توليد محضولات پللاستيكي توليد محضولات پللاستيكي .

توليد محضولات پللاستيكي

دستگاه شيرينك پك چيست؟

شيرينگ پك چيست؟

واژه انگليسي شرينك (shrink) به معناي كشيده شدن است. پك (pack يا packing) به معني بسته هست. در همين راستان شرينك پك (shrink pack) به نوعي بسته بندي اطلاق مي شود كه پوششي از جنس پلاستيك نازك و شفاف به نام نايلون شرينك دور كالا كشيده مي شود تا ضمن بسته بندي و نگهداري چند محصول در كنار هم، آن را هم از مواردي چون آب و گرد و خاك محافظت كند. البته نام صنعتي و اصلي دستگاه شرينك پك ، Shrink Wrap Machine است.

بسته بندي شيرينگ چيست؟

پروسه اي كه براي محافظت از محصول در انتقال آن به بازارفروش انجام مي‌گيرد را بسته بندي مي‌گويند.همچنين بسته بندي را به عنوان يك سيستم يكپارچه و مورد نياز براي حمل و نقل، انبارداري و فروش كالا مي‌شناسيم.
مي‌توان گفت بسته بندي شيرينگ نوعي بسته بندي نهايي براي محصولات است. براي مثال انواع نوشابه و آب معدني در آخرين مرحله شيرينگ مي‌شوند تا براي حمل و نقل آماده باشند. 
شيرينگ از كلمه انگليسي shrink گرفته شده كه به معناي كوچك تر شدن است. پس از اينكه محصول مورد نظر به طور شيرينگ بسته بندي مي‌شود در حقيقت جمع و جور تر و كوچك تر مي‌شود و براي حمل و نقل راحت تر است.

همين حالا براي مشاوره تخصصي رايگان درباره دستگاه‌ شيرينگ و خريد آن، با كارشناسان ويترين نت تماس بگيريد.

 

انواع بسته بندي

براي بسته بندي يك نوع محصول كاربرد محصول، نوع حمل و نقل و حتي قيمت محصول بسيار مهم است. براي مثال :

  • بسته بندي تجهيزات پزشكي
  • بسته بندي موادشيميايي
  • بسته بندي مواد غذايي خرده فروشي در صنايع غذايي
  • بسته بندي محصولات فله
  • بسته بندي دارويي
  • و...

مكانيزم دستگاه شيرينگ پك

اين روش بسته بندي شيرينگ پك به دليل ارزان ، سريع و باكيفيت بودن و همچنين حمل ونقل امن تر بسيار مورد توجه و اقبال قرار گرفت.عمليات شرينك پك در صنعت توسط تونل حرارتي كه در آن جريان هواي گرم جاري است صورت مي پذيرد با توجه به نوع فيلم و ماهيت فيلم شيرينگ ، در اثر برخورد جريان هواي گرم به فيلم دور محصول ، فيلم شرينك دچار كشش شده و محصول را بصورت كاملا فشرده و بدون لق خوردن دربر ميگيرد و باعث حفاظت محصول مي گردد.

 

نحوه كاركرد دستگاه شيرينگ

در ابتدا بايد دستگاه شيرينگ متناسب با محصول خود را انتخاب كنيم كه مي‌تواند شيرينگ تونلي يا شيرينگ كابيني باشد. در ابتدا محصول مورد نظر را به كمك نوار نقاله به داخل دستگاه شيرينگ هدايت مي‌كنيم، مقداري از غشاي نازك از متريال پلاستيك كه نايلون شيرينگ نام دارد را داخل دستگاه شيرينگ قرار مي‌دهيم.
محصول از داخل محفظه اي عبور مي‌كند، كه به آن كوره مي‌گوييم، در اين قسمت اندكي حرارت به فيلم بسته بندي دميده ميشود تا نرم شود،  اين حرارت در اكثر دستگاه ها قابل تنظيم است. در انتها دوباره از كوره استفاده مي‌شود، اما اين بار براي خنك كردن تا لايه منقبض و خشك شود و دور محصول را بگيرد و تمام محصول را بپوشاند. اكنون محصول ما داخل پوشش قرار گرفته است و شيرينگ شده است .


برچسب: پلاستيك، شيرينگ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۷:۵۴ توسط:ياسمن نادري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :