توليد محضولات پللاستيكي توليد محضولات پللاستيكي .

توليد محضولات پللاستيكي

آيا حذف پلاستيك از زندگي ما عملي است؟

 

اين جمله چقدر ميتونه زندگي انسان‌ها در دنيا را تحت تاثير قرار بده؟


كمپين‌هاي متفاوتي براي عدم استفاده از نايلكس و مواد پلاستيك در اين دهه اخير بوجود آمد ولي هيچ وقت كمپيني براي نه به مديريت نادرست بازيافت، ايجاد نشد.

شايد با خواندن اين مقاله ذهن شما نسبت به توليد پلاستيك تغيير كند و مشكل اساسي مشخص شود.

اين مقاله، توسط الكس هافر معاون فروش و بهره برداري در شركت Hoffer Plastics crop نوشته شده است. امروزه تمركز او براي راه اندازي نايلون و نايلكس‌هاي كاملاً قابل بازيافت و استفاده از فناوري كيسه‌‌اي فشرده شده براي مقابله با زباله‌هاي مواد غذايي و ديگر چالش‌هاي كه اكنون مورد توجه بشر است، مي‌باشد.

از سال ۱۹۵۰، حدود ۸. ۳ ميليارد تن پلاستيك مصرف  نشده در سراسر جهان توليد شده است كه معادل ۱۷۶ ميليون دكل بزرگ است.

كمتر از ۲۰٪ از اين پلاستيك بازيافت يا سوزانده شده است و تقريباً ۸۰٪ آن را در محله‌هاي دفن زباله انباشته است. صنعت توليد پلاستيك عليرغم كمك‌هاي چشمگير در نوآوري صنعت، در طي ساليان متمادي به دليل تأثيرات زيست محيطي، انتقادات بسياري داشته است. در نظرسنجي انجام شده توسط شركت تحقيقات بازار Morning Consult در سال ۲۰۱۸ گزارش داده است كه، اكثريت مردم (۵۵٪) معتقدند شركت‌ها به اندازه كافي براي كاهش ضايعات پلاستيك  كه مي‌توانند آن را به محيط برگردانند  تلاش نميكنند  و دو سوم افراد (۶۶ ٪) گزارش دادند كه در صورت اجراي اين نام مجاز نمي باشدهاي كاهش ضايعات پلاستيكي، نسبت به آن شركت‌ها ديد بهتري دارند.

 

 

خوب حالا سوال اينجاست، چرا ما استفاده از پلاستيك را ادامه مي‌دهيم؟


پاسخ فني اين است كه پلاستيك براي تحمل  وزن بالا داراي استحكام خوبي است و مي‌تواند به راحتي مايعات را بدون نفوذ به بيرون در خودش نگه داري كند و در برابر تخريب فيزيكي و شيميايي بسيار مقاوم است. پلاستيك‌ها مي‌توانند با هزينه‌‌اي نسبتاً كم توليد شوند و اين باعث مي‌شود تا شركت‌ها بتوانند در اندازه‌هاي متفاوت و بسيار مقرون به صرفه آن‌ها را بفروش برسانند.

چالش اصلي پخش پلاستيك‌ها در استفاده روزمره در كنار مديريت ضعيف ضايعات آن هست كه منجر به آلودگي گسترده و مداوم شده است.

آلودگي پلاستيك در تمام اقيانوس‌هاي اصلي جهان، جزاير دور افتاده، قطب‌ها و درياهاي بزرگ وجود دارد. سالانه ۵ تا ۱۳ ميليون تن نيز وارد آنها مي‌شود.

با اين حال، براي لحظه‌‌اي اين احتمال را بدهيد كه صنعت پلاستيك سودش بيشتر از ضرر آن باشد، و اينكه در مسائل زيست محيطي، اين صنعت، بيشتر با مشكلات بازيافت پلاستيك روبروست تا توليد پلاستيك.

 

پلاستيك و گرسنگي


در يكي از بازديد‌ها  از بانك غذا ايلينويز شمالي، من اين افتخار را داشتم كه به افراد نيازمند به مواد غذايي خدمت كنم.

در زمان  كمك به سبد‌هاي غذايي براي تعطيلات، متوجه شده‌‌ام كه نوع بسته بندي مواد غذايي به تنهايي روي بازديد كنندگان تأثير مي‌گذارد.

بيشتر غذاهاي موجود در مواد غذايي، كنسرو يا مربا هستند، اما بسته بندي اين مواد غذايي با پلاستيك است كه هميشه باعث ميشود غذا تازه بماند.

حالا بياييد به خواص پلاستيك توجه كنيد كه آن را بسيار جذاب مي‌كند: دوام، منعطف پذير بودنش، خرد نمي‌شود، هوا از آن ميتواند هم عبور كند، هم ميتواند جوري طراحي گردد كه هوا نفوذ نكند و بسيار سبك است. در نتيجه، مواد غذايي و نوشيدني براي مدت زمان طولاني از فاسد شدن محافظت مي‌شوند.

بنابراين پلاستيك‌ها نقش اساسي در حفظ مواد غذايي دارند. در دنيايي كه بسياري از انسانها گرسنه هستند، همچنين صنعتي كه براي نگه داري مواد غذايي در سفره‌ها ي خانواده‌ها  بسيار سودمند است، همچنين ضايعات مواد غذايي را بسيار كاهش مي‌دهد.

 

پلاستيك‌ها و خودرو‌ها


با توجه به رابطه پلاستيك با صنعت خودرو، با ايمني خودرو  شروع مي‌كنيم.
اداره ملي ايمني ترافيك بزرگراه تخمين مي‌زند كه كمربند ايمني  كه با پلاستيك‌هايي با استحكام صنعتي ساخته شده‌‌اند، بستن كمربند ايمني در مقايسه با  نبستن آن،  مرگ و مير را  بصورت خودكار تا ۴۵٪ و آسيب جدي را ۵۰٪ كاهش دهد.

به جز كمربند ايمني و ساير لوازم جانبي، پلاستيك‌هاي مدرن قابل ارتجاعيت بالا و انعطاف پذيري، نرم يا سخت و مقاوم در برابر ضربه توليد ميشوند. اين امر به آنها اجازه مي‌دهد تا در صنعت ايميني خودرو بسيار كمك كننده باشد.

توليد كنندگان خودرو وزن خودرو را با ساخت پلاستيك‌هاي مقاوم با وزن كم، كاهش مي‌دهند، تا بتوانند استاندارد اقتصادي متوسط سوخت شركت (CAFE) را رعايت كنند. بنابراين، صنعت پلاستيك در بهبود راندمان سوخت كمك خواهد كرد.

 

پلاستيك و مراقبت‌هاي بهداشتي


آيا مي‌دانيد كه مواد پلاستيكي باعث افزايش بهره وري و بهداشت مطب شما مي‌شوند؟
سرنگ‌هاي پلاستيكي و لوله‌ها باعث جلوگيري از انتقال بيماري ميشوند. كيسه‌هاي پلاستيكي داخل (IV) و لوله‌هايي كه خون، مايعات و داروها را ذخيره و انتقال مي‌دهند. دريچه‌هاي پلاستيكي قلب و مفاصل زانو و باسن باعث زنده ماندن و آسايش بيشتر بيماران مي‌شود. پروتزهاي پلاستيكي كمك مي‌كنند تا عملكرد خود را بيشتر كرده و كيفيت زندگي آنها را بهبود بخشند.

در سال ۲۰۲۰، استدلال براي حذف پلاستيك از زندگي ما يك گزينه عملي نيست. سهم پلاستيك‌ها در سلامت محيط ما، ايمني و دوام محصولات بهداشتي ما، راندمان سوخت در جاده‌هاي ما و رشد اقتصادي - و موارد ديگر - به ما مي‌گويد كه ارزش دارد نهايت تلاش خود را براي درك اين موضوع بكار گيريم كه مشكل توليد پلاستيك نيست بلكه مشكل عدم وجود  مديريت بازيافت است.

 

 

منبع : paydarplastic.com


برچسب: پلاستيك، سلفون،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۴:۱۱ توسط:ياسمن نادري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :