميني براي خشكسالي، اكنون زمان آن است كه اگر قبلاً آن را نداريد، به طور جدي ايجاد SCA را در نظر بگيريد. در طول خشكسالي، SCA به شما امكان مي‌دهد استراحت كرده و از پادوك‌هاي خود نگهداري كنيد و خاك به دليل شرايط خشك فرسايش نمي‌يابد. علاوه بر اين مزايا، در صورتي كه نياز به بازسازي حصارها يا سازه ها در مزرعه خود به دنبال آتش سوزي داشته باشيد، SCA بسيار سودمند است و زمان و منابع صرف شده براي آبياري، نگهداري و تغذيه جانوران خود را كاهش مي دهد. اطمينان حاصل كنيد كه منطقه نگهداري انبار شما داراي منبع ثابتي از آب خنك در يك فرورفتگي است .

به طور متوسط ​​بايد 6 ليتر در روز، به ازاي هر گوسفند يا 50 ليتر در روز براي هر راس گاو برنامه ريزي كنيد.

نمودار راه حل مديريت آب عملي روتومولدينگ جهاني

آب سد خود را به طور موثر مديريت كنيد

هنگام جمع آوري و ذخيره آب در يك سد، عوامل مختلفي براي حفظ كيفيت آب خوب بايد در نظر گرفته شود. عدم رعايت شيوه هاي خوب مي تواند منجر به بدتر شدن سريع استاندارد آب شما شود. در زير برخي از بهترين شيوه هاي مديريت آورده شده است:

  • سدهاي موجود در اموال خود را حصار بكشيد تا از هجوم دام هاي خود به داخل آب و دفع مدفوع جلوگيري كنيد. به جاي آن، آب را به داخل فرورفتگي ها پمپ كنيد .
  • مطمئن شويد كه پوشش گياهي سالم و كافي در اطراف حوضه سد خود داريد. اين باعث مي شود خاك شما پايدار بماند كه به نوبه خود كيفيت آب را بهبود مي بخشد.
  • پوشش خوب زمين همچنين به جلوگيري از فرسايش و فيلتر كردن آلاينده ها قبل از ورود به سد شما كمك مي كند. از انواع چمن، شبدر و گياهان زميني استفاده كنيد.
  • بادشكن هاي قوي در اطراف سدهاي خود ايجاد كنيد تا ميزان آب از دست رفته از طريق تبخير را كاهش دهيد. بهترين موقعيت براي بادشكن معمولا در مجاورت سد شماست و توصيه مي كنيم از درختان كاج، اقاقيا و اكاليپت استفاده كنيد.

مخزن آب خود را آماده كنيد

فصل خشكسالي زماني است كه شما به احتمال زياد به مخزن ذخيره آب خود براي هر تعداد استفاده نياز داريد . اكنون زمان خوبي است تا بررسي كنيد كه آيا مخزن شما نياز به لجن زدايي دارد يا خير. داخل مخزن خود را بررسي كنيد تا بررسي كنيد كه آيا رسوب انباشته شده است يا حتي ممكن است متوجه وجود رسوب در جريان آب خود شده باشيد. اگر مخزن شما نياز به لجن زدايي دارد، مي توانيد بدون تخليه آب از مخزن خود با استفاده از يك قيف معكوس در انتهاي شلنگ خود و كشيدن آن در امتداد كف مخزن اين كار را انجام دهيد.

مخازن آب نيز يكي از موثرترين منابع آب در مورد آتش سوزي در بوته ها هستند. با اطمينان از پاكسازي تمام پوشش گياهي و زباله از كل منطقه اطراف مخزن خود، براي فصل آتش سوزي آماده شويد. اين از گسترش آتش به سمت مخزن شما و مسدود كردن دسترسي جلوگيري مي كند. همچنين بسيار مهم است كه فضاي اطراف مخزن ذخيره آب خود را در صورتي كه خدمات آتش نشاني محلي شما نياز به دسترسي به منبع آب با كاميون خود داشته باشند، تميز نگه داريد. با تيم ما صحبت كنيد تا مطمئن شويد كه اتصالاتي داريد كه آتش نشانان محلي شما مي توانند به آن متصل شوند.

مخازن ذخيره آب پلي ما در 30 رنگ مختلف و طيف وسيعي از اندازه ها با بزرگترين و بهترين مخازن ما تا 23500 ليتر آب (45000 ليتر در ويكتوريا) را در خود جاي مي دهند. ما در ارائه راه حل هاي مديريت آب به املاك روستايي در سراسر استراليا متخصص هستيم. اگر در مورد مخازن ذخيره آب ما سؤالي داريد يا مي خواهيد در مورد خدمات و مراحل نصب ما بيشتر بدانيد، همين امروز با يكي از اعضاي تيم دوستانه ما تماس بگيريد!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۷:۵۰ توسط:ياسمن نادري موضوع: