توليد محضولات پللاستيكي توليد محضولات پللاستيكي .

توليد محضولات پللاستيكي

ليبل شيرينگ و كاربردهاي آن

درج تبليغات و جلوه هاي بصري زيبا روي محصولات ميتواند كمك شاياني به فروش بيشتر محصول باشد. چاپ تبليغات و طرح هاي مختلف روي محصولات به شيوه هاي مختلفي انجام ميشود، يكي از اين راه ها چاپ روي بسته بندي محصولات است. همانطور كه در مقالات قبلي سايت اشاره كرديم، محصولات و اجناس مختلف را ميتوان با استفاده از نايلون شيرينگ بسته بندي كرد. ميتوان با استفاده از ليبل و نايلون شيرينگ طرح هاي خلاقانه اي را روي محصولات درج كنيم.

نحوه استفاده از ليبل نايلون شيرينگ


به منظور بسته بندي محصولات مختلف با اين محصول، ابتدا تكه هاي نازكي از ليبل را به انداره اي بتواند دور محصول و يا قسمتي از آن كه بايد بسته بندي شود مانند درب محصول را بپوشاند برش زده و به دور محصول مورد نظر پيچيده شده و به كمك كوره هاي حرارتي هدايت ميشود. از آنجايي كه نايلون شيرينگ در برابر حرارت بسيار حساس است، بلافاصله دچار جمع شدگي ميشود و محصول را درون خود جا ميدهد.

 


كوره هاي حرارتي يا دستگاه شيرينگ پك از روش هاي گوناگوني براي شيرينگ كردن بسته بندي استفاده ميكنند. روش هايي مانند استفاده از هواي داغ، تونل هاي بخار و اشعه مادون قرمز، انتخاب دستگاه هاي مختلف و روشهاي متفاوت بستگي زيادي به ضريب انقباض اين نايلون و جنس و ضخامت آن دارد.

 

مطالب پيشنهادي :

موارد مصرف پلاستيك در زندگي
كاربرد پلاستيك‌ها در صنعت كشاورزي


مزايا استفاده از ليبل شيرينگ


قابليت پلمپ كردن درب محصولات: برخي محصولات خوراكي از جمله بطري هاي نوشيدني يا ظرف سس و مربا بايد به گونه اي بسته بندي شوند كه اثرات باز شدن آن به سادگي قابل تشخيص باشد. به همين جهت ميتوان با استفاده از ليبل شيرينگ اين كار را به سادگي انجام داد.

 


محافظت در برابر اشعه UV: ميتوان از اين ليبل ها علاوه بر زيبايي بخشي به محصول به منظور حفاظت كالا هم استفاده كرد. بيشتر محصولات و خصوصا نوشيدني ها در صورتي كه در معرض نور خورشيد قرار بگيرند فاسد خواهند شد، به همين دليل روي اين محصول را با استفاده از انواع ليبل ضد اشعه UV ميپوشانند تا مدت ماندگاري آن را افزايش دهند.
سرعت بسته بندي: مدت زمان بسته بندي اجناس با استفاده از اين نايلون كمتر از 30 ثانيه به طول خواهد انجاميد. اين در حالي است كه اگر از دستگاه اتوماتيك استفاده كنيد اين زمان به نصف كاهش پيدا خواهد كرد.

 

 

منبع : www.plasticatlas.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۴:۵۸ توسط:ياسمن نادري موضوع:

موارد مصرف پلاستيك در زندگي

براي آشنايي بهتر با اين ماده لازم است بدانيد كه كلمه پلاستيك به موادي اطلاق مي‌شود كه در قالب‌هاي معيني ريخته شده، خم مي‌شوند و به شكل مورد نظر در مي‌آيند. مواد پلاستيك همان پليمرها و مواد مصنوعي هستند كه به كمك مواد پتروشيمي توليد شده و براي موارد مختلف به مصرف مي‌رسند.

انواع مختلفي از مواد پلاستيك وجود دارد كه در حال حاضر در دنيايي كه زندگي مي‌كنيم و حتي در منازل ما يافت مي‌شود و از آن‌ها استفاده مي‌كنيم.
با اين حال ماده اوليه مورد استفاده براي توليد هر كدام از اين مواد به كاربرد آن‌ها بستگي دارد. مواد پلاستيكي قابل استفاده در توليد هر كدام از اين محصولات قابل بازيافت بوده و نماد و كد عددي خاصي دارند.

مصرف پلاستيك در محصولات خانگي

صنعت توليد لوازم خانگي بخش عمده‌اي از توليد مواد پلاستيك را بر عهده دارد. آن‌ها مواد پلاستيك و پليمر را در ميزان انبوه استفاده مي‌كنند، تا جايي كه اگر نگاهي به اطراف خود بيندازيم، مشاهده خواهيم كرد كه اين محصولات زندگي ما را در بر گرفته است.

با تمام چالش‌ها و مضراتي كه آن‌ها براي محيط زيست و برخي موارد سلامتي انسان به وجود مي‌آورند، نمي‌توان افزايش زيبايي و كارايي آن‌ها را در طراحي محصولات خانگي ناديده گرفت.
در يخچال فريزرها، ماشين لباسشويي يا ظرفشويي، چرخ گوشت و بسياري از محصولات برقي ديگر نيز، از انواع مواد پلاستيك استفاده شده است. پلي آميدها، پلي كربنات، پلي استايرن، پلي اتيلن ترفتالات و محصولاتي مانند آن‌ها از جمله مواد اوليه مورد نياز براي توليد محصولات و لوازم خانگي هستند.

مواد مورد نياز در ساخت لوازم خانگي

لوازم پلاستيكي مانند سبدهاي آشپزخانه، تي يا جاروهاي پلاستيكي، سطل زباله و يا گلدان، ملزومات سرويس بهداشتي و يا حمام، همه و همه با استفاده از مواد پلاستيك ساخته شده‌اند.
بسياري از اين مواد به كمك پلي اتيلن، نايلون، پلي استايرن، پلي پروپيلن، پلي استر، پلي كربنات و پلي اورتان و اكريليك ساخته شده است كه با توجه به نوع مورد استفاده، بهره گيري از هر كدام متفاوت خواهد بود.

 

مطالب پيشنهادي :

كاربرد پلاستيك‌ها در صنعت كشاورزي
جوانب مثبت و منفي ظروف پلاستيكي غذا

موارد مصرف پلاستيك

محصولاتي كه به واسطه مواد پلاستيك گرانول و يا پلي اتيلن و پلي استر يا ساير مواد ساخته شده‌اند، در بخش‌هاي مختلفي به كار گرفته مي‌شوند.
دهه شصت ميلادي آغاز استفاده و جايگزيني مواد پلاستيك با بسياري از مواد ديگر مانند محصولات فلزي، چوبي، شيشه‌اي و يا طبيعي بود كه از آن‌ها به مقدار قابل توجهي استفاده مي‌شد.

به عنوان مثال بسياري از منسوجات در گذشته با استفاده از نخ، پنبه، پشم و يا ابريشم توليد مي‌شدند، با اين حال امروزه موادي مانند اكريليك، پلي استر و نايلون براي توليد لباس به كار مي‌رود.

كفش‌هايي كه در ابتدا توليد مي‌شدند با استفاده از مواد چرمي بودند، با اين حال امروزه از مواد پلاستيك براي ساخت انواع كفش‌هاي ورزشي از PVC و يا پلي اورتان استفاده مي‌شود.

در گذشته براي ساخت درب و پنجره‌ها از مواد فلزي و يا چوبي استفاده مي‌شد، در حالي كه امروزه PVC كاربرد بيشتري دارد.
علاوه بر آن براي ساخت بسته بندي مواد غذايي و توليد انواع ظروف از پلي استر يا انواع پلي پروپيلن و پلي اتيلن استفاده مي‌شود، در حالي كه در گذشته سراميك، شيشه و فلز رايج‌تر بوده است.

بسياري از محصولاتي كه در حال حاضر از آن‌ها استفاده مي‌شود، انواع PVC مي‌باشد، به عنوان مثال بسياري از عايق‌هاي الكتريكي و يا پوشش‌هاي صندلي كه براي ساخت انواع مبلمان به كار مي‌رود، لوله كشي‌هاي مورد نياز براي ساختمان‌ها و منازل نيز از جمله موارد مصرف آن‌ها به شمار مي‌آيد.

چرا استفاده از مواد پلاستيك رايج است؟

عدم وجود عوارض جانبي در اين مواد باعث مي‌شود تا در تماس با حلال‌ها، اسيدها، مواد قليايي و يا حتي ساير مواد شيميايي كمترين واكنش را نشان دهند. علاوه بر آن اگر به مدت طولاني در معرض رطوبت قرار گيرند، مانند انواع فلز در معرض زنگ زدگي قرار نمي‌گيرند يا شبيه مواد چوبي نيستند كه دچار مشكلاتي مانند پوسيدگي قرار گيرند.

اگرچه براي توليد يك قطعه فلزي لازم است تا از ماشين كاري نيز استفاده شود، با اين حال مواد پلاستيك اين امكان را ايجاد مي‌كنند تا بدون نياز به اين ماشين آلات و تنها به كمك قالب‌هاي تزريق پلاستيك، شكل مورد نظر توليد شود.

نايلون يك ماده سخت و مستحكم است كه هنگام انتقال قطعات در ماشين آلات استفاده مي‌شوند، به اين دليل كه ضريب اصطكاك كمي دارند.

عدم رسانايي در اين ماده باعث مي‌شود تا براي توليد انواع وسايل و ابزارآلات برقي يك گزينه مناسب و ايده آل باشد. مواد پلاستيكي زماني كه در نقطه ذوب مورد نظر قرار مي‌گيرند، قابل تغيير به شكل‌هاي مورد نظر هستند، از طرفي قابل بازيافت هستند و با كاهش هزينه‌هاي اوليه توليد اين قابليت را دارند كه مجددا به چرخه توليد بازگردند.

با توجه به دوام و مقاومت مواد پلاستيكي مي‌توان از آن‌ها براي توليد انواع منسوجات استفاده كرد، از طرفي به اين دليل كه در برابر انتقال حرارت عايق مناسبي هستند، در صنعت از آن‌ها براي ساخت ابزار، لوازم خانگي و يا درب و پنجره نيز استفاده مي‌شود.

تمام ويژگي‌هاي بيان شده، بخشي از قابليت‌هاي مواد پلاستيك گرانول و ديگر موادي است كه ماهيت پلاستيكي دارند، به همين دليل امروزه بسياري از صنايع نيازمند توليد اين مواد است، با اين حال لازم است كه مسئله بازيافت و جداسازي آن‌ها و عدم رها كردن هر گونه ماده پلاستيكي در طبيعت جدي گرفته شود، چرا كه باعث مي‌شود مصرف اين ماده تا حد قابل توجهي كاهش يافته و به حفظ محيط زيست كمك شود.
كيفيت گرانول در مواد بازيافتي اهميت ويژه‌اي دارد.

 

 

 

منبع : www.mavadplastic.ir


برچسب: پلاستيك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۶:۱۷ توسط:ياسمن نادري موضوع:

كاربرد پلاستيك‌ها در صنعت كشاورزي

استفاده از پلاستيك در كشاورزي به كشاورزان كمك كرده است تا توليد محصولات زراعي خود را افزايش دهند. با اين كار كيفيت آن را بهبود بخشيده و اثرات زيست محيطي فعاليت‌هايشان را كاهش دهند. پلاستيك اين امكان را فراهم مي‌كند تا سبزيجات و ميوه‌ها در هر فصلي كشت شوند. علاوه بر آن باعث مي‌شود تا محصولات كيفيت بهتري نسبت به ديگر محصولات داشته باشند.

 

راهكارهاي نو و پايدار:

به لطف كاربرد پلاستيك‌ها در صنعت كشاورزي، مي‌توان در مصرف آب صرفه جويي كرد.

حتي كاشت محصولات زراعي را در مناطق كويري امكان پذير نمود. لوله‌هاي آبياري پلاستيكي از هدر رفتن آب و مواد معدني جلوگيري مي‌كند، مي‌توان آب باران را در مخزن‌هاي ساخته شده از پلاستيك ذخيره كرد. همچنين نگهداري از محصولات زراعي در فضاهاي بسته مانند گلخانه‎ها يا پوشاندن خاك با يك لايه نازك پلاستيك (مالچ كشاورزي)، مصرف آفت كش‌ها و سموم را كاهش مي‌دهد. علاوه بر اين، ميزان انتشار آفت كش‌ها در اتمسفر به علت ثابت ماندن ميزان آفت كش‌ها برروي كاورهاي پلاستيكي يكسان مي‌ماند.

 

كاربرد پلاستيك‌ها در صنعت كشاورزي

كاربرد پلاستيك‌ها در صنعت كشاورزي و گلخانه

فرصت‌هاي بازيافت و بازيابي:

درانتهاي عمر مصرفي، پلاستيك‌هاي استفاده شده در صنعت كشاورزي مانند كاورهاي گلخانه‌ها را مي‌توان بازيافت كرد.

زماني كه پلاستيك‌ها از زمين جمع آوري مي‌گردد، قبل از آسياب شدن، اكسترود شدن، تبديل به گلوله شدن، شسته مي‌شوند تا عاري از هرگونه شن، علوفه و آفت كش‌ها شوئد. سپس اين مواد را مي‌توان در مصارف ديگر مانند توليد مبلمان مختص فضاي باز، مورد استفاده قرار داد. در مواردي كه امكان بازيافت وجود ندارد، مي‌توان از پلاستيك‌هاي استفاده شده در صنعت كشاورزي از طريق پروسه combustion-Co انرژي توليد كرد.

 

مطالب پيشنهادي :

جوانب مثبت و منفي ظروف پلاستيكي غذا
مزاياي مواد پلاستيك نسبت به فلز

 

كاربرد پلاستيك در گلخانه

كاربرد پلاستيك ها در گلخانه كشاورزي

گلخانه‌ها:

گلخانه‌ها مانند واحد‌هاي مراقبت ويژه هستند.

به لطف آن‌ها، گياهان در معرض نور خورشيد قرار گرفته و مي‌توانند در شرايط ايده آل طبق خواص فيزيولوژيكال رشد نمايند. يقيناً استفاده از گلخانه‌ها اين امكان را براي كشاورزان ايجاد مي‌كند كه براي محصول خود شرايطي كه براي رشد سريع‌تر و امن‎تر لازم است را فراهم كنند و از شرايطي كه به محصول آسيب مي‌رساند مانند دماهاي بسيار زياد يا كم و شرايط بيروني مخرب جلوگيري كنند.

 

تونل‌ها:

تونل‌ها هم به جز مواردي مانند پيچيدگي و ارتفاع، خصوصيات مشابه به گلخانه‌ها را دارند.

محصولات زراعي كه در تونل‌ها كشت مي‌شوند عبارتند از مارچوبه، هندوانه و غيره.

 

 

پوشاندن خاك با كاور پلاستيكي (مالچ كردن):

مالچ كردن يا پوشاندن خاك با يك لايه پلاستيك باعث حفظ رطوبت خاك از طريق كاهش تبخير آن مي‌شود.

اين موضوع همچنين شرايط دمايي مناسب را براي ريشه گياه مهيا مي‌سازد، از تماس گياه با زمين جلوگيري مي‌كند و با جلوگيري از رشد گياهان هرز مانع ايجاد رقابت بر سر منابع آبي و املاح، مي‌شود.

 

 

منبع : www.sadraaplast.com


برچسب: پلاستيك، كشاورزي، گلخانه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۹:۰۴ توسط:ياسمن نادري موضوع:

جوانب مثبت و منفي ظروف پلاستيكي غذا

در اين مقاله به بررسي مزايا و مضرات ظروف پلاستيكي مخصوص غذا خواهيم پرداخت.در صورت تمايل ، اين مقاله را بخوانيد ، اميد است اطلاعات مفيدي در اين زمينه بدست آوريد.

غذايي كه ما دريافت مي كنيم ، مانند غذاي اجداد ما سالم نيست و دلايل زيادي براي آن وجود دارد.در اين دنياي سريع ، ما نياز داريم كه همه چيز سريع مثل غذاهاي بي ارزش در فست فودها انجام شود.استفاده از كودهاي ساخته شده از مواد شيميايي دليل عمده ديگر براي اين موضوع است.جدا از آن ، حتي اگر ميوه ها ، سبزيجات و محصولات ارگانيك كشت شوند ، آنها نيز با استفاده از پلاستيك ها آلوده مي شوند.

خوردن غذا ايمن و سالم خواهد بود ، فقط در صورتي كه از ابتدا تا انتها هيچ گونه دخالت مواد شيميايي يا عواملي كه باعث تغيير رفتار آن در سيستم انساني مي شود وجود نداشته باشد.اما امروزه اين به سختي امكان پذير است ، زيرا مواد غذايي در مرحله خاصي مانند توليد يا ذخيره سازي يا تحويل آلوده مي شوند.

مضرات مصرف ظروف پلاستيكي

از زمان پيدايش پلاستيك ها ، استفاده از فولادهاي ضد زنگ ، ظروف شيشه اي و فلزي براي نگهداري و بسته بندي به شدت كاهش يافته است.ظروف پلاستيكي مواد غذايي به دليل ماهيت متنوع ، قيمت مناسب و سهولت استفاده ، در طول سال ها محبوبيت زيادي كسب كرده اند.

ظروف پلاستيكي انواع مختلفي دارند.اين نوع تنوع باعث مي شود تا انتخاب بهتري براي افرادي كه نيازهاي ذخيره سازي متفاوتي دارند ، باشد. چند نمونه از ظروف پلاستيكي مورد استفاده در زندگي روزمره شامل قوطي ها ، بطري هاي ويني هاي پلاستيكي و ظروف پلاستيكي غذا است.

بسته بندي صحيح غذا به گونه اي كه بتواند براي مدت بيشتري تازه بماند فقط يكي از مزاياي استفاده از ظروف پلاستيكي مواد غذايي است.آنها در اشكال ، اندازه ها و رنگ هاي مختلفي ارائه مي شوند.به راحتي در هر جايي قابل حمل هستند.غذاهاي جامد ، مايع و نيمه جامد نيز مي توانند در آن ذخيره شوند ، زيرا ضد نشت و محكم مي باشند.وقتي به ظروف پلاستيكي و سفره يكبار مصرف فكر مي كنيد ، به راحتي ، دوام و مقرون به صرفه بودن فكر مي كنيد.پلاستيك در همه جا وجود دارد.اما از آنجا كه بسياري از اختراعات علمي موافقان و مخالفاني دارند ، اين پلاستيك ها با وجود مفيد بودن نيز مضرات زيادي دارند.

 

مطالب پيشنهادي :

مزاياي مواد پلاستيك نسبت به فلز
بسته بندي پلاستيكي

معايب ظروف پلاستيكي غذا

خيلي بعيد است كه شما يك نياز را نام ببريد و يك ظرف پلاستيكي پيدا نكنيد كه نياز شما را برآورده كند.آيا فكر مي كنيد استفاده از ظروف غذاي آماده شما ، ظروف حاوي ماست و سس ها يا انواع مختلف ظروف ديگري كه براي بسته بندي مواد غذايي شما در نظر گرفته شده اند ، بي خطرند؟!

آنها هنگام سوختن ، گازهاي سمي توليد مي كنند و هوا را آلوده مي كنند.آنها وقتي دور ريخته مي شوند ، به راحتي تجزيه نمي شوند.در بسياري از موارد ، مردم بارها و بارها از ظروف و بطري هاي پلاستيكي استفاده مي كنند ، حتي اگر توصيه مي شود بعد از يكبار استفاده ، آنها دور بريزيد.مردم براي صرفه جويي در هزينه ها چنين كارهايي را انجام مي دهند ، اما در واقع اين مشكلات سلامتي ايجاد مي كند و هزينه هاي سنگين پزشكي را به همراه دارد.

هنگامي كه غذا در ظروف پلاستيكي ذخيره مي شود ، مواد شيميايي موجود در پلاستيك با غذا مخلوط شده و آن را سمي مي كند.عوارض جانبي فوراً آشكار نمي شوند ، اما در طولاني مدت قطعاً تهديد كننده زندگي هستند.بسياري از افراد توصيه مي كنند از پلاستيك هايي با درجه مواد غذايي مورد تأييد FDA استفاده كنيد كه قابل بازيافت و استفاده مجدد هستند.اما حتي مقدار كمي از مواد شيميايي هم خوب نيست.

راه حل اين است كه سوگند ياد كنيد تا از مصرف پلاستيك به هر شكل ، مانند بطري و ظروف پلاستيكي ، كيسه فريزر رولي و غيره خودداري كنيد.

دوستاني كه مي خواهند در اين رابطه اطلاعات بيشتري كسب كنند و يا قصد خريد سفره يكبار مصرف دارند ، با شركت حرير پلاست ، توليد كننده سفره يكبار مصرف ارتباط برقرار كنند.

 

 

منبع : www.harirplastic.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۹:۵۵ توسط:ياسمن نادري موضوع: